Visa din Miyata!

Visa din Miyata!
Jag har tyvärr för många projekt i förhållande till antal bromsar i lådorna. Däremot blev det väl precis klubbat att vi ses för canti-justering på sektträffen på Veloform på lördag?
På något märkligt sätt har jag lyckats boka in något annat på lördag, annars hade det givetvis också blivit klubbat. Hade varit himla trevligt att bli djupare insyltad i det här samfundet.

Visa din Miyata!
Stor Triple cross för en fyrhundring i Tierp!
IMG_8582.webp

Visa din Miyata!
God morgon kamrater,
Nedräkningen till lördagens sektträff pågår, obevekligt och underbart. Vi räknar inte längre månader eller veckor utan dagar, och snart återstår blott timmar innan vi fylkas på Veloform.

För att ge den gode Anders en möjlighet att förbereda sig för anstormningen, skriv en rad här eller i PM om du kommer på lördag så meddelar jag honom om vi blir en eller tio glada ungdomar.

Väl mött!

IMG_0805.webp

Visa din Miyata!
God morgon kamrater,
Nedräkningen till lördagens sektträff pågår, obevekligt och underbart. Vi räknar inte längre månader eller veckor utan dagar, och snart återstår blott timmar innan vi fylkas på Veloform.

För att ge den gode Anders en möjlighet att förbereda sig för anstormningen, skriv en rad här eller i PM om du kommer på lördag så meddelar jag honom om vi blir en eller tio glada ungdomar.

Väl mött!

Visa bilaga 826355
Kommer!

Visa din Miyata!
God morgon kamrater,

Väl mött!

Visa bilaga 826355
Jag löser inte logistiken dessvärre. Har aktiviteter både för- och eftermiddag som jag inte kommer undan 😢

Visa din Miyata!
God morgon kamrater,

Väl mött!

Visa bilaga 826355
Kommer! Med en Valley som skall vidare 😉

Visa din Miyata!
Underskattad och underbar Miyata Quickcross till samlingen😀
Till synes helt i originalskick och efter några timmars rengöring och puts från spindelnät och diverse gammalt fett + överflödig olja så blänker den fint i solen.
Samma modell som jag köpte ny 1991 men som blev stulen redan efter ett år.
Härlig nostalgi att cykla på denna modell igen!🙌

Ps. Var cykeln utrustad med Mitsuboshi Hilltop cross däck från början? Har ett svagt minne av detta men lite osäker..🤔
IMG_20260421_183540.webp
IMG_20260421_183638.webp

Visa din Miyata!
Skönt Miyata-span i Jönköping idag:

Visa bilaga 826510

Är det månne någon här i tråden?

Mycket smakfullt hur eller hur, med LX, T-bone, Ritchey och Smoke:

Visa bilaga 826511
Visa bilaga 826512
Visa bilaga 826513
Visa bilaga 826514

Mindre smakfullt span senare ikväll. Jag säger som Olle Adolphsons konstnasare, man tror knappt man lever i livet ibland:

Visa bilaga 826515
Det är fan bud på att rätta till sånt oombedd. Alla har väl verktyg med insex med sig..

Visa din Miyata!
Skönt Miyata-span i Jönköping idag:

Visa bilaga 826510

Är det månne någon här i tråden?

Mycket smakfullt hur eller hur, med LX, T-bone, Ritchey och Smoke:

Visa bilaga 826511
Visa bilaga 826512
Visa bilaga 826513
Visa bilaga 826514

Mindre smakfullt span senare ikväll. Jag säger som Olle Adolphsons konstnasare, man tror knappt man lever i livet ibland:

Visa bilaga 826515
Om vederbörande ger sig till känna får vi se till att skramla till en vettig sadel, så där kan det inte se ut på ett i övrigt oerhört starkt bygge!
I det andra fallet är väl Aero allt?

Visa din Miyata!
Vad som helst som är lite mid-long. Nu bromsar jag nästan mot gummit och bromsarna går inte tillbaka så får dra isär dem med händerna :D Men någon gammal budget sido-dragen caliper-broms hade varit fint. Jag kan fräscha upp den. Kan se om jag kan byta mot något. Har kanske en sadelstolpe kvar i någon udda dimension som inte sitter fast i något.

Ska sitta på denna. Tyvärr inte en Miyata.
IMG_9863.webp

Visa din Miyata!
Vad som helst som är lite mid-long. Nu bromsar jag nästan mot gummit och bromsarna går inte tillbaka så får dra isär dem med händerna :D Men någon gammal budget sido-dragen caliper-broms hade varit fint. Jag kan fräscha upp den. Kan se om jag kan byta mot något. Har kanske en sadelstolpe kvar i någon udda dimension som inte sitter fast i något.

Ska sitta på denna. Tyvärr inte en Miyata.
Visa bilaga 826547
Kollar.

Tillbaka
Topp