Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Är det vi idioter i tråden som hajpar dem samtidigt som vi (jag) sitter här och verkar förvånade över att begagnatpriserna är lika höga som efterfrågan är låg?
Borde visat sig tidigare, tänker jag.Underskatta inte nostalgin.
Många av oss har säkert haft en innan i ungdomen eller minns att det var bra grejer på tiden det begav sig.
Men du vill fortfarande ha Pathrunnern jag lovat dig?Borde visat sig tidigare, tänker jag.
Men, vad hade du väntat dig? Vi har ju en knapp handfull individer som totalt dödat tillgången genom att dammsuga marknaden ochDet ska bli intressant att se vad som kommer ut av hans visning/försäljing. En kompis som köpte av honom för ett tag sedan sammanfattade intrycken ungefär som "ganska dyrt med bra och trevligt".
Annars blir jag inte klok på vad som pågår på begagnatmarknade just nu. Kan ni förklara för en som inget begriper?
Jag har gjort samma reflektion tidigare:
För det första finns det väldigt lite överlag.
För det andra ligger priserna så högt att jag undrar vad sjutton det är fråga om. En 3x ("Myata") för 5 500 kr, en 110:a för 4 000 kr, en Valley stålis för 4 200 kr (utlagd för 5 000 kr) och en sportis för 2 500 kr. Såvitt jag kan se vid en snabb scanning så är det ingen av dem som sticker ut, utöver att 3x:en har lite lull-lull. Annars kunde en särdeles stor eller särdeles liten ram dra upp priset. Likaså om det satt något komponentgodis på dem eller vad man nu ska dra till med. Annars säger jag som Marvin Gaye, What's going on?
Är det vi idioter i tråden som hajpar dem samtidigt som vi (jag) sitter här och verkar förvånade över att begagnatpriserna är lika höga somefterfråganEdit: tillgången är låg?
Naturligtvis är det inte givet att de säljs öht och särskilt inte till begärt pris. Men ändå, fyra lock för en 110:a och 2 500 för en 18.5" sportis?
Trevlig helg country lovers, dräm till med varsin RR nu så att vi får något att glädjas åt!
Men, vad hade du väntat dig? Vi har ju en knapp handfull individer som totalt dödat tillgången genom att dammsuga marknaden ochnästansjukligt samla på sig allt som det står Miyata på. Vissa individer driver sedan på efterfrågan genom att bombardera internets med bilder på cyklar – hela, i delar eller under uppbyggnad – ackompanjerat av berättelser och intyg om cyklarnas förträfflighet och hur de gör cyklisten ung, frisk, vacker och bättre än alla andra. Det ärinte sällansamma individer som skapar efterfrågan och dödar tillgången. Hade jag varit konspiratoriskt lagd skulle jag tro att det hela handlar om att trygga pensionen.
/Peter – individ
Är det vi idioter i tråden som hajpar dem samtidigt som vi (jag) sitter här och verkar förvånade över att begagnatpriserna är lika höga somefterfråganEdit: tillgången är låg?
Edit: En mycket smickrande beskrivning, helt i linje med tonen här i tråden. Om jag själv i någon mån var måltavla så ber jag att få påminna om hur jag har gjort mer än de flesta här i krokarna för att inkludera i galenskapen snarare än att öka exklusiviteten. Säg emot den som vill. Trevlig helg.
Hoppsan, snacka om superoriginal! T.o.m. vajerhöljena.En välbevarad 712 i liten storlek stod parkerad några platser från mig utanför gymmet i Ultuna.
Visa bilaga 738308
Det är cyklisten som är liten, iallafall jämfört med cykeln. Slammad sadel…Hoppsan, snacka om superoriginal! T.o.m. vajerhöljena.
Men liten är den inte. Minst 58.
Eller byggd som jag: 70/30.Det är cyklisten som är liten, iallafall jämfört med cykeln. Slammad sadel…
172? Lyx.Jag och dottern började dagen med att cykla Miyatalöst till lilla Bollebergets topp. På eftermiddagen byggde vi hjul till nästa års cykel – di växer ju ur sina cyklar snabbare än jag hinner införskaffa dem, di små liven.
Visa bilaga 738587
172 cm i takhöjd i det som tidigare varit ett dött utrymme men numera är ett reservdelslager/Miyataverkstad.
Visa bilaga 738589
@xyz-saft Ja, du har ju erfarenhet nu, så att säga. Också @slice me nice, @Skyerider och ett par till har varit snälla nog att krypa ned i min verkstad.172? Lyx.
Hur mysigt som helst.@xyz-saft Ja, du har ju erfarenhet nu, så att säga. Också @slice me nice, @Skyerider och ett par till har varit snälla nog att krypa ned i min verkstad.
Takhöjd är väl det enda som inte finns i din verkstad, i övrigt känns den rätt komplett. :)@xyz-saft Ja, du har ju erfarenhet nu, så att säga. Också @slice me nice, @Skyerider och ett par till har varit snälla nog att krypa ned i min verkstad.
som dessutom innehåller ett snickeri....@xyz-saft Ja, du har ju erfarenhet nu, så att säga. Också @slice me nice, @Skyerider och ett par till har varit snälla nog att krypa ned i min verkstad.
Underbart på så många sätt, inte minst de matchande Karrimor-väskorna.Hittade ett par gamla cykelväskor ute på landet som matchar bra med cykeln, så nu kan jag storhandla med stil
Visa bilaga 738647
Oj då. Jag måste väl ha lurats av sadelhöjden. Den såg verkligen ut som en barncykel bland de andra cyklarna i stället.Men liten är den inte. Minst 58.
Lätt gjort. Vi som äger/har ägt sjukligt många Miyator ser skillnaden av ohejdad vana. Styrrörets höjd skvallrar om att sjutolvan på din bild är en ganska stor cykel.Oj då. Jag måste väl ha lurats av sadelhöjden. Den såg verkligen ut som en barncykel bland de andra cyklarna i stället.
Skulle säga 1 tumEn liten fråga till er som vet så mycket…
Visst är det 1 1/8 quill-stam på en Ridge Runner team 1990, eller är jag helt ute och simmar?
En liten fråga till er som vet så mycket…
Visst är det 1 1/8 quill-stam på en Ridge Runner team 1990, eller är jag helt ute och simmar?
1 1/8” gaffelrör (utvändig diameter) och 1” invändig diameter, tillika diameter på stammen (1 1/8” styrlager)?Skulle säga 1 tum
Märk väl att jag bara gissar så invänta svar från någon som verkligen vet.Ja exakt det var där jag snubblade till en aning.
Tack!
Stämmer detta @Carl Edfeldt ?1 1/8” gaffelrör (utvändig diameter) och 1” invändig diameter, tillika diameter på stammen (1 1/8” styrlager)?
Korrekt @LWB kontrollerade i katalogen från -91Märk väl att jag bara gissar så invänta svar från någon som verkligen vet.
Stämmer detta @Carl Edfeldt ?
Det var det lilla @rostigskruvHäpp, ny styrstam (STORT tack till @Carl Edfeldt) så nu känns den riktigt trevlig, och inte så gubbig längre :).
(även bytt till något snyggare skärmar, och en sportigare sadel sedan förra bilden)
Visa bilaga 738931