Visa din Nishiki (...ännu en märkestråd)

Inte så värst mycket att visa men en Nishiki i alla fall...

Bilagor

• nishiki.jpg
    nishiki.jpg
    81.9 KB · Besök: 82
Min Nishiki i sin nuvarande form, svart och snabb. Jag skall försöka ta ett par snygga kort senare men dessa får duga så länge.

DSC00355.JPG ht=544

DSC00357.JPG ht=544

Vikten är än så länge okänd men jag skall väga den så snart jag hittar en våg. Var väger man egentligen sin cykel?

Senast redigerad av en moderator:
Här kommer min hoj. En Nishiki Champion -08 (Stl. 54), inköpt 2009. Allt original än så länge, förutom att jag utrustat den med ett par Syntace C3 tempobågar. I takt med att nacke och bål blir starkare hoppas jag kunna plocka bort en eller två ringar på gaffelröret.

Bilagor

• nishiki.jpg
    nishiki.jpg
    101.4 KB · Besök: 83
  • C3.jpg
    C3.jpg
    57.1 KB · Besök: 71
Du får nog titta på hur man styrlindan skall lindas. den går åt olika håll uppe på styret.

Eller samma beroende på hur man ser det.

Snacka precis med en kompis som har 07:ans Team Carbon, han skulle sätta på nya Mavic Cosmic carbon, vita däck och vit linda. Tänkte kasta upp en bild senare i veckan.

Den står lutat mot en liten gren som jag redigerade bort. Det var svårt att ta bra kort när solen stod så lågt. Skuggor överallt...

Hade exakt en sån som du, men den crashade jag sönder tyvärr, knäckte överröret i fallet med knät *aj* och det mesta blev mest skrot kvar av - tyvärr. Har lite ont i höften ännu, hjälmen skyddade huvudet, men den sprack i två delar. Mycket nöjd med cykeln under den tid jag hade den

Shit, ny sadel, det har jag inte observerat, men du kanske har satt dit den nyss??

Och kom ihåg att inte köra med skitiga händer, MEN har du inte dura-ace hjulen på?????

En fråga till alla märkesnördar som jag tycker passar i denna tråd:

Har Nishiki töntstämpel bland landsvägscyklister?

Min nästa cykel kommer nog att inhandlas 2010 eller 2011 (beror på finanskrisen), och Nishiki ligger so far ganska bra till. Nu har jag börjat ana att märket inte anses "fint nog" bland en del cyklister.

Stämmer detta och i så fall varför? Beror det på att de inte proffssatsar, eller gör de det förresten? De syns väl åtminstone inte i de stora internationella sammanhangen?

Tjena

Mycket prisvärda cyklar, helt klart
Dock har den inte själ och hjärta, kan bero på att de inte syns i media med elitsatsning. Men kvittar det mentala aspekten för individen så är det helt klart ett köpläge. Är det mentala en bidragande effekt för bra cykelåkning så köp en Cervelo eller Trek eller nått annat "stort" märke

De är väl inte så hypade eftersom de inte syns internationellt. De har i stort sett hela registret för linjecyklar, mtb har nog någon annan bättre koll än vad jag har. Bra grejer till ett bra pris blir väl sällan exotiskt. Det ska väl vara lite galenskap bakom för att det ska ske. Jag och många kompisar är nöjda, för mig är det ett skönare och tryggare alternativ än att köpa en tysk t.ex. Sen tycker jag att de är rätt snygga. Jag har beställt en ny och det känns bra.

Jag lär väl bli lika kränkt ändå, om inte placeboeffekten ger mig ökad syreupptagning. Just nu tror jag att min vo2max (L/MIN) ligger närmast en skogsmus.

Principia: Man fick välja vid beställning, de flesta andra har valt tub. Jag tog den extra vikten till förmån för att slippa kladd :) Kapningarna är höga nu tills jag fått in känslan.

Var köpte du gaffeln? Tänkte använda en likadan på kommande cx-bygget, men Litecomponents (Nishiki) behagar inte svara på mina mail.
~K

bluecolorado skrev:
-------------------------------------------------------
> Min Nishiki Ultra Pro -08, med ny gaffel.

gandhi skrev:
> Var köpte du gaffeln? Tänkte använda en likadan
> på kommande cx-bygget, men Litecomponents
> (Nishiki) behagar inte svara på mina mail.
> ~K
>

Funderar att uppgradera min Cross Road med en sådan. Fick ett pris på 1695:- från Sportson. Levtid typ 3-4 dagar.

Strålande! Tack.
~K

ninjakenneth skrev:
> Funderar att uppgradera min Cross Road med en
> sådan. Fick ett pris på 1695:- från Sportson.
> Levtid typ 3-4 dagar.

baggy skrev:
> Principia: Man fick välja vid beställning, de
> flesta andra har valt tub. Jag tog den extra
> vikten till förmån för att slippa kladd :)
> Kapningarna är höga nu tills jag fått in
> känslan.

Limma tub gör man ju 1-2ggr/säsong, så jobbigt är det inte jämnfört med komfort och åkkänsla... :-) T

ninjakenneth skrev:
> gandhi skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Var köpte du gaffeln? Tänkte använda en
> likadan
> > på kommande cx-bygget, men Litecomponents
> > (Nishiki) behagar inte svara på mina mail.
> > ~K
> >
>
>
> Funderar att uppgradera min Cross Road med en
> sådan. Fick ett pris på 1695:- från Sportson.
> Levtid typ 3-4 dagar.

Det lär väl inte vara caronrör på den va?
Vill även jag ha den på ett Ful-CX bygge istället för Nox alu gaffeln som jag har idag.

Lindbacks: Japp, det går! Tub hjulen verkar lite högre och kostar 10k, kanttrådarna kostar 12k. Tror eg. att det skulle kosta lika, men kanttrådhjulen kom till sverige senare, därför är de dyrare. Valutakurserna...

Tillbaka
Topp