Visa din Orbea

Visa din Orbea
Någon får ju hålla tråden vid liv! Finns det någon cykel/färg som klär hösten så bra som Laufey i grönt? ??

IMG_20201115_140041_947.jpg

Visa din Orbea
Har bytt till 4-kolvsbromsar. Stor skillnad!. Dissector fram och bak funkar utmärkt även nu på hösten.

Kör med Shimano BL-MT501 och BR-MT520 ok (4-kolvs) sedan första turen, samt 203 skivor. Även slangarna uppgraderade till SM-BH90. Så den biten är redan fixad ? Något jag lärt mig tidigt är att bra bromsar behövs för att rädda mig ibland ?

Kör med Vittoria Mazza däck på så även den biten är fixad. ?

Och hösten/vintern så är det körning på Laufeyn så jag slipper kladda ner bakdämpare m.m. på Occamen.

Visa din Orbea
Rullet blir säkerligen märkbart påverkat på grus och asfalt. Inget jag märker av i skogen bland lerhål, sten och rötter. Grövre däck = mer rullmotstånd = bättre träning = bättre nattsömn :giggle:
Jo, jag vet... Har Minion DHF/Aggressor 2,5 på själv, och upplever dem som limmade mot underlaget (på gott och ont). Är egentligen värsta sortens solskenscyklist, så jag längtar efter torra stigar och en lätt och fin hjul/däckkombo ?

Visa din Orbea
Snygg!

Siktar på att skaffa mig en oiz m-pro tr någon gång i 2022. Hur upplever du den? Har du vägt den? Vilken storlek tog du och hur lång är du?
Har inte hunnit testa den på riktigt i skogen än. Den vägde 11kg med dropper och orginalhjulen i storlek M. Nu under 10kg med nya hjul, utan dropper, och sram axs

Jag är 175-176cm och valde en M. Känns bra!

Visa din Orbea
Hur trampeffektiv är Rallon?

Kan man stå trampa med öppen bakdämpare utan det blir en hoppstylta?

lite lur på en Rallon M20 om min Tyee blir mera försenad.

Visa din Orbea
Har en X2a på min och det går väldigt bra med dämparen i öppet läge, switchar väldigt sällan.
Den är snabb i alla riktningar ?
Låter bra!

Kommer ge tyskarna några veckor till sedan får jag se vad det är för alternativ som är i lager. Just nu ligger Rallon och Stumpjumper evo bäst till.

Vill ha något som inte bobbar upp och ner så fort man ställer sig upp. Ställer mig aldrig upp och trampar då jag direkt slår i backen med pedalerna. Är något som hindrar mig utvecklas som cyklist. Visst kan man låsa dämparen men är 50% chans att jag glömmer öppna den vid toppen och hinner halvvägs ner innan jag fattar varför det är så köttigt :p

Visa din Orbea
Låter bra!

Kommer ge tyskarna några veckor till sedan får jag se vad det är för alternativ som är i lager. Just nu ligger Rallon och Stumpjumper evo bäst till.

Vill ha något som inte bobbar upp och ner så fort man ställer sig upp. Ställer mig aldrig upp och trampar då jag direkt slår i backen med pedalerna. Är något som hindrar mig utvecklas som cyklist. Visst kan man låsa dämparen men är 50% chans att jag glömmer öppna den vid toppen och hinner halvvägs ner innan jag fattar varför det är så köttigt :p
Standard när man måste köra om en slinga för att man haft i climb på vägen ner.... hahah
Nej men den är fantastisk, det kan ju hända att du säljer vidare den där Tyee'n om du mellanlandar på en Rallon. ??

Visa din Orbea
Standard när man måste köra om en slinga för att man haft i climb på vägen ner.... hahah
Nej men den är fantastisk, det kan ju hända att du säljer vidare den där Tyee'n om du mellanlandar på en Rallon. ??
Så sant. Synd att man inte kan pröva i dagens cykelbranch. Tänk om man köpte bil utan att ens provköra ;).

Visa din Orbea
Någon som fått hem en Orbea i raw carbon som kan visa hur det ser ut i antingen gloss eller matt lack? Tycker inte man ser spec bra på deras hemsida i MyO alternativen ?

Tillbaka
Topp