Visa din Miyata!

Visa din Miyata!
Japp, de (FixMyBike) har ju lagt ut en massa ombyggda 26:or. Affärsidé! Jag har 2 ramar här hemma, får bli till att bygga. Verkar ju som om 1x7 är funkis också :)

Visa din Miyata!
Väck inte den @jolov som sover!
Edit. Redan försent!
IMG_8054.webp

Titta tiden, hade redan kräkts lite i munnen över säljtexten på deras andra annons ❤️

Visa din Miyata!
Jag la först en arg-smiley men vem fan är jag att ha synpunkter på en affärsdrivande verksamhets affärsdrivning…? Får de den såld för det priset så är det bara att gratulera dem till en god affär. Vänta, måste lägga på nu för min försäkringsagent hör av sig. Jag har försäkrat upp lösöret en miljon extra. Tjenixen!

Visa din Miyata!
någon skänker bort en terra runner! i Haninge! som till mitt förtret tydligen var Haninge, skåne och inte Haninge här i stockholm :(

den har nog varit uppe här redan och på köp o sälj. Ett upprop här skulle nog kunna ta cykeln till ditt Haninge eller i närheten med hjälp av diverse Miyata-cahufförer :) Blir en halv Nils Holgersson resa för den typ. Jag kan dock inte hjälpa till på någon sträcka men kanske vinka vid E4 om den åker förbi..

Visa din Miyata!
Jag har testat nåt nytt, jag byggde ihop en Miyata. Det var ganska enkelt och riktigt kul, så jag tror att jag fattar prylen med den här tråden.

Mörkaste Småland, en 63 cm TripleCross som kom hit i tråkigt om än inte helt nedknarkat skick i höstas:
Visa bilaga 750536

När brorsonen, för vilken cykeln var ämnad, inte visade något intresse för den så blev den stående, småningom väckande vaga planer på ett French Fit and then some-bygge.

Inget prioriterat eller påkostat utan snarare en inkonsekvent och ohelig på gränsen till brutalistisk blandning av 200CX-delar från Skäggiga Damen (lever den @wman?), M-brandad stam från brorsans rampajja 912:a och diverse MT63 från @Valdemar, och här står den nu:
Visa bilaga 750537

Sedan bilden togs tidigare i eftermiddags har den fått fungerande bromsar och växlar och känns efter en första provtur lovande.

Däcken är så tråkiga att man kan trilla tramadol för mindre, men lyftet med ett par Pasela eller bara ett par Schwalbe lär bli desto mer märkbart.

Halvsömnig TripleCross med Albatross-styre, den borde kanske heta CrippleTross? Kul att vara med i gänget i alla fall, ni verkar ha det så trevligt.
Mörkaste Småland-CrippleTrossen på tur ikväll. Grenslingshöjden är så generöst tilltagen att jag väl kommer att kunna söka jobb som kejserlig haremsvakt inom överskådlig tid, men till dess… Forget about it! Det går för böveln inte att misslyckas med de här cyklarna.

IMG_6286.webp

Nds är nästa stora grej har jag hört. När ni ser det i Vogue så kommer det att vara i kombination med hemmagjord navputsare i framhjulet.

Jag misstänker att Skogsorkestern kommer att få lämna ifrån sig sin Tubus Fly så att jag kan hänga en sadelväska på den här. Det finns av förklarliga skäl annars inte mycket sadelstolpe att remma väskan emot.

Annars då, nån som är ute och svarvar Miyata nuförtiden?

Visa din Miyata!
Mörkaste Småland-CrippleTrossen på tur ikväll. Grenslingshöjden är så generöst tilltagen att jag väl kommer att kunna söka jobb som kejserlig haremsvakt inom överskådlig tid, men till dess… Forget about it! Det går för böveln inte att misslyckas med de här cyklarna.

Visa bilaga 751091

Nds är nästa stora grej har jag hört. När ni ser det i Vogue så kommer det att vara i kombination med hemmagjord navputsare i framhjulet.

Jag misstänker att Skogsorkestern kommer att få lämna ifrån sig sin Tubus Fly så att jag kan hänga en sadelväska på den här. Det finns av förklarliga skäl annars inte mycket sadelstolpe att remma väskan emot.

Den där navtvättarn i framhjulet är en ju nyfiken på!

Visa din Miyata!

Visa bilaga 751091

IMG_8859.webp

Jodå! När undertecknad sitter för lite på trainern för att undvika dumpning av Kashmiren i vår så ligger nästa generation Miyatalover i för kung och fosterland! Särskilt när man får titta på Mello på Zwiftskärmen.

Visa din Miyata!
Hej min sköna, skåda sadelväskan…

…får ni göra senare och i dagsljus. Men jag föll för trycket och skattade Skogsorkestern på pakethållaren. Med Tubus Fly och väska bakpå så växte cykeln till en hel karl, det är klart att den ska ha pakethållare och väska.

…och medborgare, vad det var skönt.

Visa din Miyata!
När jag ser det där funderar på bockstyre men nya modeller ser ut som elefant trampat på även om fungerar ergonomiskt är mer för gammal classic modell av böjd bockstyre typ som fanns från slutet 30 talet fram till 80 talet blir mycket ändra handgrepp under färd mot vind blir mindre.

Blev tittat på nya modeller kann konstaterar att de äro gjorda för hods reglage övergång plana uppe

Blir nog göra till de jag har ny köpt upprättat körställning kategori ergotec och växla ner i motvind har ändå inte brottom men tittar på kombinationer styre bock classic reglagen gamla passar nog bäst av gamla reglage typ extra combined broms växel är en annan historia.

Senast ändrad:
Visa din Miyata!
Bra med pepp från cykelbutikspersonalen: ”Kul med friktionsreglage!”
Visa bilaga 751825
Har tittat på Alhoga reglage och något gammal typ hittade med extra handtag säkerhet typ men exakt broms sett med fälg broms vilket man inte behöver extra i kittet för någon classic XLC HB bock styre är lite väl dropp utdraget böj cirka 5-10 cm mer även om modell är classic är ute efter typ Husqvarna turist typ classic = närmast stål hästen classic böjs bock styre blir hög styrstam upp annars vid om grepp nere och uppe på XLC HB mindre dropp på stål hästen till dubbel hantag broms växel blir orginal rapid fajer sti tumis komplettera med vajer 90 böj led rör typen i v- broms men ett senare projekt intressant var benämningen på vevarm square och Diamond vilket är infästning fyrkant 90 grader skillnad blir ju inte rätt om blir fel komponenter på höger och vänster sida.

Nu blir det vajer broms ändras längre ca 6 cm bak och 16 cm fram bägge fram och bak ur inköpta Shimano setet styre är Ergotec Buegel Cantry och pop nita skärmar skarv och lappar belysning är AKA Rohula made in DDR och monark bak lampa generator Rex sida vick typ med 3 fästen kommer under framme broms upp blir en sommar och höst cykel på vintern har jag REX Logan Smögen eller spark färdas med till affären eller in till byn.

Senast ändrad:
Visa din Miyata!
För många dagar utan miyata bild inväntar vår och bar mark har monterat ergotec4 Buegel Cantry styre värkar bra 63 grader bakåt svept styre rtodr var mindre bakåt svept.
1000000258.webp

Tyvärr är man nog lite Mr Creosote lastpallar bakom cykel och brorsan var servitören Verkstad tömning
Blir nog ta skidor ryggsäck dra ut på båtskärsnäs isen är sol och ca 10 minus grader blir att koka choklad en matsked socker och en tesked kakao pulver coop eller Fazer cacao pulver per ca 2,5 dl blir i termosen 75 till en liter termosen blandning 3 matskedar strösocker och 3 teskedar kakaopulver ner skaka om lite grann sedan varm mellan mjölk ystar mindre en standard mjölk vid uppvärmning till termosen och lite smörgås med pålägg till.
1000000247.webp

Senast ändrad:
Visa din Miyata!
Bra cykel till bra pris, tänker jag. (Inte min annons, alltså.)

Jag knep den! Åt en långskank till vän som levt ett cykellöst liv på tok för länge…

Ändå imponerande med triple butted på low end hoj. Letat i kataloger från 86-93 men gått bet på den här svarta staljonen med 2x7 300lx. Någon som vet något mer? @Carl Edfeldt inte riktigt ditt område kanske men har du en katalogbild att bjuda på?

Visa din Miyata!
Jag knep den! Åt en långskank till vän som levt ett cykellöst liv på tok för länge…

Ändå imponerande med triple butted på low end hoj. Letat i kataloger från 86-93 men gått bet på den här svarta staljonen med 2x7 300lx. Någon som vet något mer? @Carl Edfeldt inte riktigt ditt område kanske men har du en katalogbild att bjuda på?
Keeping it in the family!

Visa din Miyata!
Spotting
Visa bilaga 752910

Edit. Är även ett bidragctill min alldeles egna lek.

Pensionär eller purist?
Place your bets
Visa bilaga 752954
Det stod en liten Miyata i cykelstället vid tågstationen här om dagen. Inte min dock, jag hade sett ut som en cirkusbjörn på en så liten cykel. 😁
Roligt med Miyata-spotting och roligt med cyklar som används till vardags utan några vidare exter.
Sorgligt däremot med @Longcage-calle som drar ned sina vänner i fördärvet. 😂

Visa din Miyata!

1990 års katalog 🤩

Bilagor

• IMG_2809.webp
    IMG_2809.webp
    641.3 KB · Besök: 76
Visa din Miyata!
Den sjätte "team Shredda lite feta trails" körde idag. Idag vart det all in på Miyata då de övriga som brukar vara med är sjuka och annat.

Vi möttes vid vågmästareplatsen vid 16.30, solen lyste i våra nunor när jag och Oskar (glömt bort ditt nick) började trampa.

Oskar började rundan med att visa några av hans feta trails som tog oss upp och ned på snåriga stigar och feta drops.

Efter det tog mina knixar över och vi körde sedvanliga stigar på Hisingen. När väl solen gått och lagt sig var det dags att cykla på vägen där Voidmannen hälsade på mig en gång och sedan ta den annars förbjudna vägen, där hästar annars härjar. Men vi i mörkret lyste upp de mörka stunderna.

Jag räddades flertalet gånger av en sån jävla bra cykelram som är så lätt att navigera och hantera. Efter hårda grustag avslutade vi med asfalt och kom tillbaka till vågmästare platsen.

Över och ut på denna RR.
Och nej, vi har inte hunnit köpa några tunna 23mm däck än. Så vi undanber sånna kommentarer.

Bilagor

• 1000012039.webp
    1000012039.webp
    546.5 KB · Besök: 100
  • signal-2025-02-19-19-35-20-734-1.webp
    signal-2025-02-19-19-35-20-734-1.webp
    382.5 KB · Besök: 101
Tillbaka
Topp