Visa din Rapha (och lite nyheter...)

Nej det tycker jag inte. För mig blir byxbenslängden rätt spot on med Pro team bibs i regular jämfört med tex VOID, Gore och Assos i samma angivna storlek.

NLC sa:
Nej det tycker jag inte. För mig blir byxbenslängden rätt spot on med Pro team bibs i regular jämfört med tex VOID, Gore och Assos i samma angivna storlek.

Ok, jag hittade lite Q&A på deras hemsida där de angav lite benlängder för olika storlekar och modeller.

castrello sa:
NLC sa:

Ok, jag hittade lite Q&A på deras hemsida där de angav lite benlängder för olika storlekar och modeller.

Det som stör mig mer är hur olika rymliga t.ex. Brevet & Classic-byxan är jämfört med Lightweight eller Classic 3/4. Det känns inte särskilt premium, men kanske bara bita i det sura äpplet och köra på Pro Team =)

Fick hem brevetbyxorna idag. De satt faktiskt perfekt trots att det var XS. 170 cm och 66 kg. Kommer bli ännu bättre när jag blivit av med vinterfettet och gått ner till 62 kg.

NLC sa:
castrello sa:
NLC sa:

Det som stör mig mer är hur olika rymliga t.ex. Brevet & Classic-byxan är jämfört med Lightweight eller Classic 3/4. Det känns inte särskilt premium, men kanske bara bita i det sura äpplet och köra på Pro Team =)

Jepp. Vill jag ha tighta tröjor är det Pro Team som gäller i L. Jag har också Classic, Brevet och Club i L och de är alla lite lösa. Pro Team är som korvskinn. Så om byxorna är lika väljer jag Pro Team där också.

NLC sa:
castrello sa:
NLC sa:

Premium låter det inte som... Men det värsta är att jag blir ju avskräckt som osäker konsument! 184cm lång med 89 långa ben. Medium i princip allt. Väger 67kg så serier som heter typ "race" brukar sitta bäst.

Jag rasar! ;-)

Knep hem ett par brevet bibs, men efter ett par dagar får jag ett mail att min order har avbrutits. Ingen förklaring, utan bara att den avbrutits.

Mailar kundtjänst och får ett otrevligt svar om att biben är slut och att jag absolut inte kan få någon produkt när den kommer tillbaka i lager.

Haft ett par andra fall när jag tycker kundtjänsten vari under all kritik. Exempelvis tog det 6 veckor att byta ett plagg till annan storlek. Riktigt synd att slarva med kundtjänsten när allt annat är kanonbra!

antonlindb sa:
Jag rasar! ;-)

Knep hem ett par brevet bibs, men efter ett par dagar får jag ett mail att min order har avbrutits. Ingen förklaring, utan bara att den avbrutits.

Mailar kundtjänst och får ett otrevligt svar om att biben är slut och att jag absolut inte kan få någon produkt när den kommer tillbaka i lager.

Haft ett par andra fall när jag tycker kundtjänsten vari under all kritik. Exempelvis tog det 6 veckor att byta ett plagg till annan storlek. Riktigt synd att slarva med kundtjänsten när allt annat är kanonbra!

Om det är ett par svarta medium du söker kanske det finns en lösning ;-)

antonlindb sa:
Jag rasar! ;-)

Var med om något liknande härom året - jag och en annan köpte sista paret samtidigt så när mitt paket kom saknades en vara.

Jag fick en rabattkod av kundtjänst.

Provcyklat brevetbyxorna inomhus. Mina första Raphabyxor och jag är mer än nöjd. Grymt skönt material. Funtar fan på att köpa ett par till fast svarta. Får se om jag får mod efter aftermonark-ölen.

bigmollo sa:
Provcyklat brevetbyxorna inomhus. Mina första Raphabyxor och jag är mer än nöjd. Grymt skönt material. Funtar fan på att köpa ett par till fast svarta. Får se om jag får mod efter aftermonark-ölen.

Men XS? Jag är iof en del större än du men provade lite slarvigt och tyckte M var bra. Hoppas dom inte sladdrar ut sig och hänger ner bak i häcken om ett tag...

Råkade visst bli en liten beställning idag...Ett par lightweight bibs, en kort- och en långärmad core jersey och lite smågrejer hamnade i varukorgen.

Jag beställde en medium till mina 170 cm och 74kg. Mest baserat på den kortärmade coretröjan jag har i small som är lite för tight. Får väl se om jag gjort bort mig eller inte....

Hoppsan, 2 par Pro Team Bib i olika storlekar (för att testa) och en Classic Jeresy II trillade ner i varukorgen nu när man fick ytterligare 10% rabatterbjudande i mailen :)
Hoppas man nu bara får returnera det som inte passar.....

castrello sa:
Spacekitty sa:
Hur liten är den lilla rüggsäcken egentligen? Vad får plats i den utöver en dator?

Du fick ju redan svar men jag beställde en (45 euro vr svårt att motstå). Skriver en recension på bloggen när den kommit.

Ja tack.

tillägg: gärna med närbilder på eventuella extra fack och fickor och såntdär

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp