Peth
Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Kan meddela att styrröret måste vara minst 20,5 cm för att passa.Absolut. Om du kan hålla dig till imorgon ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kan meddela att styrröret måste vara minst 20,5 cm för att passa.Absolut. Om du kan hålla dig till imorgon ?
Detaljer i sammanhanget..,Och vaska mitt fina hemmabyggda 650B-framhjul med Pacentifälgar och XT-nav?! ?
Det är där djävulen sitter …Detaljer i sammanhanget..,
Kan meddela att styrröret måste vara minst 20,5 cm för att passa.
Det var ju typiskt. Tack för att du tog dig tiden i alla fall.
Snörde på ett flaskställ från PDW och så kommer det en Paul Motolite Broms till min rimligt prissatta framgaffel ?
Visa bilaga 694071
Den där katten hamnar snart på en av mina cyklar. Minst.Snörde på ett flaskställ från PDW och så kommer det en Paul Motolite Broms till min rimligt prissatta framgaffel ?
Visa bilaga 694071
Kolla här, den där katten ledde till en helt ny tråd dessutom!? #skamlösreklamförminegnatrådDen där katten hamnar snart på en av mina cyklar. Minst.![]()
Råkade ta ett vuxet beslut och köpa ett Dynamo framhjul så det få bli Paul broms bak och skivbroms fram. Nu behöver man ju hitta nå trevliga lampor bara
Frågan är ju hur ljusbilden blir om man monterar den under lastytan. Jag kör ju en e-bike lampa med egengjort kablage till brytare att batteripack nu och lampan är monterad under lastytan men känns som att ljusbilden blir bättre om man monterar den högreSupernova, alla dagar i veckan för min del. Bokstavligen.
Frågan är ju hur ljusbilden blir om man monterar den under lastytan. Jag kör ju en e-bike lampa med egengjort kablage till brytare att batteripack nu och lampan är monterad under lastytan men känns som att ljusbilden blir bättre om man monterar den högre
Instämmer, med erfarenhet från Omnium med Edelux.Nja. Jag har en (av mina tre) Supernova under lastytan på en Omnium. Det krävs lite mer precision för att ställa in och få ljudbilden rätt, men väl där funkar det fint. Det blir ju lite mer släpljus - likt en sensommarkväll - men det har även sina fördelar. Exempelvis syns ojämnheter i vägen bättre med lågt sittande lampa.
Nöjd med Edeluxen?Instämmer, med erfarenhet från Omnium med Edelux.
Supernöjd. Min äldsta har jag haft i ca 10 år utan ett enda bekymmer. Har en på rando-/bikepacking-/grushojen som tidigare var cykelkärredragare och en på min Omnium.Nöjd med Edeluxen?
Nu är det ju snart ljust dygnet runt här uppe i norr så jag får nörda ner mig tills den mörka tiden kommer igen :) Sist jag körde dynamo så hade jag en B&W som funkade fint men det finns ju alltid roligare prylarSupernöjd. Min äldsta har jag haft i ca 10 år utan ett enda bekymmer. Har en på rando-/bikepacking-/grushojen som tidigare var cykelkärredragare och en på min Omnium.
Har ibland hört kritik om att den skulle vara ljussvag. Jag säger precis tvärt om - den lyser exakt där den ska och gör det jättebra. Ungefär som att ställa kvantitet (ljusstark kinalampa) mot kvalitet (Edelux).
Tips på Miyata i Stockholm (nej det är inte min annons):
https://www.blocket.se/annons/stockholm/miyata_quickcross_/1204350542
Ah, den låg på annons för 1500 förra vexkan hos ngn annan
Skön stil Nisse. ”Säljer cykeln då en inte kommer till användning.”Precis, samma som såldes i fredags. Någon girig jävel som försöker göra sig snabba pengar.Visa din Miyata!
Vilken modell skulle ni satsa på att fräscha upp istället för att köpa en Pelago Hanko Outback? Känns väl som triplecross är modellen att gå för?happyride.se
Jag kör vintage bromsreglage med styrändsväxlar och gillar det.Har en fråga om Triple Cross som ni kunniga säkert har koll på.
Jag ska konvertera den till dropbars och valet är mellan CX50 cyclocross cantilever broms som är kompalibel med vanliga reglage (ultegra, 105, Tiagra etc) vilket tar bort behovet av bar end växel (tänkte Microshift BS-M10 2/3 x 10 för att jag gillar att man kan köra friction om man vill i så fall. Och att den funkar med Deore (XT) mm bakväxel.
Samtidigt om man vill ha stor styrväska är bar end shifter kanske bättre.
Hur tänker ni, behålla original vintage broms eller köra CX50?
Jag tänker att det beror på hur du tänker använda cykeln. Ska det gå fort så är det svårt att komma runt att moderna reglage är enklare. Men är det mer av en glidare eller touringhoj du tänkte dig så är styrändsreglage också fint.Har en fråga om Triple Cross som ni kunniga säkert har koll på.
Jag ska konvertera den till dropbars och valet är mellan CX50 cyclocross cantilever broms som är kompalibel med vanliga reglage (ultegra, 105, Tiagra etc) vilket tar bort behovet av bar end växel (tänkte Microshift BS-M10 2/3 x 10 för att jag gillar att man kan köra friction om man vill i så fall. Och att den funkar med Deore (XT) mm bakväxel.
CX-50 är en jävligt bra broms. Har en du kan få köpa billigt. Dock bara en.Har en fråga om Triple Cross som ni kunniga säkert har koll på.
Frestande....men det lutar åt styrändsväxel ändå. Ska fundera lite till dock..CX-50 är en jävligt bra broms. Har en du kan få köpa billigt. Dock bara en.
Kan man inte vara snabbast får man i alla fall var snyggast, det är sen gammalt.På söndag har grannen bjudit in till grusgrej med ett gäng glada lebemän. Jag har sällan varit i sämre form, men jag hoppas kunna ta mig runt med livet i behåll.
Jag hoppas också att rutten är sådan att den passar mitt val av vapen, Trippelkryssar’n. Hög tid därför att skifta de nya Paselorna från Mustaschkryssar’n, där de bara gästspelade, till Trippelkryssar’n, för vilken de från början var vikta:
Visa bilaga 695373
Nycker och skiftningar kommer och går, och de bruna däcksidornas tid i rampljuset är måhända förbi för den här gången (”Nä alltså jag brydde mig aldrig om den där ängsliga trenden med bruna däcksidor. Jag har alltid tyckt att svarta däck är svartast.”). Men jag, som är stark nog att våga vara vek nog att låta mig påverkas, tycker att det blev ett jäkla lyft med dessa jämfört med de helsvarta däcken.
Schwalbe Marathon som satt på fram till igår har definitivt sina fördelar, och efter några hundra mil i min ägo och säkert bra mycket dessförinnan så såg de nästan nya ut när jag lade av dem. De lär också tåla juling på alla ledder bättre än Pasela. Och visst var det någon som sa att svarta däck på en cykel som rullar rullar bättre än bruna däck på en som står still? Men jösses vilken skillnad det är mellan däck och däck.
Återstår att se om jag kommer att ha flåset att njuta av dem i morgon. Vi återkommer,
Jag förstår inte hur valet av växelreglage styr vilken broms du har? Så länge du inte kör V-broms så kommer alla bockstyrereglage passa. Eller har jag missat nån obskyr cantibroms med long pull?Frestande....men det lutar åt styrändsväxel ändå. Ska fundera lite till dock..
Älskar Trippelkryssarn. Din finaste cykel, i mitt tycke.På söndag har grannen bjudit in till grusgrej med ett gäng glada lebemän. Jag har sällan varit i sämre form, men jag hoppas kunna ta mig runt med livet i behåll.
Jag hoppas också att rutten är sådan att den passar mitt val av vapen, Trippelkryssar’n. Hög tid därför att skifta de nya Paselorna från Mustaschkryssar’n, där de bara gästspelade, till Trippelkryssar’n, för vilken de från början var vikta:
Visa bilaga 695373
Nycker och skiftningar kommer och går, och de bruna däcksidornas tid i rampljuset är måhända förbi för den här gången (”Nä alltså jag brydde mig aldrig om den där ängsliga trenden med bruna däcksidor. Jag har alltid tyckt att svarta däck är svartast.”). Men jag, som är stark nog att våga vara vek nog att låta mig påverkas, tycker att det blev ett jäkla lyft med dessa jämfört med de helsvarta däcken.
Schwalbe Marathon som satt på fram till igår har definitivt sina fördelar, och efter några hundra mil i min ägo och säkert bra mycket dessförinnan så såg de nästan nya ut när jag lade av dem. De lär också tåla juling på alla ledder bättre än Pasela. Och visst var det någon som sa att svarta däck på en cykel som rullar rullar bättre än bruna däck på en som står still? Men jösses vilken skillnad det är mellan däck och däck.
Återstår att se om jag kommer att ha flåset att njuta av dem i morgon. Vi återkommer,
Å den har jag haft i min bil. Bara en sån sak. ?Älskar Trippelkryssarn. Din finaste cykel, i mitt tycke.
Erkänn du blir lite pirrig när du tänker på det. ?Å den har jag haft i min bil. Bara en sån sak. ?
MmErkänn du blir lite pirrig när du tänker på det. ?
Ja den blev en jäkla fullträff. Den är lyckligtvis lika bekväm som (iaf jag tycker att) den är snygg.Älskar Trippelkryssarn. Din finaste cykel, i mitt tycke.
Jag har sett aprilsolen kyssa liv i blå flejk. Inte så tokigt det heller??Har ni sett aprilsolen kyssa liv i flejksvart?
Det har jag.
Skulle du klara ta ut den i regn och cykla genom lera och grus?Vilken dag?️
Som jag längtat! Tog en lite sväng på den senaste runt byn, känns bra men inte perfekt… får trimma in drivlinan lite tilll!
Nej, det vore dumt! Men den lila Valleyn skulle jag kunna dra igenom stock och sten med???Skulle du klara ta ut den i regn och cykla genom lera och grus?
Ja, det hade säkert varit minst en hel dags arbete att få den i lika fin puts igen :)Nej, det vore dumt! Men den lila Valleyn skulle jag kunna dra igenom stock och sten med???