Visa Din Specialized

Rompa

Aktiv medlem
Visa Din Specialized
Jag tänkte visa min S-Works Epic WC Fsr -17 som jag beställde i augusti 2016. Vet många som försökt o beställa men som inte får ngn levererad tyvärr. Själv var jag tveksam tills jag såg paketet idag på min LBS.

Vikten är 10.1 med xtr pedaler, och slanglöst med Fast trak control 2.2 däck som på bilden. Storleken är medium.

Nytt för 2017 verkar vara att flaskställ i kolfiber ingår samt att det sitter titanskruvar för bromsoken och skivorna redan i kartong.

Bilagor

Senast ändrad:

Läderlappen

Ny medlem
Visa Din Specialized
Rompa sa:
Jag tänkte visa min S-Works Epic Fsr -17 som jag beställde i augusti 2016. Vet många som försökt o beställa men som inte får ngn levererad tyvärr. Själv var jag tveksam tills jag såg paketet idag på min LBS.

Vikten är 10.1 med xtr pedaler, och slanglöst med Fast trak control 2.2 däck som på bilden. Storleken är medium.

Nytt för 2017 verkar vara att flaskställ i kolfiber ingår samt att det sitter titanskruvar för bromsoken och skivorna redan i kartong.
Snygg!!!

Rompa

Aktiv medlem
Visa Din Specialized
Läderlappen sa:
Rompa sa:
Jag tänkte visa min S-Works Epic Fsr -17 som jag beställde i augusti 2016. Vet många som försökt o beställa men som inte får ngn levererad tyvärr. Själv var jag tveksam tills jag såg paketet idag på min LBS.

Snygg!!!
Tack!

eiskall

Aktiv medlem
Visa Din Specialized
Rompa sa:
Jag tänkte visa min S-Works Epic WC Fsr -17 som jag beställde i augusti 2016. Vet många som försökt o beställa men som inte får ngn levererad tyvärr. Själv var jag tveksam tills jag såg paketet idag på min LBS.

Grym hoj!

Gissar att du jämfört med nya Sparken.

Vad fick dig att fortsätta med Epic?

Rompa

Aktiv medlem
Visa Din Specialized
eiskall sa:
Rompa sa:

Grym hoj!

Gissar att du jämfört med nya Sparken.

Vad fick dig att fortsätta med Epic?
Tack! Jag har faktiskt inte ens sneglat åt Spark'en måste jag erkänna, anledningen är väl egentligen för den är inget alternativ då min lbs , TCM , inte säljer Scott.
Men om dem börjar sälja Scott så är Spark ett jämförbart alternativ.

Därför fortsätter jag med Epic :)

ercaen

Ny medlem
Visa Din Specialized
Tarmac S-Works, inhandlades i oktober, hade iofs hjulen sedan tidigare. DI2, som är nytt för mig. Ovant första rundan, men samtidigt grymt nöjd. Gick ner en storlek i ram vilket verkligen känns helt rätt!

Bilagor

CM

Ny medlem
Visa Din Specialized
CruxProRear.jpg

CruxProSide.jpg

Specialized Crux Pro ramkit
SRAM Red 22 Hydro grupp
Roval CLX 64 hjul
Zipp Service Course SL styre och styrstam
Specialized S-Works sadel

Senast ändrad:

CM

Ny medlem
Visa Din Specialized
Stumpy sa:
@CM: Snygg, men varför så hög profil på hjulen?
Planen från början var att bygga något i stil med http://www.hopetech.com/crux/ som har 45mm höga fälgar. Det strulade lite med att få fram ett par hjul från Hope med SCS-nav och medan jag väntade råkade jag köpa dessa fina Roval CLX 64 istället.

Sedan är jag lite svag för höga fälgar så jag blev inte jätteledsen, men jag vet att det är högt för CX.

Loftberg

Aktiv medlem
Visa Din Specialized
När man tror sig upptäcka en hemlig passion hos flickvännen..

Wha..wait..vad är det som ligger där borta i bokhyllan? Kisar med ögonen och funderar, någon form av inbunden Spesh-historia?
IMG_20170131_102729-01.jpeg

Hmm...
IMG_20170131_102729-02.jpeg

Yeah, okey, no, nope.
IMG_20170131_102729.jpg

cerro

Aktiv medlem
Visa Din Specialized
DJ_Datte sa:
cerro sa:
Har ju glömt visa min senaste cykel här :( Vinterns kärlek, Specialized Sequoia:
@Cerro - Vad är det för modell av Sequoian ? Expert eller Elite, har du hunnit modda den redan?

tack!
Blev en Expert. Jo, bytte vevparti emot ett Red22 jag hade sen tidigare, S-Works sadelstolpe och Power sadel. Aerofly styre med brantare stam. Går med lite olika däck och skärmare och sådär ;) Riktigt skön

Sunkans

Ny medlem
Visa Din Specialized
Blev med en Stumpjumper 29 Elite - 2016 mycket fin så här långt. Styret ska bytas till kolfibervariant och eventuella däckalternativ är på G.

Bilagor

Senast ändrad:

lundatok

Aktiv medlem
Visa Din Specialized
Rompa sa:
Gjorde ett litet S-Works kollage för nån vecka sen... har blivit ett par...ngn har man fått ny ram på garanti...den vita HT'n har jag jämte Epicen med grönt...

Blev häpen själv över hur många det faktiskt var...
Den vit-röda Epic i vänstra hörnet är läcker.

lundatok

Aktiv medlem
Visa Din Specialized
Stumpy sa:
lundatok sa:
Bättre, sämre eller same, same som gamla crossen, eller har du inte hunnit lufta den än?
Vet inte, den fick gå rakt in i förrådet. :(
Spontant var den lite tyngre men med kanttrådshjul, måste ha tag på adapters till tubhjulen innan jag får på dom. Men Cannondalen var ju deras motsvarande S-works med extra allt så det är klart att denna är lite tjockare. :)

MTBiker

Ny medlem
Visa Din Specialized
Hämtade ut min nya gravel bike idag, Specialized Sequoia. Ska användas till pendling och grusvägsdistans. Slängde in den i min fotostudio och plåtade den direkt. Sen en liten sväng på grusvägarna hemmavid. Rullar riktigt fint.

DSC_7259.jpg

Spindelbenen

Aktiv medlem
Visa Din Specialized
MTBiker sa:
Hämtade ut min nya gravel bike idag, Specialized Sequoia. Ska användas till pendling och grusvägsdistans. Slängde in den i min fotostudio och plåtade den direkt. Sen en liten sväng på grusvägarna hemmavid. Rullar riktigt fint.
Bra val. Älskar min. Klart stoked över hur lätt de där 42mm's däcken rullar.

lundatok

Aktiv medlem
Visa Din Specialized
Johan A sa:
MTBiker sa:
Bra val. Älskar min. Klart stoked över hur lätt de där 42mm's däcken rullar.
The stoke is real?

Supersonic

Aktiv medlem
Visa Din Specialized
Så var det dags. Efter att under de senaste åren ha kört bland annat fyra olika Epic är det i år dags att bli Cambercyklist. Slog till på en mycket fin 2016 och än så länge känns den otroligt go cykel. Detta blir hojen för stiglekande och skoj. Jag kommer dock byta ut bojsänkena till Purgatorydäck mot något mer lättrullat så som X-King eller Ground Control.

Cambernmindre.jpg

NickPick

Aktiv medlem
Visa Din Specialized
Supersonic sa:
Så var det dags. Efter att under de senaste åren ha kört bland annat fyra olika Epic är det i år dags att bli Cambercyklist. Slog till på en mycket fin 2016 och än så länge känns den otroligt go cykel. Detta blir hojen för stiglekande och skoj. Jag kommer dock byta ut bojsänkena till Purgatorydäck mot något mer lättrullat så som X-King eller Ground Control.
Konnössor :)
Stilig! Vill du köpa ett nytt ground control 2,3x29 till en vettig summa så hör av dig. Satt fram på min camber men jag är för klen helt enkelt.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer