Lotta B skrev:
-------------------------------------------------------
> Kan bara hålla med :)
>
> Det blir delar från min nuvarande hoj, lyrik,
> reverb, 26" hjul till att börja med iaf, lågt
> och brett raceface-styre. Jag har ett 170mm
> saintvevparti som kommer att bli utbytt, funderar
> på om det är klokt att fortsätta ha 170mm eller
> om 175 är ok, så kommer att testa hur mkt
> pedalerna vill slå i först. Funderar på om jag
> vill skaffa framväxel med.
>
> Hur ser din ut?
Jag plockar också delar från min nuvarande hoj och ska sedan när jag har provat köpa grejer så att jag får två kompletta cyklar.
Först blir det 26”, Sektorgaffel (531mm A2C kommer nog leda till att jag slår i pedaler…). Jag har ett 170 mm vevparti med 24/36 och 9-delat 11-34. 36 fram är för tungt för att jag ska gilla det i skogen och att alltid köra 24 i skogen är nog inte helt optimalt för länkaget. Till att börja med ska jag byta lillklingan till en 28:a och testa hur 28/36 funkar. På sikt vill jag nog klara mig utan framväxel på hemma plan och när jag kommer iväg till berg ta mig tid att skruva på framväxel och köra 24/36. Jag har en Binicon C-guide som blir kedjestyrare. Startpunkten är en 60mm styrstam och ett 710 mm styre med låg rise.
Till våren blir det nog en X-Fusion Sweep-gaffel och 650b Flow Ex fälgar på Hopenav. Enligt Banshee ska länkaget fungera optimalt med en 34-36t framklinga. Jag har grubblat mycket på vad man ska välja för att köra 1x. Efter att ha testat med 28 fram kommer jag nog ha en bättre uppfattning, men att köra 30 eller 32 fram och 11-36 10-delat bak kanske är en bra kompromiss? När man väljer en så liten klinga fram tror jag att man får tänka på att kedjan ska gå fritt från staget, Westman har säkert koll på det där.
Eftersom du har en lyrik borde du utan problem kunna höja gaffeln för att få in 175 vevar om du skulle vilja. Förändringen i gaffelvinkeln borde inte kännas lika mycket?
Det vore kul att höra vad du tänker om utväxling på din Spitfire, men vi kanske kan ta det i spitfiren-tråden så att vi inte helt kapar denna?