Visa din Ragley

viktro

Ny medlem
IMG_20110330_154418.jpg ht=544

Grön cykel:
Ragley Mmmbop 18"
Marzocchi Z1 Sport 130mm gaffel
20mm Quando-nav Alexfälg
Pivit-nav brave bigfoot
Maxxis Swampthing 2.35
FSA stolpe 31,6 och reducer headset
Gravity vevar, styrkombo och chainguide
DMR 32t klinga
Sram x7 reglage och x9 bakväxel
Ragley grips och sadel
Wellgo björnfällor
Gusset mek bromsar och Avid reglage

Byggd våren 2011 av Sportson i Kungens Kurva. Stabil både uppför och utför men ändå väldigt hanterlig. Jag trodde den skulle kännas stum efterom det är alu-ram men kan inte märka nån skillnad mot stålramen den ersatte (DMR trailstar). Kanske inte har nog med känsla i baken? Det blir omgående däckbyte... tungrullat med supertacky i skogen.

Senast redigerad av en moderator:

Hermes

Medlem
Stiligt !

Hoppas själv kunna bidra med bild inom en inte alltför avlägsen framtid.. Väntar på en Golden Delicious Piglet som beställdes från CRC förra veckan. Beräknad ankomst till CRC skall vara idag men än så länge är de inte registrerade som "in stock".

etnica

Medlem
Så fort Ragley får tummen ur att leverera min blue pig x swopout så skall jag uppdatera med bild.
Väntat i 3månader nu med framskjutna leverans datum, tycker synd om dem som väntat sedan förra året. Men så är det när man skall ha Made in Taiwan stämpel på cykeln, med lite tur så ligger ramen på en pråm påväg till UK nu.

Snygg cykel för övrigt. funderar på om jag skall sätta på klistermärkena eller låta det vara. Vill dock nog ha en gris på den :D

etnica

Medlem
Min är inte heller klar, men den första blue pig x i Sverige ? =D

Kunde inte fortsätta bygget då jag behöver en rörkapare, känner mig ej bekväm med att kapa gaffelröret med bågfil :)

Alpdäcken som sitter på för övrigt, behöver skaffa ett par Hellas däck också.

IMG_0743-comp.jpg

IMG_07421.JPG

juggec

Ny medlem
Kul med en tråd, trodde man var ganska ensam ;)

Slänger upp en bild på min Blue Pig från då den fortfarande var ny, förra våren

IMG_0020.JPG

glitch

Aktiv medlem
etnica skrev:
-------------------------------------------------------
> Min är inte heller klar, men den första blue pig
> x i Sverige ? =D
>
> Kunde inte fortsätta bygget då jag behöver en
> rörkapare, känner mig ej bekväm med att kapa
> gaffelröret med bågfil :)
>
> Alpdäcken som sitter på för övrigt, behöver
> skaffa ett par Hellas däck också.
>
>

Vill du extremt gärna köpa en rörkap eller extremt gärna inte bli klar med hojen?
Det är bara att såga för bövelen. Sätt en remsa tejp ovan och en under där du ska kapa och sätt igång och kapa.

fredrikw

Aktiv medlem
glitch skrev:
> Vill du extremt gärna köpa en rörkap eller
> extremt gärna inte bli klar med hojen?
> Det är bara att såga för bövelen. Sätt en
> remsa tejp ovan och en under där du ska kapa och
> sätt igång och kapa.

+1

Det är inte så jäkla noggrant heller, lite snett är inte hela världen.

Annars kan man köpa en rörkap för 59:- på CO http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=162507732

etnica

Medlem
Hej,
jo exakt skall köpa en rörkap för 60 riksdaler på lunchen idag. Har inte sån brådska, kommer ej ha tid o cykla på den föränns till helgen iaf. =(

Färgen är mmmmbop blå, inte samma färg som jag förväntat mig men den var riktigt nice. Går väldigt mycket mot svart.

Mani

Ny medlem
_FRE4079.JPG

Ragley mmmbop 16"
Rockshox Revelation Dual Air
SLX-bromsar
Hope mini skivor 160mm
SLX-vevparti
XCX-styrare (1x9)
SLX bakväxel
SLX kassett
HG90-kedja
FSA reducerande headset
Mavic729 på Deore XT nav
Easton EA50

Lite väl tung men härligt styv i skogen :)

Edit: Sadelstolpen står på tur att bli utbyten, köpte den billigaste jag fick tag på bara för att få den färdigbyggd. Och ja, mitt rum är så trångt som det ser ut, 11 kvm \o/
Edit2: Viktro, det är nog du som saknar känsel. Tycker det är jättestor skillnad mellan ragleyn och min gamla steelhead.

Senast ändrad:

rejser

Ny medlem
Sunkig bild i soffa på min blue pig x

Lite långt hölje till frambromsen, men det ska kapas.
Annars sitter där en sektor rl coil, xt drivlina med slx vevparti, xt-skivbromsar och 540 pedaler.
Inväntar ett pro taper styre som är på posten och så småningom ska bakhjulet matcha framhjulet var tanken (hope 2 evo med xm 719-fälgar).

För stunden knäpper styrlagret lite orolig att något är ovalt. (lagerkopparna är dock pressade på plats precis som jag brukar, men övre lagerkoppen känns inte bra, får se om jag tar ut den och sätter i en ny)

Bilagor

Senast ändrad:

Appel

Aktiv medlem
Johan_Olsson skrev:
>

Cragg Vale! Vet inte varför jag tycker det, men Cragg Vale är cool på något sätt.

joehill

Ny medlem
Här är min Mmmbop.

bilde1.JPG

Köpt av en kille här på Happy.

Provar nu med helstelgaffel för pendling.
Gaffeln är en kina-kolfiber 29:er 495 mm lång så den är nästan dämparkompenserad. Ett biltemaframhjul med 9 mm axel köptes in för att passa gaffeln. Har inte vägt ännu men viktbesparingen är nog ca 2,3 kg jmf med dämpargaffeln.

Just nu 1x9 med sram komponenter, provade med 2x9 i somras tillsammans med marzocchi bomber 66rc gaffeln som satt på när den köptes.
Framöver så tänkte jag prova med singelspeed för pendlingen.

Senast ändrad:
tarkovskij skrev:
> Får väl slänga upp lite smutsiga actionbilder
> bland alla fina nytvättade.
>
>
>
>
Är det en 16"?

Kaffekask

Ny medlem
tarkovskij skrev:
> Får väl slänga upp lite smutsiga actionbilder
> bland alla fina nytvättade.
>
>
>
>

Så där ska det se ut! :)

mikipedia_

Aktiv medlem
En M74 uppgraderad med Deore 615 bromsar, N/W klinga 32t och gröna handtag från RaceFace. 10delad sram kassett ihop parad med Zee växel och reglage. Självklart även en Reverb. Tyvärr är slangen lite lång till stolpen ska kapas när tid/motivation finnes.

Bilagor

mikipedia_

Aktiv medlem
Seeman skrev:
> Smutt! Även om resterna av kedjestyraren ser
> lite... eljest ut(?)

Haha, jag har inte vågat ta bort det innan. Var inte säker på att det skulle fungera med nw i början, nu är alla tvivel borta på den punkten. Bara min lathet som hindrar.

pbeijer

Aktiv medlem
Då var min Ragley Blue Pig precis monterad. Dock måste jag byta ut styrlagret då kronan på gaffeln träffar diagonalröret om jag vrider styret 90 grader.

ragley_blue_pig.jpg

rekrevs

Aktiv medlem
Snyggt Peter, hardtail rules :)

Hade samma problem med styrlagret på min BFe, då löste jag det med ett fulmeck :)
Numera kör jag med ett styrlager med utan liggande lagerkopp.

Är det 44mm headtube på den ramen?

pbeijer

Aktiv medlem
rekrevs skrev:
> Snyggt Peter, hardtail rules :)
>
> Hade samma problem med styrlagret på min BFe, då
> löste jag det med ett fulmeck :)
> Numera kör jag med ett styrlager med utan
> liggande lagerkopp.
>
> Är det 44mm headtube på den ramen?

Ingen aning om HT rular än bara rullat lite grusväg än och även det kändes stötigt. Dock svarar det direkt när man trycker på vilket är trevligt.

Ja det är 44mm. Fick med utanpåliggande för tapered gaffel men Ragley rekommenderar internt om man skall köra med 150-160mm gaffel så då köpte jag det istället. Blir till att byta tillbaka till det andra som jag fick med ramen och köpa en adapter för 1,5" till 1 1/8" istället. Blir det för högt får jag sänka gaffeln lite.

Tung blev den också. Hamnade på precis över 14kg så är det kul så blir det att lätta den lite tror jag.

rekrevs

Aktiv medlem
Tror inte du behöver oroa dig med utanpåliggande lagerkopp och 160 gaffel. Byggde ihop min vinter HT i veckan och körde den i helgens endurorace :)

Min väger in på 13,3kg ;)

pbeijer

Aktiv medlem
rekrevs skrev:
> Tror inte du behöver oroa dig med utanpåliggande
> lagerkopp och 160 gaffel. Byggde ihop min vinter
> HT i veckan och körde den i helgens endurorace
> :)
>
> Min väger in på 13,3kg ;)

Byter jag till pike i fram så kan jag också få ner den däromkring för du kör väl piken på den?

skier

Aktiv medlem
Flyttade över sambons cykelgrejer på en Ragley Marley för att få något med lägre överrör och flackare gaffelvinkel. Kändes trevlig på uppfarten, återstår att prova i skogen också.

IMG_0017.JPG

IMG_0018.JPG

IMG_0019.JPG

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer