Hälsingland
Aktiv medlem
Visa din TREK!!!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jäflar vilken sadelrörsvinkel! Ser ju inte klokt ut när stolpen är helt utskjuten.PSJ sa:Trek för xc
Trek för lek
Crossmax sa:Jäflar vilken sadelrörsvinkel! Ser ju inte klokt ut när stolpen är helt utskjuten.PSJ sa:Trek för xc
Trek för lek
danky_xv sa:Har någon prövat med 34t framklinga på fuel ex 8 2018? Ryms det? Hur stor oval framklinga ryms?
JHenning sa:danky_xv sa:Har någon prövat med 34t framklinga på fuel ex 8 2018? Ryms det? Hur stor oval framklinga ryms?
Jag kör på oval 34t (AbsoluteBlack) fram på Fuel Ex 8 (2017). I det höga läget är det inte många mm mellan den längsta delen på klingan och kedjestaget, men jag har kört med det flera månader nu och har upplevt noll bekymmer. Jag har fått ett märke i staget som måste vara från en tand på klingan, men förstår inte hur det gått till, jag har inte känt av något. Kanske har det hänt i någon krasch när ramen flexat till. Men, det är det enda som jag märkt och jag har som sagt aldrig känt av något under cykling.
danky_xv sa:JHenning sa:danky_xv sa:Har någon prövat med 34t framklinga på fuel ex 8 2018? Ryms det? Hur stor oval framklinga ryms?
Jag kör på oval 34t (AbsoluteBlack) fram på Fuel Ex 8 (2017). I det höga läget är det inte många mm mellan den längsta delen på klingan och kedjestaget, men jag har kört med det flera månader nu och har upplevt noll bekymmer. Jag har fått ett märke i staget som måste vara från en tand på klingan, men förstår inte hur det gått till, jag har inte känt av något. Kanske har det hänt i någon krasch när ramen flexat till. Men, det är det enda som jag märkt och jag har som sagt aldrig känt av något under cykling.
Intressant. Men har 2017 och 2018 likadana kedjestag? Har 2017 boost? Vet inte om boost inverkar på klingstorleken.
Crossmax sa:Vilken fin lucka i ramen! Ett namnförslag skulle kunna vara "NI"-luckan.
danky_xv sa:Har någon prövat med 34t framklinga på fuel ex 8 2018? Ryms det? Hur stor oval framklinga ryms?
Åkerskog sa:Crossmax sa:Vilken fin lucka i ramen! Ett namnförslag skulle kunna vara "NI"-luckan.
Fick fan tänka 2 sec innan polletten ramla ner där...
Hälsingland sa:danky_xv sa:Har någon prövat med 34t framklinga på fuel ex 8 2018? Ryms det? Hur stor oval framklinga ryms?
Med runt drev finns det ju bra med plats ändå ser jag.
Preacher sa:Fuel EX XL
Rock Shox Lyrik RC2 150mm
Rock Shox Super Deluxe Ultimate
Shimano XTR12
Cane Creek EEwings 170mm
Absolute Black 32t ovaldrev
XTR-nav/Bontrager 30mm kolfiberfälgar/DT comp
Hope E4-bromsar 200/180
Bontrager Line Pro stam 50mm
Truvativ Descendantstyre 780mm
Bontrager Line Elite 170mm dropper
Bontrager Arvada/Austenite-sadel
Maxxisostar/PTN
ODIgrepp
HT X2-pedaler
Klokt med "dämpstolpen".xyklisten sa:Crockett inför dagens Cykelvasan Öppet Spår
Preacher sa:Cerro: Tack!
Xyz-saft: Det går utmärkt, 11mm längre AC än original Fox 130mm.
Inga som helst problem med händerna faktiskt. Men då körde jag rätt lågt tryck u däcken, kring 2 bar fram och lite mer bak.Stumpy sa:Klokt med "dämpstolpen".xyklisten sa:Crockett inför dagens Cykelvasan Öppet Spår
Hur kändes händerna efteråt? Jag fick skavsår på tummarna när jag körde Vasan med cx.
Hälsingland sa:danky_xv sa:Har någon prövat med 34t framklinga på fuel ex 8 2018? Ryms det? Hur stor oval framklinga ryms?
JHenning sa:Hälsingland sa:danky_xv sa:Har någon prövat med 34t framklinga på fuel ex 8 2018? Ryms det? Hur stor oval framklinga ryms?
Jag har motsvarande märken på mitt kedjestag - vet du vad den typen av märken kommer ifrån? Drevet går ju fritt?
Hälsingland sa:JHenning sa:Hälsingland sa:danky_xv sa:Har någon prövat med 34t framklinga på fuel ex 8 2018? Ryms det? Hur stor oval framklinga ryms?
Jag har motsvarande märken på mitt kedjestag - vet du vad den typen av märken kommer ifrån? Drevet går ju fritt?
Med ovalt var det väldigt tight för mig, antar det kommit under körning där något flexat såpass att det tagit i lite när drevet var som störst, eller om man åkt på ett chainsuck men det tycker jag borde märkas och jag har aldrig varit med om det. Har du fått det men originaldrev eller ovalt?
cerro sa:Snyggt. Men Trek på en Specializedstolpe? ;) Skulle haft en matchande Garbarukklinga till de där vevpartiet, eller iaf adaptrar så de smälter ihop mer.