Visa din TREK!!!

taxner

Medlem
Visa din TREK!!!
2018 års Trek Remedy 8. Feta däck på, 2.6 Continental MKII och Der Baron Projekt. 40mm riser bar från Renthal. Ute på januaricykling i den konstigt nog snöfria skogen i Falun. Mycket udda. Har tänkt massor på nya cyklar, om det inte är dags att köra på 29" igen eller kika på de nyare modeller. Sen tänker jag, näää vafan. Cykeln kan ju mer än jag! Jag behöver nya skills, inte ny cykel. Än. Äääään.... (Självbehärskning att inte köpa/sälja är svårt i denna hobby.)

Bilagor

JcN

Ny medlem
Visa din TREK!!!
327D062E-1B9E-4456-BADC-CB9A5D680497.jpeg

En Fuel ex8 från -16 som jag löpande uppdaterat med Hope bromsar och hjulset, Fox 34 130mm, Sram 12 delad NX kassett, GX trigger + växelförare, Absoluteblack 32t oval klinga, Maxxis Ikon däck och Bontrager 150mm dropper. Gillar den skarpt och kommer nog inte skaffa ny de närmaste åren.

nibergs

Medlem
Visa din TREK!!!
Byggde precis ihop en Trek Top Fuel med full Shimano XT 12-delat och pike, har inte fått hjulen som jag tänkte köra med ännu så nu sitter endurohjulen från Slashen på med tunga 1200g däck.
Men det kändes riktigt bra på premiärturen ändå 🚴‍♂️💨
IMG_8893_EDIT.jpg

Toblu

Medlem
Visa din TREK!!!
Min Top Fuel i Srl XL.
Factory team lackeringen poppar rejält i solen! Det var dyrt att lägga till den lacken men det har jag aldrig ångrat, i mina ögon är den riktigt läcker!
Finns nu på köp/sälj om nån är sugen på en xc-raket

P1120332.jpg

Pajas

Medlem
Visa din TREK!!!
Jag är oxå 168cm. Har alltid haft 17.5” ramar från Trek och det är helt perfekt, dock så har jag ganska långa ben...
Men skulle tro att det samma gäller dig då en 15.5 antagligen skulle kännas trång.
Det blev en 2020 Top Fuel 8 till sist i M och den passar perfekt, var lite skeptisk till Recon gaffeln först men tror att det inte är den som begränsar mig i första taget:).

wyfer

Ny medlem
Visa din TREK!!!
Här är min trek fuel ex 7:a, men något modifierad med sram xx1 eagle, hope bromsar, pike ultimate dämpare, Descendant TLD CoLab vevparti samt styre samt hope handtag och lite annat trevligt från hope
76EA912C-4B80-4626-90A4-37ADADD9B46D.jpeg

Senast ändrad:

Pajas

Medlem
Visa din TREK!!!
Nu kan man äntligen visa sin TREK.
Provkörd och det känns bra, gillar inte NX växel reglaget riktigt med mina korta fingrar som inte är i toppskick längre...... gripshift känns som ett bra alternativ
F6CF99FB-DF6A-4BF9-AF76-F18ED5E8CD4B.jpeg

Visa din TREK!!!
Tack, inhämta den från butik 2dagar sen.
Fattas bara en vit sadel sen är den tipptopp.
Va skeptisk till färgen först. Men gillar den mer och mer. Ibland ser den helt lila ut och ibland helt grön. Beroende på ljuset.😁

Turkhud

Medlem
Visa din TREK!!!
Jag byggde om min gamla pendlar-Trek Zektor Three från 2x9 till 1x9 för att jag inte orkade med framväxeln längre. I samma veva passade jag på att byta kassett, bromsar, däck, styre, handtag, kedja, drev, kabelhöljen och färg med. Vikt 11,3kg och väldigt trevlig att cykla på. Svart sadel ska ersätta vit när @SIE får ny cykel att leverera den till mig med. Målet att uppdatera pendlaren för runt 2000kr är uppnått och jag är mycket nöjd. Kanske lite mindre nöjd med orange-peel-effekt på klarlacken, men det får vara okej faktiskt.

6ADD42A6-F1DD-49E2-BD06-F8C034FDA361.jpeg
C8000BFD-C285-4CA0-994E-23267D5935BD.jpeg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer