Visa din TREK!!!

Willie

Medlem
Crossmax: Tack =)

cerro sa:
Snyggt. Men Trek på en Specializedstolpe? ;) Skulle haft en matchande Garbarukklinga till de där vevpartiet, eller iaf adaptrar så de smälter ihop mer.
Väl spottat ;) Men stolpen är trevlig och man tager vad man haver =) Kan hålla med om att adaptrar saknas gillar dock Absolute black klingans design i övrigt!

jakobdahl

Ny medlem
Trek Fuel EX 8 XT 2020
Uppdaterad med fatbar och XT 4-kolvs bromsar, och tubeless såklart. I övrigt står nya däck på inköpslistan. Trevligt att gå tillbaka till Shimanos komponenter efter några år av Sram. Kommer tidigare från en Remedy 9.7 -19 och denna känns bra mycket roligare och mångsidig för det mellansvenska stigcyklande. Bra mycket piggare i klättringar och allmänt cyklande, trodde inte det skulle vara sån skillnad. Det lilla den har fått gå utför känns den också väldigt kompetent, bland annat tack vare de förtroendeingivande bromsarna kan jag tänka mig. Väldigt nöjd med köpet!

Bilagor

Skogling

Aktiv medlem
Detaljerna finslipade. Full Dura-Ace 9000 med 9001-reglage. Allt begagnat förutom FD-9000.

Skönt att ha en ram som inte är så dyr när man reser. 😎

Kanske blir det nya R3-däcken också.

20191109_144646.jpg

RobinR

Ny medlem
Hälsingland sa:
RobinR sa:
Helt plötsligt så står det en Trek i garaget 😀
Stiligt! Fick du tag på någon av de som såldes ut till bra priser nu? För det är väl en 9.9?

Matta på golvet och cyklar vid porten, antar det inte står en bil i det där garaget särskilt ofta? :D

Storlek 21,5 verkar i stort sätt omöjlig att få tag i 2020 till rimlig levtid, så det fick bli en 9.9 till bra pris från Lenna Sport :)

Det har aldrig parkerats en bil i detta garage :) Bättre att utnyttja garaget till cykelverkstad / mancave :)

Senast ändrad:

Hälsingland

Aktiv medlem
RobinR sa:
Hälsingland sa:
RobinR sa:
Helt plötsligt så står det en Trek i garaget 😀
Stiligt! Fick du tag på någon av de som såldes ut till bra priser nu? För det är väl en 9.9?

Matta på golvet och cyklar vid porten, antar det inte står en bil i det där garaget särskilt ofta? :D

Storlek 21,5 är i stort sätt omöjlig att få tag i 2020 till rimlig levtid, så det fick bli en 9.9 till bra pris från Lenna Sport till ett kanonpris :)

Det har aldrig parkerats en bil i detta garage :) Bättre att utnyttja garaget till cykelverkstad 😉
Trevligt! Jag köpte ett ramkit 2020 21,5" av samma ram som 9.9, jag lyckades hitta en som var på väg till Sverige redan och inte var bokad så det gick relativt fort för mig. Men hel cykel kan ju säkert vara annorlunda.

Nej det är ju ett skit med bilar i garaget, blir smutsigt och jäkligt på golvet när man kör in, skulle haft dubbla garage och ett vikt till cyklarna.. :-D

Bilagor

Pajas

Medlem
Trek verkar blivit riktigt populärt ... tänkte hitta mig en 2019 topfuel 9.7 till bra pris på rea men finns inga 17,5” att finna...... 15,5 däremot finns men det blir väl för litet om man är 168 cm

Putteman

Ny medlem
Pajas sa:
Trek verkar blivit riktigt populärt ... tänkte hitta mig en 2019 topfuel 9.7 till bra pris på rea men finns inga 17,5” att finna...... 15,5 däremot finns men det blir väl för litet om man är 168 cm
Bara för att bidra lite till förvirringen så kan jag säga att jag är 174 cm, och har haft 17,5 i Top Fuel och Fuel EX, vilket känns helt spot on för mig. Alltså kan ev. 17,5 vara något stort för dig. Dom har ju även vissa "mellanstorlekar", åtminstone 18,5 vet jag att jag hade som alternativ. Är det inte så att dom även har 16,5? Om det stämmer så gissar jag att det kan vara perfekt för dig.

Pajas

Medlem
Putteman sa:
Pajas sa:
Bara för att bidra lite till förvirringen så kan jag säga att jag är 174 cm, och har haft 17,5 i Top Fuel och Fuel EX, vilket känns helt spot on för mig. Alltså kan ev. 17,5 vara något stort för dig. Dom har ju även vissa "mellanstorlekar", åtminstone 18,5 vet jag att jag hade som alternativ. Är det inte så att dom även har 16,5? Om det stämmer så gissar jag att det kan vara perfekt för dig.
Får nog kolla lite mer på det där....

simont

Ny medlem
Pajas sa:
Putteman sa:
Pajas sa:
Får nog kolla lite mer på det där....
Har själv en Fuel ex i 18.5 vilket ska motsvara M/L enligt TREK och den känns perfekt för mig som är 178 lång. 17,5 skulle jag säga är det du ska gå på, det blir inte för stort. Nästa storlek ner är 15.5 och då hamnar du på en S som rekommenderas för personer upp till 162cm..

Pajas

Medlem

Oskar

Aktiv medlem

Skogling

Aktiv medlem
Pajas sa:
Skogling sa:
Doominator1 sa:
Pajas sa:
Trek verkar blivit riktigt populärt ... tänkte hitta mig en 2019 topfuel 9.7 till bra pris på rea men finns inga 17,5” att finna....
Du har FEL!!

Här har du en länk. https://www.spobik.se/produkt/trek-top-fuel-9-7-2019-2/
Den där är ju ruggigt snygg dessutom!
Jaaaaa där fanns den ju...... stor •kram• till Skogling
Du får tacka Dooominator1 istället. :)

Ja Oskar, den är sjukt fin irl.

Jonrun

Medlem
Pajas sa:
Jag är oxå 168cm. Har alltid haft 17.5” ramar från Trek och det är helt perfekt, dock så har jag ganska långa ben...
Men skulle tro att det samma gäller dig då en 15.5 antagligen skulle kännas trång.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer