Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
glitch sa:Grym! Dock får du fixa gaffeldekalerna ;-)
wippan sa:Äntligen har man nåt att tillägga i den här tråden... ?
Tack till Sundstorps Cykel som jagade på spanjorerna lite! Ser fram emot premiärturen! ???
Clark sa:Igår kom den äntligen! Bara en kort tur hittills, men det verkar vara en mycket trevlig cykel
Trhuster sa:Clark sa:Igår kom den äntligen! Bara en kort tur hittills, men det verkar vara en mycket trevlig cykel
Fin hoj! Vilken storlek är det på ramen?
Clark sa:Tack! Det är en XL
Trhuster sa:Clark sa:Tack! Det är en XL
Tack, det förklarar varför infästningen till bakre dämparen ser så annorlunda ut jämfört med andra storlekar.
matte w sa:Snygg! Vad är det för modell?
mw
matte w sa:tackar! Vet du vad din xl vägre start klar?
mw
tobiasbjorkgren sa:Här kommer bild på min Orbea Oiz M10 med 120mm dämpning typ TR fast utan dropper.
xzbatt sa:tobiasbjorkgren sa:Här kommer bild på min Orbea Oiz M10 med 120mm dämpning typ TR fast utan dropper.
Jäklar vad läcker!
Vad tycker du om hojen?
tobiasbjorkgren sa:xzbatt sa:tobiasbjorkgren sa:Här kommer bild på min Orbea Oiz M10 med 120mm dämpning typ TR fast utan dropper.
Jäklar vad läcker!
Vad tycker du om hojen?
Den är riktigt trevlig. Nästan lite overkill för mig med 120mm, då jag mest kör XC. Är min första heldämpade hoj så första träningsrundorna kändes sjukt långsamma. Men tiderna var typ det samma eller snabbare än min HT just för att den sväljer så mycket och bakdämpningen är som en soffa ;)
xzbatt sa:tobiasbjorkgren sa:xzbatt sa:tobiasbjorkgren sa:Här kommer bild på min Orbea Oiz M10 med 120mm dämpning typ TR fast utan dropper.
Jäklar vad läcker!
Vad tycker du om hojen?
Den är riktigt trevlig. Nästan lite overkill för mig med 120mm, då jag mest kör XC. Är min första heldämpade hoj så första träningsrundorna kändes sjukt långsamma. Men tiderna var typ det samma eller snabbare än min HT just för att den sväljer så mycket och bakdämpningen är som en soffa ;)
Låter lovande, har du vägt den? Storlek?
Ser riktigt bra ut.Tarkaz sa:Vad tror ni om nya occam då?
Tarkaz sa:Vad tror ni om nya occam då?
Precis lagom alltså. Givet att det är äkta 2,4 som får plats även med lite lera.soddamarre sa:Tarkaz sa:Vad tror ni om nya occam då?
Jag tycker den ser spot on ut! Framförallt bra utrustning ganska långt ner i prisklasserna. Det enda jag är orolig över är däckfrigången bak. Den kommer ju med 2,4 fram och bak, uppgraderar man däcken får man 2,5 fram men fortfarande bara 2,4 bak...
Rattnalle sa:Precis lagom alltså. Givet att det är äkta 2,4 som får plats även med lite lera.soddamarre sa:Tarkaz sa:Vad tror ni om nya occam då?
Jag tycker den ser spot on ut! Framförallt bra utrustning ganska långt ner i prisklasserna. Det enda jag är orolig över är däckfrigången bak. Den kommer ju med 2,4 fram och bak, uppgraderar man däcken får man 2,5 fram men fortfarande bara 2,4 bak...
Jag tycker också den ser riktigt fin ut trots rätt stor skepsis mot vagnshjul.
Tarkaz sa:Rattnalle sa:Precis lagom alltså. Givet att det är äkta 2,4 som får plats även med lite lera.soddamarre sa:Tarkaz sa:Vad tror ni om nya occam då?
Hade varit fint om man iaf kunde få plats med 2,6. Vad tror vi om geon då?
mrholmiz sa:Snygg färgsättning Tobiasbjorkgren!
Har fått 300 mil på Oizen och 68mil på Alman hittils, tänker ofta att det kan inte finnas en bättre cykel än Oizen när jag rullar på den trivs så jäkla bra på den :D Alman är grym med men FS är roligare.
soddamarre sa:Tarkaz sa:Rattnalle sa:Precis lagom alltså. Givet att det är äkta 2,4 som får plats även med lite lera.soddamarre sa:Tarkaz sa:Vad tror ni om nya occam då?
Ja 2,6 skulle räcka gott för mig. Geon ser ut precis som den ska tycker jag, väldigt nära smugglern och meta tr, och nya jeffsyn för den delen.
Tarkaz sa:soddamarre sa:Tarkaz sa:Rattnalle sa:Precis lagom alltså. Givet att det är äkta 2,4 som får plats även med lite lera.soddamarre sa:Tarkaz sa:Vad tror ni om nya occam då?
Ja 2,6 skulle räcka gott för mig. Geon ser ut precis som den ska tycker jag, väldigt nära smugglern och meta tr, och nya jeffsyn för den delen.
Smugglern?
Tarkaz sa:Ang LAUFEY H-LTD
Vad står H-LTD för?
martin84 sa:Kört en Oiz M10 i en vecka nu. Otroligt grym cykel. Har uppgraderat till crossmax pro carbon-hjul och en carbonsadel. Även bytt framdäcket så det sitter Maxxis ikon bak och fram. Konverterat till tubeless. Väger nu ca 10.3 kg med pedaler.