Visa din Rocky Mountain!

Visa din Rocky Mountain!
Hepp!!
Trailhead 950
Agerar pendlare/grusvägsracer

Bilagor

• IMG_1087.JPG
    IMG_1087.JPG
    550 KB · Besök: 154
Visa din Rocky Mountain!
Fredrik Lagerström sa:
Maakus sa:
Mordiiax sa:
Första tvätten både för Kärchern och Thunderbolten. Båda är väldigt goa att använda :)

Åh en Thunderbolt kompis! Snygg! Borde skaffa mig en sån där Kärcher också.

Är kärchern beroende av el eller är den bärbar med tank alt 12v ?

Batteridriven. Har en 5 liters tank men man kan köpa till någon form av slang så man kan suga direkt ur t.ex. en sjö eller en större tank.

Visa din Rocky Mountain!
Maakus sa:
Fredrik Lagerström sa:
Maakus sa:
Mordiiax sa:
Första tvätten både för Kärchern och Thunderbolten. Båda är väldigt goa att använda :)

Åh en Thunderbolt kompis! Snygg! Borde skaffa mig en sån där Kärcher också.

Är kärchern beroende av el eller är den bärbar med tank alt 12v ?

Batteridriven. Har en 5 liters tank men man kan köpa till någon form av slang så man kan suga direkt ur t.ex. en sjö eller en större tank.

Låter kanon skall spana efter denna tack ??

Visa din Rocky Mountain!
Gick och trillade över min drömcykel av delvis rent tillfälle?
Men sjukt nöjd och har alltid velat haft en slayer sen jag för första gången såg den❤️
I mina ögon en av de vackraste cyklar helt klart och inte sämre cykla på??

Bilagor

• F9BA34C9-7BA7-41D8-AABB-30A61A4B64E0.jpeg
    F9BA34C9-7BA7-41D8-AABB-30A61A4B64E0.jpeg
    294.5 KB · Besök: 123
Visa din Rocky Mountain!
Nu är den här! Lång väntan men lagom till våren! Uppgraderad med gx eagle, xt bromsar, ny sadel och väntar på att leverantören ska få ett specifikt kolfiberstyre i lager! Drömhojen!!

Bilagor

• 15222335726015388555010609919433.jpg
    15222335726015388555010609919433.jpg
    293.6 KB · Besök: 135
Visa din Rocky Mountain!
Jajamen, den går att låsa. I öppet läge så tycker jag att det var enorm skillnad i känslan mot Super Deluxe som satt på förra. Mer följsam, märkbar lägre friktion och enklare att justera.

Cykeln i sig har jag ju byggt om en del. Gx eagle är ju galet sjysst för vad det kostar och klart mycket bättre än den slx/xt kombo som satt på original. Så jämförelsevis så är min nya mycket trevligare än den förra, som också var grymt rolig!

Visa din Rocky Mountain!
En av mina första sponsorhojar hittade hem till mig igen, har inte bestämt vad jag skall bygga av den ännu, några förslag?

Just nu lutar det åt en hybrid med racerhjul som jag kan klämma lite asfaltpass med. Tänker mig en singel 44t fram och 11-32 bak.
F30C3FAF-10EC-45AE-A452-EE6702760B70.jpeg

//Porath

Visa din Rocky Mountain!
Då var mitt hybridbygge färdigt och efter en fösta kort provtur tror jag att den funka lika bra när man har bråttom till affären som att hänga med landsvägsgänget på en runda.

Ryggraden i bygget är min gamla 26tum Vertex Team som fått ett par DT 29er hjul med 28mm däck på sig. 44t singelklinga fram och 11-32t bak tror jag skall funka ok både när det går snabbt och är brant.

En Pace gaffel, Schmolke 56cm styre, Tune styrstam och sadel rotades fram ur gömmorna.

FD6282F3-E212-47D6-85C1-5072BF783D16.jpeg

//Porath

Visa din Rocky Mountain!
Trident sa:
Då var mitt hybridbygge färdigt och efter en fösta kort provtur tror jag att den funka lika bra när man har bråttom till affären som att hänga med landsvägsgänget på en runda.

Ryggraden i bygget är min gamla 26tum Vertex Team som fått ett par DT 29er hjul med 28mm däck på sig. 44t singelklinga fram och 11-32t bak tror jag skall funka ok både när det går snabbt och är brant.

En Pace gaffel, Schmolke 56cm styre, Tune styrstam och sadel rotades fram ur gömmorna.

//Porath

Snygg! och stygg!
Nu måste jag ta tag i det projektet oxå...

Visa din Rocky Mountain!
Slayern i sitt rätta element ??? Järvsö Bike park öppninghelgen som va nu ?

Bilagor

• F1A89B2C-B918-478A-B17A-A088DC467D09.jpeg
    F1A89B2C-B918-478A-B17A-A088DC467D09.jpeg
    627.5 KB · Besök: 124
Visa din Rocky Mountain!
Spontanköpte en Rocky Mountain Carbon Instinct 50 häromdan och älskar den för Hellas-cykling! Medelmåttageo är tydligen the shit ?‍♂️ Kört 3 rundor med den hittills och den är riktigt rapp o lekfull. Sen är det grymt att man kan trycka på en 216x63 dämpare på den (som jag av en händelse råkar ha skräpandes) för att konvertera den till en BC-edition med 155 slag bak. Dock har jag redan två sådana cyklar på Mallis så behåller den såhär tillsvidare.

Rocky Mountain ligger trots allt också varmt om hjärtat då jag för 19 år sedan ägde en RM7a som var det fetaste som fanns. Dom har tyvärr hamnat lite i medelsvensson-fåran sedan dess för mig av någon anledning men efter att jag nu äger en igen så har jag ändrat mig i frågan. Två tummar upp.

2018-08-0410.33.45.jpg

2018-07-3018.47.51.jpg

Visa din Rocky Mountain!
durietz sa:
Spontanköpte en Rocky Mountain Carbon Instinct 50 häromdan och älskar den för Hellas-cykling! Medelmåttageo är tydligen the shit ?‍♂️ Kört 3 rundor med den hittills och den är riktigt rapp o lekfull. Sen är det grymt att man kan trycka på en 216x63 dämpare på den (som jag av en händelse råkar ha skräpandes) för att konvertera den till en BC-edition med 155 slag bak. Dock har jag redan två sådana cyklar på Mallis så behåller den såhär tillsvidare.

Rocky Mountain ligger trots allt också varmt om hjärtat då jag för 19 år sedan ägde en RM7a som var det fetaste som fanns. Dom har tyvärr hamnat lite i medelsvensson-fåran sedan dess för mig av någon anledning men efter att jag nu äger en igen så har jag ändrat mig i frågan. Två tummar upp.

Snygg. Kan verkligen tänka mig den är rolig i Hellas. Rocky Mountain kan det här med hur en mtb ska vara :)

Visa din Rocky Mountain!
20190223_154140.jpg

Byggde klart min nya xc-hoj idag, Rocky Mountain Element byggd på lös ram. En förkylning stoppar en riktig provkörning just nu men den känns bra på uppfarten:)

Tillbaka
Topp