Visa din semestercykling!

Laan84

Medlem
Jo, det har ju inte byggt sina vägar över bergen, som i tex alperna, utan runt eller genom bergen. Så det finns inte så mycket sidovägar eller småvägar, och inte så många sega klättringar. Men trafiken var egentligen bara ett problem längs E10 ute på Lofoten, annars var det ändå rätt ok och bilisterna var oftast hänsynsfulla i omkörningarna. Nu var det ju iofs bara norska turister, vet inte hur tusentals tyska bobilsturister, som är där i vanliga fall, skulle bete sig. Tunnlarna gick rätt ok också, bra grej att ha lysen med sig. I en del tunnlar kunde man låna reflexväst i ena änden och lämna tillbaka i andra, och i andra tunnlar kunde man trycka på en knapp och dra igång varningsblinkers i tunneln.

Den enda gången tunneln var obehaglig var en smal skruttig mörk tunnel ute på Senja när jag precis hade krossat glasögonen och inte lyckats tejpa ihop dem ännu. Såg inte alla groparna i vägen samtidigt som det droppade vatten från taket och det ekade i tunneln som om bilarna kom från alla håll samtidigt.

Visa bilaga 430872
Visa bilaga 430873

Den här sidan var också väldigt bra om man vill få en liten hint om vad som komma skall när man planerar sin tur.
Jag har iofs bara kört längre söderut i Norge utmed kusten, men där fanns det nästa alltid även en väg över berget också. Den vägen tog däremot oftast två timmar extra :)

Karin_P

Aktiv medlem
Jag har iofs bara kört längre söderut i Norge utmed kusten, men där fanns det nästa alltid även en väg över berget också. Den vägen tog däremot oftast två timmar extra :)
Ja! Ibland fanns det omvägar som kunde vara jättefina. Men ibland såg dom ut såhär... efter att ha klättrat över två sånna där stenhögar och kryssat mellan strösslade småstenar kom jag på att cykelhjälm nog inte hjälper om man får en bumling i huvudet, och så vände jag om och tog tunneln istället (som var mörk, fuktig och gropig).
0CDCA40E-39E6-4360-841E-A4AB2A3A2B04.jpeg

katten

Aktiv medlem
CX på gammal banvall idag, faktiskt rätt så tråkigt mest en smal grusväg genom en lååång skog. Fast ibland var det fint. Banvallsleden mellan Bolmen och Halmstad.
20200725_104732.jpg
20200725_130138.jpg

Hälsingland

Aktiv medlem
Sista veckan på semestern, ångesten börjar bli påtaglig...

Fick in en dag till i järvsö, lederna hade tagit stryk av nattens kraftiga regn och förmodligen lite bristande underhåll sedan sist men det var kul ändå som vanligt! Sjöng bra i fälgarna vid några tillfällen, men newmen verkar seriöst odödliga.
DEB373CC-EB1D-432C-A848-27FF632EEC45.png52344341-C3B1-4389-87D8-4ACCAC7B6108.png

Senast ändrad:

unsuspected

Aktiv medlem
Sista veckan på semestern, ångesten börjar bli påtaglig...

Fick in en dag till i järvsö, lederna hade tagit stryk av nattens kraftiga regn och förmodligen lite bristande underhåll sedan sist men det var kul ändå som vanligt! Sjöng bra i fälgarna vid några tillfällen, men newmen verkar seriöst odödliga.
Visa bilaga 432529Visa bilaga 432568
Åker upp i helgen och cyklar söndag till och med torsdag. Hoppas på en bättre prognos än den som är nu för annars blir det geggigt.

Rattnalle

Aktiv medlem
Risken är att det är samma väder i järvsö som här där jag bor då det inte är så långt emellan. Så jag är glad att vi cyklade igår och inte idag.. 🌧🌧🌧
Ett par timmar i ösregnet igår blev det ändå. Kul men fostrande.
Kul att besöka Järvsö igen men två dagar räcker för ett par år till tror jag.

Idag Lofsdalen. Först bike park sedan lite stig på andra sidan sjön som var riktigt fin.

Kört lift fjorton dagar i rad nu. Imorgon hemfärd för ett par dagars vila. Det ska bli väldigt skönt.
IMG_20200731_132518.jpg

Jay Jay

Aktiv medlem
Varannan kväll sitter jag på altanen bland myggen i mörkret och tränar med babyvakt vid min sida. Frugan jobbar hela sommaren, hela tiden, så jag är helt ensam med tre barn i förskoleåldern. När de somnat så kan jag semestercykla 😏

Visa bilaga 433306
Lite tråkigt men alla sätt är bra utom de dåliga. Ditt är bättre än mitt... jag upphörde att cykla helt under de år mina barn krävde som mest tillsyn. Kämpa!

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer