Visa din nedgradering (din j@#la snåljåp)

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 54554
  • Start datum Start datum
Har den som pendlingshjälm och Montaron för stigen. Lite bättre spänne på Montaron och fäste för Gopro (som jag använder för belysning) annars väldigt liten skillnad. En riktigt bra hjälm.

Ja, såg att Fixture har Giros riktigt billiga spänne när vi fick hem den, sonen har dock inte klagat på det. Gopro fäste var fin till belysning, men fästet är riktigt svårt att lossna och det gick sönder.

Min son har en stor skalle. Han fick en Specialized Ambush hjälm i vuxenstorlek M när han hade 5 år. Efter lite mer än ett år blev den för smal och köpte jag en Giro Montaro i M till honom som han har använt i 5 år. Nu fick han ont i huvudet efter lite längre cykling. Han passade en Poc Axion i L/XL som satt bra, men såg ut som en svamp på sin huvudet. Provade M, men passade inte.

Då upptäckte jag Giro Fixture: one size upp till 61 cm, så lite mindre än en vanlig L/XL. Hittade en i en färg sonen tyckte om för 599 kr, som är mindre än hälften av priset av Montaron. Men då får man tydligt mindre: 80 gram mindre och med 2 hål mer får man mindre hjälm. Och för att sonen huvudet är inte så hög går den fortfarande ner tillräckligt långt.

Visa bilaga 701942

Giro Fixture MIPS fick endast ⭐⭐⭐⭐ i Virginia Techs test från sina 17.80 poäng, vilket placerar den först på plats 186 i testet. Det tycker jag är nämnvärt vid nedgradering av just säkerhetsutrustning.

BIKEROO TT-29 för ynka $25 placerar sig till och med bättre...

För bara lite mer pengar än Giro Fixture för 599 kr så finns till exempel topptestade Specialized Tactic 4 från 616kr hos TCM. ⭐⭐⭐⭐⭐ 8.55 #4 hos Virginia Tech.

Passform och pris är viktigt. Men så länge som passformen och priset är bra, så borde ju säkerheten vara viktigare.

Senast ändrad:
Giro Fixture MIPS fick endast ⭐⭐⭐⭐ i Virginia Techs test från sina 17.80 poäng, vilket placerar den först på plats 186 i testet. Det tycker jag är nämnvärt vid nedgradering av just säkerhetsutrustning.

BIKEROO TT-29 för ynka $25 placerar sig till och med bättre...

För bara lite mer pengar än Giro Fixture för 599 kr så finns till exempel topptestade Specialized Tactic 4 från 616kr hos TCM. ⭐⭐⭐⭐⭐ 8.55 #4 hos Virginia Tech.

Passform och pris är viktigt. Men så länge som passformen och priset är bra, så borde ju säkerheten vara viktigare.

Såklart är säkerheten viktigast. Men Specialized passar inte på sonens huvudet, annars hade jag köpt en Ambush igen.

Åtminstone verkar resultatet av test vid stor impakt inte vara så dåligt.

Du kan spara ännu mer! Lägg upp en bild nästa vecka på din nya tourney-växel!
Njae..... Eller kanske nästan då nästa steg nog är Cues och Linkglide. Cues är ju efterföljaren till Tourney/Acera och så måste jag ju gå från Microspline till en gammal hederlig HG-hub, tung 11-vxl kassett och en tyngre kedja. En klar nedgradering i så fall!! :ROFLMAO:

IMG_1485.webp

Fick bli ett(tre st) Kinareglage eftersom pojken lyckas krascha sönder två wolftoothreglage på en månad, tur i oturen var att han för en gång skull inte gick sönder själv….

Tillbaka
Topp