Visa din singlespeed!

Steevo

Medlem
Visa din singlespeed!
Okej, detta är inte för att späda på "visa din"-manin, det skulle bara vara roligt att se lite olika exempel, har ingen bild på min än men kanske senare...så..visa på om ni har lust!

Visa din singlespeed!
happy-pundarcykelnIMG_1662.jpg

en riktig skönhet!

Visa din singlespeed!
Min Cove Handjob. Dock har jag idag införskaffat en ytterst pimpig SDG Bel-Air sadel i vitt läder och röd plysch, så jag ber att få återkomma i ärendet med färgbild senare.

Image-DA196651D4EE11D9.jpg

Edit: Nu med bild på nya sadeln

Den sadel som satt på var också ganska pimpig, men tyvärr har den gjort sitt: En WTB SSTK i blåflakad metallic, inköpt 1998 på sorgligen avlidna Cykelstallet. Den ska upp på väggen.

Senast redigerad av en moderator:
Visa din singlespeed!
Markus F skrev:
-------------------------------------------------------
> Min Cove Handjob. Dock har jag idag införskaffat
> en ytterst pimpig SDG Bel-Air sadel i vitt läder
> och röd plysch, så jag ber att få återkomma i
> ärendet med färgbild senare.
>
Tjena!

DITT J*VLA F*RBANNADE AS!!!! Nu är fan måttet rågat, jag kan ta att du är avundsjuk på min cykel, att du dricker fel ölsorter, att du håller på bajen, men att sjunka så här lågt!! Den skulle jag ju in och köpa imorgon för att sätta på den lätta hojen inför alleycaten.. (Den inte fullt så lätta har redan en i Camo..)
FI FAAAAAAN!!

Nu får jag ju köpa en på dyroteket istället.. Om inte du köpt din där, men jag finner det föga troligt då du skulle till doktorn nu i dagarna och antaligen var där idag (ööhh igår är det väl nu iofs)..
Nej det blir den kofärgade istället, vägrar köpa en för 25% mer pris..

Btw.. Hur snygg tror du den sadeln kommer se ut efter lite lera i hellas bestämmer sig för att besudla den?? MOHAHAHAHAHAmed :P

Visa din singlespeed!
Jag struntar i hur den sadeln kommer att se ut efter lite Hellaslera, den har redan nu innnan jag ens har monterat den berett mig oerhört mycket glädje.

Visa din singlespeed!
visa era prylar e ni snabba på men visa vad ni kan göra med dom i min tråd om "visa vad ni kan istället" verkar ha dött ut....tråkigt.

Visa din singlespeed!
gammal trek-ram, white ENO Eccentric baknav, White freewheel, 16T
Ny framgaffel med skiva och Surly-nav på väg att monteras.
Vajer till bakbroms i pipeline
Nytt vevparti ligger i kartongen.

Fungerar att buda på i Göteborg

trek.jpg

Visa din singlespeed!
Visa din singlespeed!
Här kommer min singlespeed. Enda skillnaden från bilden är att jag har uppgraderat till Middleburn Uno-vev med Time-pedaler, som syns på några av Tobbes KK-bilder. Och så byter jag Krokmaskarna mot Vigilante/King Jim när jag ska ut i skogen.

I övrigt kan sägas om cykeln att ramen är en Gekko Warbaby (taiwanesiskt in-store-märke i Norge) av Easton UltraLite alu med Surly stålgaffel. Hjul och nav är billigt krafs liksom sadel och stolpe. Bromsarna är gamla avlagda XT och cockpiten är utrustad med EA70-styre och ODIsar. Som den uppmärksamme ser så har jag ingen kedjespännare. Det är inte magi, bara bonntur. Det råkar vara perfekt avstånd mellan vevaxel och baknav för att köra 32:16. Kedjan är lite stram i början men efter 10-15 mil slackar den lite och är sedan perfekt i 50 mil innan det är dags att byta.

682-gekko.jpg

Tillbaka
Topp