Visa Din Specialized

Visa Din Specialized
Vad kör du för däck? Just hämtat ut min Camber carbon 16 med monster däcken Purgatory på. Funderar på Renegade som ju sänker vikten markant. Olika fram och bak?

Visa Din Specialized
Principia sa:
Jag har iofs inte testat Renegade men är väl ett långloppsdäck för grus typ? Hade jag köpt en Camber hade jag haft annan cykling i tankarna.

Varför måste det vara så? Förra året tog man SM-Guld i veteranklssser på en Camber. Lägg där till några topp10 totalt och klassvinster i LL-Cupen. Så känns väl frågan om Renegade på en Camber väl som att man har ungefär rätt typ av cykling i tankarna :) Beroende på vad man för stunden vill göts med en cykel som faktiskt är rolig till fler saker.

Senast ändrad:
Visa Din Specialized
IMG_0623.JPG
Specialized Secteur Expert Disc 2013

Visa Din Specialized
Det är ju många som cyklar xc på camber, och bra går det! :) det är bara 120 i slag på en rätt trampeffektiv cykel (hyggligt iaf). Men då tillhör jag kategorin som trampar ur en 28klingan, inte har baggykläder och gillar att cykla snabbt mer än nedför. Tänk att det alltid blir gnäll på happy :)

Har cyklat typ 150 mil med ground control över vintern och det är ju skittröga däck egentligen, men ger bra snöfäste. Bra träning! Vikten är ju runt 700 men mönstret gör det trögt, särskilt bak.
Nu cyklar jag renegade bak och fast track fram. Mycket nöjd. 17 mil och inga bekymmer än! Skulle ha fasttrack både fram och bak egentligen, men hade renegade liggandes. 1.95 på 29mm idfälg.
Jag har fått punka lika många gånger på racing ralph som spec ground control för övrigt.

Ett alternativ är ju att ha något halvtufft framdäck och lättrullat bak.

Är 50 mil ifrån min cykel nu så skulle någon kolla offseten på sin framklinga skulle jag bli glad.

Visa Din Specialized
Hm lutar alltså åt specialized s-works renegade bak och s-works fast track fram på min nya Camber och Purgatory tas alltså av nu men på igen sent i höst för vinterkörning. Fan. Känns redan som jag är snabbare...

Visa Din Specialized
HenrikI sa:
Hm lutar alltså åt specialized s-works renegade bak och s-works fast track fram på min nya Camber och Purgatory tas alltså av nu men på igen sent i höst för vinterkörning. Fan. Känns redan som jag är snabbare...
Det är i mitt tycke ganska vågat att köra s-works bak. Mycket mer slitage på sidoväggarna än fram. Jag hade kört control bak istället.

Visa Din Specialized
Eveningstar sa:
HenrikI sa:
Det är i mitt tycke ganska vågat att köra s-works bak. Mycket mer slitage på sidoväggarna än fram. Jag hade kört control bak istället.

+1

Visa Din Specialized
CM sa:
Äntligen sommarhjul på pendlarcrossen.
Specialized Crux E5
Hope XC6 Disc

Nya Tiagra på den där så är det snudd på perfekt.

Hur är det med skärmfästen på alu-cruxen? Hört rykten om att kolfiber ska ha dolda fästen men inte fått det bekräftat. Har börjat leta hoj att pendla med och lång bakskärm skulle vara perfekt ifall det går att få plug n play likt Diverse.

Visa Din Specialized
Visa Din Specialized
Tror jag lagt upp foto tidigare men nu är dom uppdaterade...har bytt däck,slangar,sadlar,stolpar,styren,framdrev mm...är förvånad hur mkt vikt jag kunde kapa :)

Bilagor

• IMGP7879.JPG
    IMGP7879.JPG
    522.7 KB · Besök: 125
  • IMGP7882.JPG
    IMGP7882.JPG
    663.9 KB · Besök: 100
Visa Din Specialized
Jag har precis lagt beställning på en Fuse Comp 6fattie!
Någon som har erfarenhet?

Jag går från en heldämpad trek superfly fs7 , tänkte att det skulle gå lite brötigare nu och lite mer fart, samtidigt som 3" däcken tar endel smällar bak så att man inte får 6 kotor färre!

Tillbaka
Topp