Visa din Orbea

Barometer

Aktiv medlem
Visa din Orbea
Jag välkomnar mig in i 2000-talet.
Beställde en Occam H20 idag. Hämtar den imorgon eller övermorgon.
Ska bli jättekul att se vad den kan prestera!

Kngl19

Aktiv medlem
Visa din Orbea
IMG_20201030_135534_612.jpg

Bjuder på en bild på Laufeyn från premiärrundan 😊

Edit: Kan ju skriva med vad som gjorts med den.

Nukeproof styrstam, Ergon handtag, Ergon sadel, Raceface pedaler, 203 skiva fram, MT401 bromsar med BR420 ok (4-kolvs) samt Shimano bättre bromsslangar, 2.35 Vittoria Agarro däck, Tubeless och en RockShox stänkskärm. Testade aldrig den original men slog PR på ett segment i Strava på första rundan fast där var folk ivägen 😁 Så det kommer nog gå snabbt i höst/vinter 😊

Senast ändrad:

Purchaser

Aktiv medlem
Visa din Orbea
Visa bilaga 450665
Bjuder på en bild på Laufeyn från premiärrundan 😊

Edit: Kan ju skriva med vad som gjorts med den.

Nukeproof styrstam, Ergon handtag, Ergon sadel, Raceface pedaler, 203 skiva fram, MT401 bromsar med BR420 ok (4-kolvs) samt Shimano bättre bromsslangar, 2.35 Vittoria Agarro däck, Tubeless och en RockShox stänkskärm. Testade aldrig den original men slog PR på ett segment i Strava på första rundan fast där var folk ivägen 😁 Så det kommer nog gå snabbt i höst/vinter 😊
Vad kör du med för flaskställ?

Purchaser

Aktiv medlem
Visa din Orbea
Någon som vet vad det är för mått på OC1 fälgarna som sitter på tex Laufey H10? behöver komplettera med extra innerslang och lyckas inte få fram det måttet när jag letar.

MP3-Sthlm

Aktiv medlem
Visa din Orbea
Hjälper den bakre mot stänk upp på ryggen eller hjälper den bara till att skydda dämparen och länkaget?
Svårt att säga,lite hjälper den nog men är ju inte som mudhugger rear varianten. Brukar bara vara lite skitig på ryggen när jag kommer hem men vet inte om det beror på skärmen eller vägval. Bakdämpare och länkage är mycket renare än innan skärmen. Tror man valt fel sport om man vill komma hem ren.

Visa din Orbea
Svårt att säga,lite hjälper den nog men är ju inte som mudhugger rear varianten. Brukar bara vara lite skitig på ryggen när jag kommer hem men vet inte om det beror på skärmen eller vägval. Bakdämpare och länkage är mycket renare än innan skärmen. Tror man valt fel sport om man vill komma hem ren.
Ja, lera har jag inget emot. Däremot snöslask halva ryggen är rätt skönt att slippa 😤 Har beställt både en front och en rear till pendlaren så det får bli att testa även på min Occam.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer