Visa din Surly

pavement

Medlem
Visa din Surly
Kunde inte hitta Surly bland alla märkestrådar. Här kommer min Cross-check;

DSCF1080.jpg ht=427

PappaG

Medlem
Visa din Surly
Jahapp då får väl jag knalla ner i garaget och fota min som jag byggde ihop igår.

Sora komponenter från min 7 år gamla racer, endast nytt fsa styrlager och tektro cr720 cantis. Mitt första bygge, gick som en dans. Fattar inte hur någon kan tycka att det är svårt att montera ett styrlager, knackade i alltihop med en gummihammare på 15 min.

Den går som pendelcykel och träningscykel. Snart blir det dubbdäck, den möjligheten har jag saknat på min racer.

Senast redigerad av en moderator:

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Visa din Surly
Min Crosscheck från 2005, här lätt touring-kitad

Ett riktigt blandbygge med Campa Mirage-reglage, Veloce bakväxel, Dura-Ace framväxel, Athena-nav med Open Pro-fälgar, Avid Shorty Ti-bromsar, Salsa-styre och en del andra prylar rakt ur skrotlådan.

En grym cykel, på touringutflykten cyklades det en hel del stig med packning och allt höll även för det!

.. och här är frugan på hennes 1x1. Osäker på hur gammal den är men från 2006 skulle jag tro.

Ram i storlek xs, Easton EA30 styre, Thomson styrstam, Thomson Masterpiece sadelstolpe, hjul byggda på Hone-nav och Mavic 317 och ett par WTB Timberwolf på det. Deore M535 bromsar och ett XT vevparti. Surly drivlina givetvis. Hon gillar den så mycket att den heldämpade fincykeln mest får vila.

Senast redigerad av en moderator:

AndreasVH

Medlem
Visa din Surly
PappaG skrev:
-------------------------------------------------------
> Jahapp då får väl jag knalla ner i garaget och
> fota min som jag byggde ihop igår.

Tog du dig upp till Hammarbybacken direkt efter du byggt ihop den? Känns som att jag såg den i så fall.

Ingemar

Medlem
Visa din Surly
Jag har två :-)

En pacer med punka. Bara nån mil hemifrån, struntade i reservslangen ...
DSC_0337.jpg ht=725

Nummer två är en LHT som jag köpte till årets semester. Riktigt trevlig cykel även om jag egentligen tänkte köpa en Thorn Sherpa. Kanske lite oortodoxt att köra asfaltstouring med feta mtbsulor men man kommer ju fram nästan varsomhelst.
Semester136.jpg ht=482

En liten stämningsbild
Semester358.jpg ht=482

patchedkid

Ny medlem
Visa din Surly
jag är bara ägaren av en surly instigator gaffel. och har tänkt att sätta skivbroms på den, men behöver man en adapter för en shimanobroms. eller hur vet man vad man har för fäste?

Polarbear

Aktiv medlem
Visa din Surly
Här är min Surly. En 1x1 från för ett par år sedan. Den har fått en ny dämpad framgaffel nyligen men jag har inga bilder på det för när cykeln fick ny gaffel så fick jag en ny förkylning som varat i flera veckor nu. Grattis till mig. Bild på nya utförandet kommer antagligen när premiärturen är avklarad.

Bilagor

• TillHappy.jpg
    TillHappy.jpg
    102.7 KB · Besök: 76
  • TillHappy1.jpg
    TillHappy1.jpg
    102.6 KB · Besök: 72
  • TillHappy2.jpg
    TillHappy2.jpg
    107.3 KB · Besök: 68

Polarbear

Aktiv medlem
Visa din Surly
Det är ett par Mavic cross ride för fälgbroms. Jag ville ha en billig men lätt 1x1 så det mesta på hojen är från Shimanos och Pros billigare serier men på hjulen la jag lite extra krut och det blev ett par cross ride. De har varit nästintill underhållsfria och fungerar mycket bra. Blir nog sådana på nästa hoj med.

Polarbear

Aktiv medlem
Visa din Surly
Här är min hoj med ny gaffel. Cykeln blev hög som ett fyrtorn i fronten tyckte jag till en början men har börjat vänja mig. Gaffeln har 100 mm slag ist för rekommenderade 80 mm. Nytt är också vita vajerhöljen på förslag från Da Pef. Blev snyggt tycker jag och en del andra som kommenterat. Gaffeln köpte jag på Specializedbutiken som matchade internethandlarna utmärkt i pris på den här gaffeln. På det fick jag en crash course i hur man ställer in gaffeln och bra pris på montering så jag är mycket nöjd.

Bilagor

• FramgaffeltillHappy.jpg
    FramgaffeltillHappy.jpg
    108.3 KB · Besök: 63

Markus F

Aktiv medlem
Visa din Surly
Oj, inser att jag har ungefär 54 månader att ta igen här på Happy...

Iallafall, här är mina Surleyhojar. Den gröna LHT´n är långtidsutlånad, när jag köpte tillbaka den för en spottstyver förra sommaren fräschade jag upp den och och jag ville att den skulle användas. Det är förmodligen den första LHT´n i landet, monterades tillsammans med några glada vänner hösten 2005.

LHTGrn.jpg

Big Dummyn tillkom våren 2009 när LHT´n tjålades. Bland det första den fick göra var att tjänstgöra som picnicbord vid Källtorpssjön.

BigDummypicnic.jpg

Men den funkar även om man vill ha med sig en massas skrymmande jox.

BigDummymedinstrument.jpg

Den här dök upp hösten 2011. Jag har bytt ut bromsarna mot Tektro CR720, dom som satt på var skräp.
Funderar på att byta till en längre styrstam. Som av en slump råkar jag ha en Thomson som bara ligger i en låda och tar plats.

LHTsvart.jpg

Spindelbenen

Aktiv medlem
Visa din Surly
Markus F skrev:
> Oj, inser att jag har ungefär 54 månader att ta
> igen här på Happy...

Good to have you back...

Mike å

Aktiv medlem
Visa din Surly
Markus F skrev:
> Oj, inser att jag har ungefär 54 månader att ta
> igen här på Happy...

Jäklar, jag som tycker att det brukar vara jobbigt när man varit datorlös någon semestervecka.

viktro

Medlem
Visa din Surly
42Hz skrev:
> Recall på vissa Pugsley-gafflar!
>
> http://surlybikes.com/surlyforkrecall

Jodå, min gaffel har samma datum som de som återkallas. Men när jag läser närmare är det alltså 1st gaffel av 975 från samma batch som har drabbats. Jag har kört denna under vinter/vår, pendlat, tisdagsrajdat, gubbdroppat och kört på mjuka samt hårda saker. Ska man orka gå igång på detta?

sjodell

Aktiv medlem
Visa din Surly
Billy Broms skrev:
> Surly Krampus. Monterad, klar och provkörd.

Fet Billy!

Blir kul att prova vid tillfälle.

/Sebastian

psvensson

Medlem
Visa din Surly
Efter att ha sett Tyrres Karate Monkey blev jag tvungen att beställa ett ramset. 4 260kr på Cyclecomponents känns rätt ok. Nu är det bara att vänta...

Ubu

Ny medlem
Visa din Surly
Billy Broms skrev:
> Ähm, Ja. Har bara kört en mil ännu, men den är
> ju helt klart lättare och rappare en moonlandern
> på torra stigar. Klättrar lättare också.

Ja, riktigt fin var den ju, vanliga 29er hjul såg ju ut som dockskåps-hjul vid en jämförelse.

viktro

Medlem
Visa din Surly
Billy Broms skrev:
> Ähm, Ja. Har bara kört en mil ännu, men den är
> ju helt klart lättare och rappare en moonlandern
> på torra stigar. Klättrar lättare också.

Fräck cykel, vilken storlek på ram?

Tyrre

Ny medlem
Visa din Surly
psvensson skrev:
> Efter att ha sett Tyrres Karate Monkey blev jag
> tvungen att beställa ett ramset. 4 260kr på
> Cyclecomponents känns rätt ok. Nu är det bara
> att vänta...
Kul att du också beställt en :-)

psvensson

Medlem
Visa din Surly
Nu är den till slut ihopskruvad och cykelbar. 12 som minsta drev verkar inte funka så jag har beställt en 11-28 som jag ska para ihop med befintlig 12-30. I övrigt så behöver bromsslangen bak och styrstammen kortas.

Bilagor

• 2013-07-07 17.42.33.jpg
    2013-07-07 17.42.33.jpg
    85.1 KB · Besök: 73
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer