Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nja,Vilket fynd, synd (tur?) att den är så liten...
Samma strl som min, perfekt för folk som är runt 175!Nja,tror attden är 57
Jag har återigen gjort ett halvhjärtat försök att mäta överrörslängden på ett antal lvg-Miyata och kan återigen konstatera först och främst att halvhjärtade försök gärna ger halvhjärtade resultat. Lägger man till det också kombinationen kallt+mörkt+trångt så… ta helt enkelt nedanstående mått med en nypa salt och se dem som fingervisningar snarare än sanningar:Vad jag förstår så har även de stora ramarna, +60, samma längd på överröret som de mindre. Vilket gör att man med just Miyator kan ha en stor ram men fortfarande nå fram i bocken. Dock är ett kort överrör en baksida när det kommer till Albatross. Blir spännande att prova.
Ramreglage till framväxeln, STI till bakväxeln. Men det finns ett sti vänsterreglage i lådan.Samma strl som min, perfekt för folk som är runt 175!
Är det Shimano 600, 6-delade växelreglage? De är i så fall gjorda av mjukost, och har de inte gått sönder än så är det bara en tidsfråga. Jag bytte mina mot sexdelade Shimano 105 1050 efter att de rasat i bitar under en 20-milarunda.
...men vad innebär det i tum?!Jag har återigen gjort ett halvhjärtat försök att mäta överrörslängden på ett antal lvg-Miyata och kan återigen konstatera först och främst att halvhjärtade försök gärna ger halvhjärtade resultat. Lägger man till det också kombinationen kallt+mörkt+trångt så… ta helt enkelt nedanstående mått med en nypa salt och se dem som fingervisningar snarare än sanningar:
56 cm 3x: 55 cm överrör
58 cm 3x: 55,5 cm överrör
60 cm 1000: 57,5 cm överrör
62 cm 610: 58 cm överrör
63 cm 3x: 57 cm överrör
Ovanstående är faktiska tt-längder c-c. Om man kompenserar för olika höga stammar för att få styrena på alla cyklar på samma höjd så kan den effektiva tt-längden säkert bli något helt annat. Men håll tillgodo.
Riktiga cyklar mäts inte i tum!...men vad innebär det i tum?!
Riktiga cyklister kör inte riktiga cyklar,Riktiga cyklar mäts inte i tum!
Man KÖR väl inte cykel överhuvudtaget. Gaaah!Riktiga cyklister kör inte riktiga cyklar,devi kör Miyata.Men…
L.and skulle kunna ha en poäng. Om de metriska värdena (vid noggrann mätning nota bene) landar på mysko mittemellanvärden så kan det kanske handla om tum istället. Det motsägs iofs av att lvg-cyklarna hade cm-storlekar. Just nu är i alla händelser mina mätningar för slarvigt gjorda för att dra några definitiva slutsatser av.
Spännande, innit?
Det slutar aldrig vara intressant att höra om storlek jämfört med längd. Har du väldigt långa ben? Eller har jag väldigt korta. Tror min är en 54 och inte är det mycket sadelstolpe som sticker upp. Är 179.Samma strl som min, perfekt för folk som är runt 175!
Är det Shimano 600, 6-delade växelreglage? De är i så fall gjorda av mjukost, och har de inte gått sönder än så är det bara en tidsfråga. Jag bytte mina mot sexdelade Shimano 105 1050 efter att de rasat i bitar under en 20-milarunda.
Det slutar aldrig vara intressant att höra om storlek jämfört med längd. Har du väldigt långa ben? Eller har jag väldigt korta. Tror min är en 54 och inte är det mycket sadelstolpe som sticker upp. Är 179.
Det man framförallt slås av är väl att cykeln ser väldigt fin ut!
Nog mer stolpe än jag har. Snygg den är den också. Tack för bildenVisa bilaga 804551
Ganska mycket sadelstolpe är det nog. Sen var jag kanske inte helt sanningsenlig angående längden, den är bara 174. För några år sedan i alla fall.
Jag håller med, och finner en pervers glädje i att se att fler tycker att sånt här är intressant. Det är roligare att vara knäpp när man vet att man inte är helt ensam... ;)Det slutar aldrig vara intressant att höra om storlek jämfört med längd.
Jag är också 179 och en 54:a 3X skulle vara alldeles för låg. En 56:a 3X funkar men blir i mitt tycke, jag gillar gubbhög sittställning, för låg i fronten när jag hissar upp sadeln lagom högt. En 58:a 3X är perfekt balans (eftersom den växer på höjden utan att växa så särskilt mycket på längden), men även på min 60 cm 1000 har jag original sadelstolpe höjd till maxstrecket.Har du väldigt långa ben? Eller har jag väldigt korta. Tror min är en 54 och inte är det mycket sadelstolpe som sticker upp. Är 179.
Nu minns jag n3wtons 3X som väldigt fin. Men kan det inte också vara så att du dras med av cyklistens elegans?Det man framförallt slås av är väl att cykeln ser väldigt fin ut!
Så skulle ju också kunna vara fallet. Har väl aldrig kännt suget efter män i lycra tidigare, men nog finns det en glimt av en i det närmaste Wassbergs urkraft som kittlar.Nu minns jag n3wtons 3X som väldigt fin. Men kan det inte också vara så att du dras med av cyklistens elegans?
Vart är vi geografiskt?En vän har den här i garaget. Han undrar om det finns ngt intresse hos ngn seriös typ???
Ser ut att passa för någon som är runt 161 cm...Vart finns den och vad skulle ni säga den passar till för cyklistlängd?
Du menar 63 964567/2500000 tum?Ser ut att passa för någon som är runt 161 cm...
Den var verkligen kanon på många sätt! Tiden har på många sätt stått still kring fina stålcyklar från förr gentemot nya dylika cyklar, och min enda invändning är (som vanligt) avsaknaden av skivbromsar. Säger garanterat mer om mig än om cyklarna!Det man framförallt slås av är väl att cykeln ser väldigt fin ut!
Instämmer kring pbh! Jag kan inte förstå och ser det inte i spegeln eller så, men är helt säker på att jag har ganska långa ben där förhållandet är 184/90 cm. I praktiken ger det korta höga cyklar, om man ska generalisera kring sittställning.Jag är också 179 och en 54:a 3X skulle vara alldeles för låg. En 56:a 3X funkar men blir i mitt tycke, jag gillar gubbhög sittställning, för låg i fronten när jag hissar upp sadeln lagom högt. En 58:a 3X är perfekt balans (eftersom den växer på höjden utan att växa så särskilt mycket på längden), men även på min 60 cm 1000 har jag original sadelstolpe höjd till maxstrecket.
Jag ska inte tråka ut alla ännu en gång om pbh mm, men det är helt tydligt att kroppslängd inte är särskilt intressant i sig. Pbh däremot, och kanske än mer pbh i förhållande till hela kroppslängden, är betydligt mer användbart, och sedan kunskap om hur höga och långa olika modeller är.
Stockholm. Kollar upp storleken….Vart är vi geografiskt?
Jag kan vara intresserad beroende på pris, blir renovering och julklapp av den isfStockholm. Kollar upp storleken….
Humor säljer.tips på en goding i idre
Visa bilaga 804596
Tungt, jag tillhör klicken i väst som gillar sillStockholm. Kollar upp storleken….
Jag kan vara intresserad om inte Jolov tar den, beroende på storlek och prisStockholm. Kollar upp storleken….
Enskede. 18 tum.Vart är vi geografiskt?
18 tum. Enskede.Jag kan vara intresserad beroende på pris, blir renovering och julklapp av den isf![]()
Återkommer i frågan gällande längd på överrör. Ett ämne som berör.Jag har återigen gjort ett halvhjärtat försök att mäta överrörslängden på ett antal lvg-Miyata och kan återigen konstatera först och främst att halvhjärtade försök gärna ger halvhjärtade resultat. Lägger man till det också kombinationen kallt+mörkt+trångt så… ta helt enkelt nedanstående mått med en nypa salt och se dem som fingervisningar snarare än sanningar:
56 cm 3x: 55 cm överrör
58 cm 3x: 55,5 cm överrör
60 cm 1000: 57,5 cm överrör
62 cm 610: 58 cm överrör
63 cm 3x: 57 cm överrör
Ovanstående är faktiska tt-längder c-c. Om man kompenserar för olika höga stammar för att få styrena på alla cyklar på samma höjd så kan den effektiva tt-längden säkert bli något helt annat. Men håll tillgodo.
En kompis är snickare och såg det här i uthuset hos en kund.
Visa bilaga 656681
That’s all she wrote.
Jag gissar/hoppas att historien inte slutar här?
Minnes I Håtunaleken?
Ingick fönster i köpet?
Det är ännu så länge bara en transport ut ur krigszonen. Då får man tåla att flyga C17 ihop med en skock getter, de få haubitsar som gick att rädda och den landsförvisade presidentens ohängde brorson. Vi ber om er förståelse för att vår främsta prioritet nu är patientens välmående och integritet. Men de första rapporterna tyder på att sadelstolpen iaf är rörlig.Ingick fönster i köpet?
Inte en äkta Miyata med andra ord.Det är ännu så länge bara en transport ut ur krigszonen. Då får man tåla att flyga C17 ihop med en skock getter, de få haubitsar som gick att rädda och den landsförvisade presidentens ohängde brorson. Vi ber om er förståelse för att vår främsta prioritet nu är patientens välmående och integritet. Men de första rapporterna tyder på att sadelstolpen iaf är rörlig.
Det verkar tyvärr inte bättre. Livet som ”Miyata”-ägare är en enda lång rad besvikelser.Inte en äkta Miyata med andra ord.
Det är ännu så länge bara en transport ut ur krigszonen. Då får man tåla att flyga C17 ihop med en skock getter, de få haubitsar som gick att rädda och den landsförvisade presidentens ohängde brorson. Vi ber om er förståelse för att vår främsta prioritet nu är patientens välmående och integritet. Men de första rapporterna tyder på att sadelstolpen iaf är rörlig.
Inte en äkta Miyata med andra ord.
Det verkar tyvärr inte bättre. Livet som ”Miyata”-ägare är en enda lång rad besvikelser.
Jag har frågat min kompis hur han vill göra. Det är en 18”. Han har papper kvar på den.Jag kan vara intresserad beroende på pris, blir renovering och julklapp av den isf![]()
pelagobicycles.com