Ja det var ju just det… Enda stället där jag hittade styruschlingen var i England, så frakt och annan skit gjorde det till ännu en i raden av det-här-är-det-sämsta-köpet-jag-har-gjort. Så om någon frågar om jag gillar styret så kommer jag att säga att jag älskar det, oavsett vad jag egentligen tycker.
Tips 1: om du beställer från England, gör en sambeställning. 500 kr frakt ovanpå 1500 kr styre, jag är en idiot. ?
Tips 2: välj den förnicklade varianten. Den klarlackade råa är snygg(-ast) men lacken repas lätt.
När jag har fått ordning på den Stora Lila kan du komma förbi och testa styret. Men be forwarned, när
@apan_ var här så var det Soma Dream Hi Rise som han föll pladask för.
På tal om den Stora Lilla så är det slow progress. Men ikväll flyttade jag bromsar, bromshandtag och växeltummisar från Hårdrockar’n till den lila.
Nu är frågan hur jag gör med växlar. Vad säger ni:
- Rostiga Suntour XCE från Hårdrockar’n?
- Sebbes XT bak och Sebbes LX fram?
- Plundra Mustaschkryssar’n på dess DX bak och en 105:a från lådorna fram (och förstås ge Mustaschkryssar’n något annat i utbyte så att den förblir användbar)?
- 600 Arabesque bak och IRD fram?
Planen är 2x9 friktion. Och njaäe, Sebbes LX får nog gå till Trippelkryssar’n och spela i lag med motsvarande LX bak på den.
Alla dessa beslut. Och vem sitter förresten och trycker på alla DX framväxlar för downpull?