..Andra turen så begav jag och en kompis oss till Björnerödspiggen efter att ha blivit inspirerade av Arons bok. Kanonfint, det enda minuset var att det var rätt blött och lerigt trots rejäl värme. Ffa i sänkor mellan hällar men även en del av den plattare singletracken. Jaja, en cykeltvätt har ingen dött av. Och hällarna var det perfekt grepp i. :-)
Bästa biten var helt klart delen som ej är officiell led men som börjar på norra sidan när man kommit ner till traktorspår/vält träd, där fanns en extremt fin loamig och lagom greppig blåbärsrissingletrack i skogen som brantade på ibland om som slutade nere vid badplatsen. Bland de bästa åken jag gjort i sommar.
Snäll klättring upp:
Visa bilaga 435200
På toppen. Försök till upskirt-foto:
Visa bilaga 435201
Förbannad båt vid stranden efter norra nedfarten, säkert norrmän:
Visa bilaga 435202
There, I fixed it:
Visa bilaga 435203
Uppförs:
Visa bilaga 435204
Dåligt med utförsbilder inser jag. Vi filmade lite men inget som direkt är värt att visa upp. Kul var det iaf!
Sen stack vi till Ramsvik, främst för att bada men lite hällsurf (och poserande) orkades med:
Visa bilaga 435206
Visa bilaga 435207
Visa bilaga 435208
Visa bilaga 435209
..sist, men inte minst så passade vi på att åka förbi 'Bygget i Bohuslän' och promenera banan/banorna. Vi kan skylla på att vi inte varit med o byggt att vi inte körde (No dig, no ride). Kommer gärna tillbaka och hjälper till och restaurerar och kör lite nån dag dock, för det såg riktigt bra ut (det som inte var helt raserat då).
Visa bilaga 435210
Visa bilaga 435212
Visa bilaga 435213
Visa bilaga 435214
I övrigt hanns det även med att SUP:a från Floda till Lerum, ett lite väl spännande äventyr på sina ställen då det var rejält strömt då och då. Men det är OT här.