Visa din Ragley

liveforthis

Aktiv medlem
mikipedia_ sa:
Är det inte konstigt med Slaughter fram? Aja alla nya Ragleysar ser riktigt råa ut iaf?
Jag tänkte likadant först men tänkte får prova och det funkar riktigt bra. Mycket gummi mot marken och bra kant dubbar så inga problem att lägga ner hojen. Kört med butcher fram innan och det har haft sämre grepp på sten både torrt o blött. Har lagt en yari 160 på beställning så hoppas den blir än mer rå med den ?

mikipedia_

Aktiv medlem
liveforthis sa:
mikipedia_ sa:
Är det inte konstigt med Slaughter fram? Aja alla nya Ragleysar ser riktigt råa ut iaf?
Jag tänkte likadant först men tänkte får prova och det funkar riktigt bra. Mycket gummi mot marken och bra kant dubbar så inga problem att lägga ner hojen. Kört med butcher fram innan och det har haft sämre grepp på sten både torrt o blött. Har lagt en yari 160 på beställning så hoppas den blir än mer rå med den ?

Ja där ser man, provar/frågar man inte så får man inget veta!

Ja det blir nog najs med en Yari! Men varför just en sån? Finns ju en drös med premiumgafflar som presterar minst lika bra för samma och mindre pengar?

Paco

Aktiv medlem
liveforthis sa:
mikipedia_ sa:
Hur mycket fick du ge för en Yari?

liveforthis

Aktiv medlem
Gillar gaffeln och den mycket beprövade motion controlen. Sen köper jag via jobbet så priset blev rätt ?men vad för gafflar tänker du är likvärdiga ? Tar imot tips! Tack :)

Ja ger 5200 för yari.

Senast ändrad:

mikipedia_

Aktiv medlem
liveforthis sa:
Gillar gaffeln och den mycket beprövade motion controlen. Sen köper jag via jobbet så priset blev rätt ?men vad för gafflar tänker du är likvärdiga ? Yari har ju fått väldigt bra betyg.
Dvo, Mattoc pro2, Fox36, mrp stage, Formula 35/selva alla kan hittas till helt ok priser om man letar lite hos tyska/ebay osv.

Men huvudsaken du är nöjd som ska använda den!

EST

Aktiv medlem
Bara lite sådär ingen som är sugen på min Big wig ram fick ju ny så den har bara gått ca 30 mil är lite sugen på nåt nytt. Den är grym?

liveforthis

Aktiv medlem
Paco sa:
liveforthis sa:
RobertW sa:
Tackar!

EST: Grimstaskogen ligger ute i Hässelby.

liveforthis: Det är en Yari 130mm.
Nöjd med den ? :)
Yarin är en bra gaffel och jag var jävligt nöjd med min. Dock inte lika finkänslig i småstöket som Piken eller en Diamond men ändå helt ok.
Då är fördelen för mig att jag inte haft en pike el liknande sen dom också hade MoCo :p men hur mycket märks skillnad på 32 vs 35 innerben. Jag kör ju mest hemma stig med ca max 60 höjdmetrar ner. Sen någon vända till vallåsen / isaberg o ESS . Har ju kört gaffelar med 32mm innerben senaste 3-4åren. Tack på förhand :)

liveforthis

Aktiv medlem
Då va nya gaffeln på plats :) blev en 2018 Reba 150mm ersätter tidigare revelation. Grymt pris och har rapid recovery retur / bottomless tokens kompatibel och moco dna. Vikt på 1780gram med 20.5cm styrrör och starnut. Så jäkligt nöjd jäkla lyft från sektorn ?

Bilagor

liveforthis

Aktiv medlem
tobgren sa:
liveforthis sa:
Nu också fått på nya gc 2.6 däcken :)
Vad snygg din mmmbop blev med Reba! Har också gissat på att den tar mer än 2,4" däck som de själv anger att ramen ska kunna ta, så kul o se att den gör det med :)
Är det gott om plats kvar?
Tack :) nöjd med reban med . Ja visst där är "gott" om plats ca 4-5mm per sida. Dock har mina fälgar "bara" 23mm internal så gör väl lite om man har typ 29mm-->.

En bättre bild me 2.6orna på

Bilagor

Senast ändrad:

skier

Aktiv medlem
Min nyligen ihopbyggda Ragley Big Wig med en Yari 140mm gaffel, resten var delar som jag hade liggandes i garaget.

Mycket nöjd än så länge, kommer en dropper post så fort jag får hem ett sadelstolpsshims i rätt storlek. Ev blir det byte till lite mer lättrullade däck på sikt.

Bilagor

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer