Visa din Miyata!

Visa din Miyata!
Så då måste man köpa BB… vill ju ha brun sida oxå ??‍♂️
Nej, då hellre dessa som säkert är rätt fina att cykla på:

continental-reifen-race-king-26-x-220-blackchili-protection-bernstein-edition~2.jpeg

Visa din Miyata!
Till slut trillade även jag dit, har länge velat vara en del av er mysiga gemenskap och sökt med ljus och lykta efter en lämplig hoj att fånga men allt har glidigt mig ur händerna..

Men så igår dök den upp, en trailrunner i rätt storlek och inom rimlig avstånd.. Det vara bara kasta sig på PM knappen och fort swisha en handpenning. Så imorgon ska jag hämta hem denna skapelse.

1697530862886.png

Men vad finns det för oskrivana regler, jag har förstått att DTH är obligatoriskt sådana är såklart redan beställda.

Skämt åt sidor, någon som byggt något häftigt av en trailrunner? Jag är inte så nostalgisk för gamla delar så mycket kommer nog bytas ut.

Någon som kan guida i hur breda däck en trailrunner kan svälja?

Hoppas man kan platsa i klubben.

//W

Visa din Miyata!
Till slut trillade även jag dit, har länge velat vara en del av er mysiga gemenskap och sökt med ljus och lykta efter en lämplig hoj att fånga men allt har glidigt mig ur händerna..

Men så igår dök den upp, en trailrunner i rätt storlek och inom rimlig avstånd.. Det vara bara kasta sig på PM knappen och fort swisha en handpenning. Så imorgon ska jag hämta hem denna skapelse.

Visa bilaga 660577

Men vad finns det för oskrivana regler, jag har förstått att DTH är obligatoriskt sådana är såklart redan beställda.

Skämt åt sidor, någon som byggt något häftigt av en trailrunner? Jag är inte så nostalgisk för gamla delar så mycket kommer nog bytas ut.

//W
Ett stort välkommen?

Här kan du få lite inspiration, min ValleyRunner som i princip är samma cykel.
Ej klar på bilden… har tagit så lite bilder på den av någon anledning??‍♂️
Schwalbe table top gick in lätt och ledigt iaf, vad är dem 26x2.25?

Bilagor

• IMG_8520.png
    IMG_8520.png
    740.8 KB · Besök: 97
  • IMG_8521.png
    IMG_8521.png
    730.2 KB · Besök: 97
Visa din Miyata!

Visa bilaga 660577

//W
DTH, äntligen en vettig Miyataryttare. Klart som faan att du platsar?

Visa din Miyata!

Visa bilaga 660577

//W
Roligt, välkommen!
Vad tänker du dig för stuk? Den oskrivna regeln är väl att man får bygga och använda som man själv vill. Eller så är det bara jag som inte har förstått någon oskriven regel :)

Visa din Miyata!
Det går långsamt framåt, spacers är monterade så styrstamsadpterns kramlighet försvann. Har tryckt hem ett Contec Brut riser styre i silver på 780 mm, det borde duga. Kommer lira så väl med brookshandtagen.
Insåg även att orginal Xt snabbkopplingar till naven är galet snygga med sin silvermatta finish och svarta text, men… ändarna är ju svarta?
Blev att skaffa billiga lilaeloxerade kopplingar och sno ändarna på dem för att det skall bli lite roligare. Bak funkar det super ihop med det silvriga avslutet på ramen.
Vidare skulle man haft en lila SRP bult till XT växeln så det blir tokbling!

Sen blir det frontrack i silver… brett!
Men hur vore det om jag tog tag i hjulen först så jag kan sko det lila fälgarna med BB och brun sida? Det får bli BB… drar iväg för mkt annars?????

IMG_8525.jpeg

Senast ändrad:
Visa din Miyata!
Visa bilaga 648095
Så där, äntligen klar med min Miyata Skyrunner. Deore xt m730-m735 komponenter och såklart biopace klingor ?

Tyvärr så bokstavligen exploderade fram fälgen så fick bli billiga dt swiss fälgar gjorda för elcyklar då jag redan lagt alldeles för mycket pengar på den ?. Annars så tror jag den ska vara tidsenligt korrekt.

Nån som vet vad som skiljer en skyrunner med en valley runner carbon?
Jag har byggt ett bakhjul med en sån fälg och den har varit väldigt bra så här långt. Jag har inte haft behov att efter justera den ens. Den har iofs inte varit utsatt för så värst mycket men jag har inga klagomål mot dom alla fall. DoubleFighter är också min favorit för såna typ av cykel. Bra val av båda helt enkelt??

Visa din Miyata!
Är de 27tum orkar jag nog inte. Annars kanske jag hugger den. Ser ut att vara stor nog åt mig.
Jag har bara katalogerna på nätet så det är inte säkert det var samma hjulstorlek här, ramen var nog bara Hi-Ten till 1983, sedan Mangaloy och CrMo

27" är väl egentligen inte så dumt, bättre plats för skärmar när man sen byter till 622-hjul och bromsar som passar brukar man kunna hitta.

Visa din Miyata!
Inte helt miyatarelaterat, men den tvärvetenskapliga kompetensen är ju erkänt hög i denna tråd.

Jag sonderar terrängen gällande styren a la albatross. Att köpa orginalet, alltså Nitto B352, är förstås ett alternativ. Verkar dock vara antingen krångligt eller kostsamt i den här delen av världen. Trodde jag hade hittat lyckan i Finland, men pelago archetype är tydligen slutsåld forever. Har vi något annat som är vettigt, eller är det bara att torka tårarna och ta sig en tugga av det sura, luxuösa japanska äpplet?

Visa din Miyata!
Inte helt miyatarelaterat, men den tvärvetenskapliga kompetensen är ju erkänt hög i denna tråd.

Jag sonderar terrängen gällande styren a la albatross. Att köpa orginalet, alltså Nitto B352, är förstås ett alternativ. Verkar dock vara antingen krångligt eller kostsamt i den här delen av världen. Trodde jag hade hittat lyckan i Finland, men pelago archetype är tydligen slutsåld forever. Har vi något annat som är vettigt, eller är det bara att torka tårarna och ta sig en tugga av det sura, luxuösa japanska äpplet?
Soma Oxford. Finns på Veloform. Tyckte mig se några alabatrossar där igår men kan ha fel :)

Visa din Miyata!

Pelago commuter verkar vara rätt lika archetype?

Tillbaka
Topp