Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har bytt till 4-kolvsbromsar. Stor skillnad!. Dissector fram och bak funkar utmärkt även nu på hösten.Visa bilaga 452625
Fick bli en runda på Occamen idag som äntligen fått pedaler med bra grepp!
Ni som uppgraderat era H30. Vad förutom hjul och byte till shimanos kassett bör vara med bland saker att uppgradera i vinter?
Har bytt till 4-kolvsbromsar. Stor skillnad!. Dissector fram och bak funkar utmärkt även nu på hösten.
Och rullet?Krängde på Maxxis Minion DHF 2,5" fram samt DHR II 2,4" bak i helgen. Holy moly vilket gött grepp i skogen. 0,8 bars tryck greppade på allt... ??
Rullet blir säkerligen märkbart påverkat på grus och asfalt. Inget jag märker av i skogen bland lerhål, sten och rötter. Grövre däck = mer rullmotstånd = bättre träning = bättre nattsömnOch rullet??
Jo, jag vet... Har Minion DHF/Aggressor 2,5 på själv, och upplever dem som limmade mot underlaget (på gott och ont). Är egentligen värsta sortens solskenscyklist, så jag längtar efter torra stigar och en lätt och fin hjul/däckkombo ?Rullet blir säkerligen märkbart påverkat på grus och asfalt. Inget jag märker av i skogen bland lerhål, sten och rötter. Grövre däck = mer rullmotstånd = bättre träning = bättre nattsömn![]()
Dissector bak är fan grymt nu när det är blött. Riktigt bra grepp överallt utom när det är riktigt lerigt.Har bytt till 4-kolvsbromsar. Stor skillnad!. Dissector fram och bak funkar utmärkt även nu på hösten.
Snygg!Oiz M pro tr. Otroligt snitsig lack i solljus
Klarar bakhjulet sig med 55 dämpare? Original är väl bara 50?Jag kunde inte hålla fingrarna från frugans pärla
Så på med en Manitou Mezzer med 160 slag och en EXT storia 210/55 coil
så blev den riktigt skoj![]()
![]()
Ja det är god marginal kvar.Klarar bakhjulet sig med 55 dämpare? Original är väl bara 50?
Har inte hunnit testa den på riktigt i skogen än. Den vägde 11kg med dropper och orginalhjulen i storlek M. Nu under 10kg med nya hjul, utan dropper, och sram axsSnygg!
Siktar på att skaffa mig en oiz m-pro tr någon gång i 2022. Hur upplever du den? Har du vägt den? Vilken storlek tog du och hur lång är du?
Snygg! Är framgaffeln från Orbea, eller Alibaba eller liknande? Har själv en äldre Alma som vill banta..Visa bilaga 478762
Helstel Orbea Alma väntar på jungfruturen.
Tack! Gaffeln kommer från R2-bike. Norton Shores heter den. Oklart ursprung....Snygg! Är framgaffeln från Orbea, eller Alibaba eller liknande? Har själv en äldre Alma som vill banta..
Väntar på min ännu. Den ska tydligen vara bra att köra uppför oxå, men vi får se.Hur trampeffektiv är Rallon?
Kan man stå trampa med öppen bakdämpare utan det blir en hoppstylta?
lite lur på en Rallon M20 om min Tyee blir mera försenad.
Har en X2a på min och det går väldigt bra med dämparen i öppet läge, switchar väldigt sällan.Hur trampeffektiv är Rallon?
Kan man stå trampa med öppen bakdämpare utan det blir en hoppstylta?
lite lur på en Rallon M20 om min Tyee blir mera försenad.
Låter bra!Har en X2a på min och det går väldigt bra med dämparen i öppet läge, switchar väldigt sällan.
Den är snabb i alla riktningar ?
Standard när man måste köra om en slinga för att man haft i climb på vägen ner.... hahahLåter bra!
Kommer ge tyskarna några veckor till sedan får jag se vad det är för alternativ som är i lager. Just nu ligger Rallon och Stumpjumper evo bäst till.
Vill ha något som inte bobbar upp och ner så fort man ställer sig upp. Ställer mig aldrig upp och trampar då jag direkt slår i backen med pedalerna. Är något som hindrar mig utvecklas som cyklist. Visst kan man låsa dämparen men är 50% chans att jag glömmer öppna den vid toppen och hinner halvvägs ner innan jag fattar varför det är så köttigt :p
Så sant. Synd att man inte kan pröva i dagens cykelbranch. Tänk om man köpte bil utan att ens provköra ;).Standard när man måste köra om en slinga för att man haft i climb på vägen ner.... hahah
Nej men den är fantastisk, det kan ju hända att du säljer vidare den där Tyee'n om du mellanlandar på en Rallon. ??