visa din Santa Cruz

visa din Santa Cruz
Väcker upp tråden med en 2021 5010 CC, uppbyggd från en lös ram.

*150mm Lyrik fram (Coil och HC97 preppad) - Super Delux Ultimate bak.
*XT M8100 drivlina och Hope E4 Tech 3 bromsar.
*Ibis kolhjul och ett ONYX nav bak (tyst och fint)
*Svart på svart Renthal styre på en Nukeproof stam (35mm)
*BikeYoke Revive 185mm stolpe parat med en WolfTooth reglage.

Bara hunnit en kort runda men känns strålande! Bra support vid klättrade och stabil nedför med tanke på ”endast” 130mm bak. ?
Visa bilaga 531049
Vilken idolbild! Får väl kontra med en bild på min trotjänare från samma ställe:

20211226_130242.jpg

Hightower 2016
Roval Traverse kolhjul med pro4 bak
Pike RL
Monarch
GX Eagle
Spez power comp sadel
Shimano Deore M6100(?) bromsar
CushCore

Så vansinnigt nöjd med cykeln att jag inte hittat någon värdig efterträdare, och hittar inte mycket jag vill förändra på den heller. Har ett Oneup kolstyre som väntar på montering, men i övrigt saknar jag faktiskt ingenting som Hellasmoppe.

visa din Santa Cruz
Ngn som har en Tallboy 3 eller 4 med carbonram och vill ha en lagersats till nedre linken? Fick fel från Santa cruz har själv aluramen som har andra lager i nedre linken

Till er som rapporterar det här inlägget. Det är en länk till en bortskänkes annons för nya lager till svingen. //moderator

Senast redigerad av en moderator:
visa din Santa Cruz
Santa Cruz Hightower v3 2023. Hittade en ram på rea och byggde upp med en blandning av nya och gamla komponenter. Slutade med att det blev ganska dyrt till slut ändå =) , skyller på eurokursen. Jobbat med dekaler och svart vinyl från Slikgraphics för att bli av de de orange loggorna och få den lite mer speciell för mig. Tycker det blev ganska bra, går sjukt fint i skogen med.
IMG_4367 2.jpeg

visa din Santa Cruz
Santa Cruz Hightower v3 2023. Hittade en ram på rea och byggde upp med en blandning av nya och gamla komponenter. Slutade med att det blev ganska dyrt till slut ändå =) , skyller på eurokursen. Jobbat med dekaler och svart vinyl från Slikgraphics för att bli av de de orange loggorna och få den lite mer speciell för mig. Tycker det blev ganska bra, går sjukt fint i skogen med.
Visa bilaga 655397
Skulle du inte haft en rosa gaffel till den där? ?

visa din Santa Cruz
Ser framimot ny säsång nu med denna Bronson :-) Sjukt imponerad av dessa och gillar vekligen Mx och kört faktiskt på de 3 senaste cyklarna. Dock då byggt om dem själv. Men kul nu se det kommer fler och fler direkt från fabrik ju:-)

Men en fråga, är det någon som har bra koll på vart man kan köpa "Kol hjul" till dessa Santa Cruz, alternativ tips på andra vettiga bra hjul isåfall?

Bilagor

• IMG_9957.jpg
    IMG_9957.jpg
    91.7 KB · Besök: 93
visa din Santa Cruz
Ser framimot ny säsång nu med denna Bronson :-) Sjukt imponerad av dessa och gillar vekligen Mx och kört faktiskt på de 3 senaste cyklarna. Dock då byggt om dem själv. Men kul nu se det kommer fler och fler direkt från fabrik ju:-)

Men en fråga, är det någon som har bra koll på vart man kan köpa "Kol hjul" till dessa Santa Cruz, alternativ tips på andra vettiga bra hjul isåfall?
Riktigt fin, köp ett par hunt hjul kankse om reserv blir för dyrt. Billigare och skall väl ha bra garanti med.

Tillbaka
Topp