Visa din Miyata!
Ingen av dem var en miyata va?Har bara haft mitt på två cyklar så det var säkert cyklarna det var fel på ;)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ingen av dem var en miyata va?Har bara haft mitt på två cyklar så det var säkert cyklarna det var fel på ;)
Den ena dessvärre. Men det var en alu-modell, och det jag inte gillade var egentligen att ramen var för lång i kombination med styret, för min smak.Ingen av dem var en miyata va?![]()
Jag körde det upp och ner ett kort tag, det blev inte så dumt faktiskt (även om det såg lite knäppt ut). Dock för aggressivt för den ramen, särskilt med tanke på att jag skulle ha den som allt-i-allo. Så jag fick förkasta det upplägget.Oroväckande utveckling det här!
22,5 hade varit optimalt, men de dyker upp så sattans sällan och när de gör det så är det en jävla tomte som köper allt som går, står och rullar. Köp den här, bygg den så stor som möjligt och skifta över komponenterna när 22,5:an dyker upp.Har två bröder som börjar vika sig för mitt Miyata-tjat! Men med längder närmare 1,90 så är det antagligen 22,5" som är det korrekta valet, eller vad säger du som har testat hela urvalet?
Min barndoms helger innehöll alltid ett pliktskyldigt besök hos mormor på Gibraltargatan 60. (Och det uttalas ”Jibraltargatan”, det vet alla som kommer från Göteborg.) Mammas dåliga samvete trumfade Staffan Lindeborgs engelska lördagsfotboll och nedkämpade söndagens lövkrattningsexcesser. Vi kröp in i någon av pappas bilar, som han bytte med en frekvens endast jämförbar med en hygieniskt sinnad människas underklädesbyten, och körde mot norr.22,5 hade varit optimalt, men de dyker upp så sattans sällan och när de gör det så är det en jävla tomte som köper allt som går, står och rullar. Köp den här, bygg den så stor som möjligt och skifta över komponenterna när 22,5:an dyker upp.
En av de snyggaste miyatorna just nuStåndsmässigt transportmedel till gympasset idag.Visa bilaga 761151
Haha, det är nog så ja. Får se om jag kan få någon av dem att nappa.22,5 hade varit optimalt, men de dyker upp så sattans sällan och när de gör det så är det en jävla tomte som köper allt som går, står och rullar. Köp den här, bygg den så stor som möjligt och skifta över komponenterna när 22,5:an dyker upp.
Tack, men håll i hästarna nu.En av de snyggaste miyatorna just nu![]()
Därifrån kommer min Cannondale Caad3 också!Den verkar dessutom ha en väldigt blandning från olika komponentgrupper.
Ska det vara hel DX grupp original på dessa eller var Team modellen specad med andra prylar tro?
Den är såld från början av legendaren Arne på Öster cykel här i Jönköping. Han är ju en erkänt duktig cykelmekaniker så funderar på att kanske har han byggt den med delar han hade liggande.
Mången Cannondale har lämnat den butiken.Därifrån kommer min Cannondale Caad3 också!![]()
Den är nog DX specad rätt igenom från början. kan ha haft XT rapidfire reglage i cockpit. Sadeln är från en senare miyata modell och LX v-bromsarna är av något nyare snitt. Men den känns mjukt förädlad med delar från dåtiden så den känns originalDen verkar dessutom ha en väldigt blandning från olika komponentgrupper.
Ska det vara hel DX grupp original på dessa eller var Team modellen specad med andra prylar tro?
Den är såld från början av legendaren Arne på Öster cykel här i Jönköping. Han är ju en erkänt duktig cykelmekaniker så funderar på att kanske har han byggt den med delar han hade liggande.
Den där är likadan som min som jag har stående i källaren, förutom att det sitter skärmar och pakethållare på den.Ståndsmässigt transportmedel till gympasset idag.Visa bilaga 761151
Det finns nog gott om intressenter, var befinner sig källare och cykel och vad är det för storlek?Den där är likadan som min som jag har stående i källaren, förutom att det sitter skärmar och pakethållare på den.
Den är till salu billigt om någon skulle vara intresserad då den bara står ivägen och jag har inga planer på att använda den igen.
Källare och cykel finns i ÖrnsköldsvikDet finns nog gott om intressenter, var befinner sig källare och cykel och vad är det för storlek?
Stiligt! Vad är det för styrstolpe du har där?Visa bilaga 761340Visa bilaga 761341Visa bilaga 761342
Saknas bara handtag och växelreglage innan slutmontering.
Tror att det är en Kalloy. Hade den liggandes i bra att ha-lådan.Stiligt! Vad är det för styrstolpe du har där?
Nej, de är inte extra bra, men de är å andra sidan inte dåliga heller. Inte lätta, men inte jättetunga.härlig feelgood-tråd detta.
men undrar lätt vad orsaken till er särskilda uppskattning av miyata är?
sett så här från sidan är det ju charmigt med ramvinklar som retar ögat, och framgafflar som ser ut som de är på väg att gå av framåt?
eller är ramarna lätta och komfortabla? eller är det färgerna??
nostalgi förstås. men är dessa cyklar extra bra på något sleeper-vis?
vad är grejen:)?
Dom är snyggare, skönare och tuffare, helt objektivt sett.härlig feelgood-tråd detta.
men undrar lätt vad orsaken till er särskilda uppskattning av miyata är?
sett så här från sidan är det ju charmigt med ramvinklar som retar ögat, och framgafflar som ser ut som de är på väg att gå av framåt?
eller är ramarna lätta och komfortabla? eller är det färgerna??
nostalgi förstås. men är dessa cyklar extra bra på något sleeper-vis?
vad är grejen:)?
och det är ju dom som cyklar på dom ochsåDom är snyggare, skönare och tuffare, helt objektivt sett.
En Miyatatur är en homoerotisk dröm, skulle man kunna säga. Att åka på ett konvent är som att hamna i himlen. Vackra pojkar på snygga cyklar (ego undantagen, bör jag väl tillägga).och det är ju dom som cyklar på dom ochså![]()
Det sägs inspirationen till Tom of Finland var just det första Miyatakonventet.En Miyatatur är en homoerotisk dröm, skulle man kunna säga. Att åka på ett konvent är som att hamna i himlen. Vackra pojkar på snygga cyklar (ego undantagen, bör jag väl tillägga).![]()
Som jag alltid har sagt: Three butts are better than two. Är de dessutom "splined" så. Blir knappast bättre, faktiskt.Det sägs inspirationen till Tom of Finland var just det första Miyatakonventet.
Triple Butted…?
Tycker ”Herr Cykel” låter som titeln till en barnbok, till skillnad från herrcykel.Sportrunner(?) av storlek staket i Jönköping
Edit: länk till annons: https://www.blocket.se/annons/jonkoping/herr_cykel_/1210578094
Det låter onekligen lite kul. Nån här får se till att köpa herr cykel så att vi får läsa sagor om herr cykels äventyr.Tycker ”Herr Cykel” låter som titeln till en barnbok, till skillnad från herrcykel.
Men vad är det för storlek? Större än 22,5?
Vad tror Miyatakunniga här om storleken?Ännu en Miyata nu i Nyköping.
![]()
Miyata kolfiber Mtb 26” Cykelram
Pris: 350 kr. Typ: Köp nu Köp & sälj begagnade & oanvända Övriga cykelkomponenter på Tradera.www.tradera.com
Jag skulle gissa att säljarens 48 cm gör den till en 18,5-tummare, dvs 46,99 cm.Vad tror Miyatakunniga här om storleken?
Säljaren skriver "48cm ramhöjd XS" men är den så liten? Jag skulle vilja ha en cykel att bygga upp till min sambo som är 165 cm men med långa ben. Hon hävdar att min 20,5" On/off nästan passar henne men jag tror hon ska ha lite mindre. Kan den här funka? Hon vill väl också ha mer upprätt position och inte behöva luta sig framåt i maximal racer-stil.
Föredömligt vinklad bock också.Visa bilaga 761984
Dagens pendling bjöd på vägbom av modell stridsvagnshinder, så kallat rysskydd.