Visa din Ragley

tobgren

Medlem
Visa din Ragley
Håller på att bygga ihop min nya bluepig, som jag fick på garanti efter ett mindre rambrott på mmmbopen. Ska bli kul med hardtail igen!
20171025_192453.jpg

MiaF

Ny medlem
Visa din Ragley
_MG_1070.jpg

Passade på att ta ut Marleyn på en tur för nån vecka sen, när snön äntligen kommit och behagat ligga kvar en stund. Kallt och kul!

SGS

Aktiv medlem
Visa din Ragley
Tack! ?

Kanske får bli just en Big Al, alternativt en Marley. Verkar extremt prisvärda. Dessutom snygga, inte att förringa.

Blir inget bygge för egen del denna gång, men vill man pyssla med sådant verkar ju även ramarna ytterst konkurrenskraftigt prissatta ja.

Martinmat

Aktiv medlem
Visa din Ragley
Då får man äntligen igen posta i denna tråden, igår blev budgetbygge klart. Köpte en Ragley Piglet 2 beggad för billig peng o byggde ihop med delar som låg i lådorna. Ska bli sjukt kul att prova i skogen när det blir snöfritt. Om jag trivs blir det nog dropper å 26+ hjul på sikt

3BB390E9-9D53-4063-BB42-DF98E73B1924.jpeg

F94E9AE1-1318-4D5E-8DD9-E1EF0DD82290.jpeg

mtb565

Aktiv medlem
Visa din Ragley
Vad kör folk för storlek på Big Wig 29"? Ska ha M enligt tabell (177cm) men känns lite kort reach jämfört med min FS på 474. Sen är givetvis inte reach allt.

Senast ändrad:

alex.asu

Medlem
Visa din Ragley
Vad kör folk för storlek på Big Wig 29"? Ska ha M enligt tabell (177cm) men känns lite kort jämfört med min FS PÅ 474. Sen är givetvis inte reach allt.
197 cm och kör XL med lite kortare styrstam.
Hardtailen tippar Lite framåt under cykling jämfört med fullgung som sagar mer rakt ner eller till och med lite bakåt, så jag tycker man vill ha kortare reach och högre stack på hardtail än på fullgung för samma fit och känsla.
Faktum är att big wig (2020) och Transition Sentinel V1 XL känns nästan identiska i storleken vid stående cykling trots 20mm skillnad i osagad reach. Hypotenusan av kateterna reach och stack är dock inom någon enstaka mm från varandra.
FB902024-8416-49A7-BE2E-B365AB2FB5A2.jpeg

tobgren

Medlem
Visa din Ragley
7E61ED0E-DC52-45B2-AB5E-6F89DF940380.jpeg

Nu har lbs’en byggt ihop min nya Blue pig. Gick som nämnt i tidigare kommentar upp två storlekar och tror att det kommer funka fint...

Edit: Det var visst i visa ditt rambrott-tråden jag skrev innan. Men det är här den hör hemma 😄

Senast ändrad:

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer