Visa din Orbea

unsuspected

Aktiv medlem
Visa din Orbea
Sambon blev med en svart Occam H30 från Bikester. Fanns inte ens ute på hemsidan utan bara i butiken och ännu lyckligare med 10% rabatt. Pga tid hämtas den först om 2 veckor.

Kngl19

Aktiv medlem
Visa din Orbea
Har bytt till 4-kolvsbromsar. Stor skillnad!. Dissector fram och bak funkar utmärkt även nu på hösten.
Kör med Shimano BL-MT501 och BR-MT520 ok (4-kolvs) sedan första turen, samt 203 skivor. Även slangarna uppgraderade till SM-BH90. Så den biten är redan fixad 😁 Något jag lärt mig tidigt är att bra bromsar behövs för att rädda mig ibland 😂

Kör med Vittoria Mazza däck på så även den biten är fixad. 😊

Och hösten/vintern så är det körning på Laufeyn så jag slipper kladda ner bakdämpare m.m. på Occamen.

Mback72

Aktiv medlem
Visa din Orbea
Rullet blir säkerligen märkbart påverkat på grus och asfalt. Inget jag märker av i skogen bland lerhål, sten och rötter. Grövre däck = mer rullmotstånd = bättre träning = bättre nattsömn :giggle:
Jo, jag vet... Har Minion DHF/Aggressor 2,5 på själv, och upplever dem som limmade mot underlaget (på gott och ont). Är egentligen värsta sortens solskenscyklist, så jag längtar efter torra stigar och en lätt och fin hjul/däckkombo 🤩

Kngl19

Aktiv medlem
Visa din Orbea
Efter att ha kvattat bakfälgen på Laufeyn så stal jag hjulen från Occamen till den och fick tag på ett par DT Swiss E1900 Spline 30 till Occamen som fick en premiärtur idag. Nu får den cykeln vänta på bättre och torrare väder 😊

IMG_20201128_130011_582.jpg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer