Visa din roligaste cykel!

Pfaff

Aktiv medlem
Som motvikt till Kasses tråkiga tråd är det dags att visa din roligaste cykel!
Har sökt om det finns en tidigare tråd på Happy i ämnet men sökfunktionen är vad den är, så…
Inte nödvändigtvis din dyraste eller snabbaste men den cykeln du tycker det är roligast att cykla på även om du får lida pin efter bara en stund i sadeln.
Här är min
1773829095507.webp

En rea-stålram från Merlin hopsvettat i klassiska 73/73˚ vinklar, i Vietnam av Reynolds 520 (lika med 531 men dragna utanför UK) och ett hopplock av hyllvärmare och K&S, mekaniska Force22 och fälgbromsar. Älskar den på torra sommarvägar!

min roligaste. tyvärr är däcken så slitna och torra att det blir punktering på ungefär varje runda, men eftersom cykeln "bara" är en rolig cykel har jag inte känt att jag haft råd att prioritera nya däck, så nu har den stått oanvänd ett tag. vilket är jättedumt när en skriver det rakt ut.
P1097503.webp

min roligaste. tyvärr är däcken så slitna och torra att det blir punktering på ungefär varje runda, men eftersom cykeln "bara" är en rolig cykel har jag inte känt att jag haft råd att prioritera nya däck, så nu har den stått oanvänd ett tag. vilket är jättedumt när en skriver det rakt ut.
Visa bilaga 820250
Asball!

Min gamla födelsedag cykel från storebror Miyata on/off är gammal bild sadel bytt från mondialita till idial 52 styre blir ett likadant men i en annan förkromad typ spegel krom ny producerad för blankt mot gamla typ MCB pack moped typ och styrstam ändras med broms hållare lös har ergotec burgel cantry passar till orginal svanhals styrstam fungerar bra sedan jag lite böjt växel gaffel fram lägga på av som sig bör my millimeter.😇
IMG_20220706_152903_1~2.webp
1000000421.webp

Senast ändrad:
Skulle till Stockholm över helgen och plockade upp den här på vägen. Säljaren var okunnig, så antog att dämparna skulle vara slut - men icke sa Nicke! Var tvungen att låna några delar av en cykel jag hade här och vipps så har jag en ny favorithoj. Har cyklat på bakhjulet och hoppat ner för småtrappor hela dagen!! Helvetet vad kul!

Bilagor

• PXL_20260319_082858867.webp
    PXL_20260319_082858867.webp
    1.8 MB · Besök: 110
  • PXL_20260320_112505379.webp
    PXL_20260320_112505379.webp
    884 KB · Besök: 109
IMG_5215.webp

Bojsänket aka Rusty McToeoverlap aka Tysken. 650b hoj i grunden med 700c hjul ditsatta. Riktigt jävla rolig och helt livsfarlig. Bromsarna biter sådär och du får toestrikes alltid. Älskar den. Fälgarna är 17mm breda och ska absolut inte ha 42mm breda däck på.

Senast ändrad:

Hmm, vilken konstig tråd. Är inte alla cyklar som inte är ens tråkigaste cykel per definition ens roligaste cykel, beroende på användningsområde?

Nu åter till ”Visa din tråkigaste cykel”-tråden!

Visa bilaga 820236
Min Boone är nog bland det roligaste jag har cyklat på. Trygg med pinnar, härligt nervös i serpentiner, snabb på grus. Den gör allt.
Jag har alltid gillat din cykel. Men glömt av mellan varven vad det var för modell. Jag fick för mig att det var en Emonda. Hur skulle du säga att en Emonda står sig mot en Boone? Du har väl ganska bra insyn i Treks modellprogram?

Jag har alltid gillat din cykel. Men glömt av mellan varven vad det var för modell. Jag fick för mig att det var en Emonda. Hur skulle du säga att en Emonda står sig mot en Boone? Du har väl ganska bra insyn i Treks modellprogram?
Jag var väldigt osäker på det höga vevlagret när jag köpte den. Men det är inget jag märker av nö jag cyklar. Denna är lite högre i fronten än Emonda, men för mig blev det väldigt bra. Skulle vilja påstå att den är en Emonda med plats för stora däck.
Ur ett rando perspektiv saknar den ett gäng fästen, lampa i gaffelkronan och flaskhållare under vevlagret, samt skärmfästen (men det såg jag mest som skönt, då behöver jag inte fundera på sånt).

Köpte en ram Sonder Cortex här på Happy, runt hösten 2020 (tror jag) , byggde upp den med inslag av grönt. Det var en skön och rolig cykel med 140 mm gaffel.

Bilagor

• Sonder.webp
    Sonder.webp
    1.4 MB · Besök: 26
  • sonder vinter.webp
    sonder vinter.webp
    691.2 KB · Besök: 24
Tillbaka
Topp