Visa din TREK!!!

Hacke81

Ny medlem
Visa din TREK!!!
Ja lite mkt wire kan ja tycka, ska trimma ner dom lite, har inte hunnit det än :)
Annars så sitter det Rockshox nya lockout på denna, man vrider handtaget ala ”gripshift”

NickPick

Aktiv medlem
Visa din TREK!!!
Snygg!
Måste dock erkänna att jag har svårt för när hela hjulet är täckt att dekal. Ser ju inte så exklusivt ut, på en exklusiv cykel.

Sideburns

Aktiv medlem
Visa din TREK!!!
Gick och blev med Trek efter några år på en Lapierre. Slog till på en Slash 9.8 efter att ha varit inne på en Remedy ett tag. Ska bli roligt att prova 29". Den börjar närma sig färdigt. Väntar på lite saker som ligger fast i tullen trots leverans från UK, men borde vara ute i skogen inom en vecka.

IMG_20190212_094049.jpg

IMG_20190212_094116.jpg

IMG_20190212_095125.jpg

Visa din TREK!!!
IMG_20190216_162416.jpg

Då var den äntligen klar, förutom skärmarna då som jag inte orkade montera igår. Ska leta efter en vettig sadel då den som sitter på nu inte passar rent estetiskt. Finns en risk att den får sitta kvar om den passar rumpan på denna cykeln. Funkade fint på förra racern, men på nuvarande var den inte skön. Det kanske blir en annan styrstam också, men det får testas lite om jag tycker längden är lagom. Finns en risk att jag vill ha ner styret en bit till så jag får väl se om jag hittar en med med vinkel. Trodde först inte denna var vinklad, men nu när jag tittar på bilden är jag inte lika säker, den ser ut att peka uppåt en liten aning. Kanske bildvinkeln som luras också. Dessutom är den inte mattsvart som alla andra svarta detaljer på cykeln, vilket stör något.

Stumpy

Aktiv medlem
Visa din TREK!!!
tinkerbell sa:
Finns en risk att jag vill ha ner styret en bit till så jag får väl se om jag hittar en med med vinkel. Trodde först inte denna var vinklad, men nu när jag tittar på bilden är jag inte lika säker, den ser ut att peka uppåt en liten aning. Kanske bildvinkeln som luras också. Dessutom är den inte mattsvart som alla andra svarta detaljer på cykeln, vilket stör något.
Vänd på stammen och laborera med antal spacers under/över tills du hittat rätt. Därefter kan du eventuellt kapa lite på styrröret om det sticker upp mycket över stammen plus en spacer.

Willie

Aktiv medlem
Visa din TREK!!!
Sideburns sa:
Gick och blev med Trek efter några år på en Lapierre. Slog till på en Slash 9.8 efter att ha varit inne på en Remedy ett tag. Ska bli roligt att prova 29". Den börjar närma sig färdigt. Väntar på lite saker som ligger fast i tullen trots leverans från UK, men borde vara ute i skogen inom en vecka.
Sjukt fin Slash! Grattis till en grym hoj!

//W

Principia

Aktiv medlem
Visa din TREK!!!
tinkerbell sa:
Då var den äntligen klar, förutom skärmarna då som jag inte orkade montera igår. Ska leta efter en vettig sadel då den som sitter på nu inte passar rent estetiskt. Finns en risk att den får sitta kvar om den passar rumpan på denna cykeln. Funkade fint på förra racern, men på nuvarande var den inte skön. Det kanske blir en annan styrstam också, men det får testas lite om jag tycker längden är lagom. Finns en risk att jag vill ha ner styret en bit till så jag får väl se om jag hittar en med med vinkel. Trodde först inte denna var vinklad, men nu när jag tittar på bilden är jag inte lika säker, den ser ut att peka uppåt en liten aning. Kanske bildvinkeln som luras också. Dessutom är den inte mattsvart som alla andra svarta detaljer på cykeln, vilket stör något.
Kul bygge. Hur är Juinbromsarna?

Visa din TREK!!!
Principia sa:
tinkerbell sa:
Kul bygge. Hur är Juinbromsarna?
Förutom att bägge skivorna som levererades med bromsarna slog så pass att det inte gick att justera oken så att det gick fritt så har jag inget att klaga på. Enkel installation och med de RT-81-skivorna som jag monterade är känslan bra.
Har Hy/RD på min gamla pendlare, men det är Tiagra-reglage så helt jämförbart är det inte, men jag upplever ingrepp och framförallt bettet som bättre på Juin-bromsarna.
Enda nackdelen är att de tjuter så in i h-e när det är blött, men det är väl bara att leva med. Bromsa mindre när det är blött. Behöver man påkalla någon sin uppmärksamhet så slipper man använda ringklockan.

Visa din TREK!!!
Stumpy sa:
tinkerbell sa:
Finns en risk att jag vill ha ner styret en bit till så jag får väl se om jag hittar en med med vinkel. Trodde först inte denna var vinklad, men nu när jag tittar på bilden är jag inte lika säker, den ser ut att peka uppåt en liten aning. Kanske bildvinkeln som luras också. Dessutom är den inte mattsvart som alla andra svarta detaljer på cykeln, vilket stör något.
Vänd på stammen och laborera med antal spacers under/över tills du hittat rätt. Därefter kan du eventuellt kapa lite på styrröret om det sticker upp mycket över stammen plus en spacer.
Jo, kapa styrröret är något som kommer inom kort. Inget jag gör innan jag kört ett par mil på den, men i vilket fall som kan jag nog konstatera att jag ska ha en stam som sänker styret en hel del, spacers under stamen är uteslutet. Längden får jag klura lite på, kanske ska ha nån cm till i reach, men jag ska labba lite mer med sadelhöjden också om jag får tummarna loss.

Eapea

Medlem
Visa din TREK!!!
tinkerbell sa:
Jo, kapa styrröret är något som kommer inom kort. Inget jag gör innan jag kört ett par mil på den, men i vilket fall som kan jag nog konstatera att jag ska ha en stam som sänker styret en hel del, spacers under stamen är uteslutet. Längden får jag klura lite på, kanske ska ha nån cm till i reach, men jag ska labba lite mer med sadelhöjden också om jag får tummarna loss.
Men har du vänt på styrstammen sedan bilden togs? Den ser ju på bilden ut att vara 3-6° uppåt istället för 3-6° neråt?

Visa din TREK!!!
Eapea sa:
tinkerbell sa:
Men har du vänt på styrstammen sedan bilden togs? Den ser ju på bilden ut att vara 3-6° uppåt istället för 3-6° neråt?
Gjorde det nu faktiskt, men några 6 grader är det inte, på sin höjd 3 grader. Det ser ut att vara mer för att cykeln och styret lutar från kameran på bilden. Mer drop kommer troligen att krävas innan jag är helt nöjd, även om den primärt kommer att gå som pendlare...

Raggamuffin

Aktiv medlem
Visa din TREK!!!
Remedy

IMG_4323.JPG

Yari, sram NX och Zee-bromsar, saints-pedaler, carbon Fatbar 35mm
Ska på en M8000 grupp som ligger på hyllan men vevlagret går fint så inväntar dess död först.

14.9 kg med pedaler och relativt lätta däck, klart i den högre skalan. Men fröken får klaga först innan jag hänger på lättare delar :)

Mattias F

Medlem
Visa din TREK!!!
Potzi3 sa:
Mattias F sa:
Potzi3 sa:
Sitter inte minolinken fastskruvad ordentligt?
Jodå, men dom har en tendens att släppa så jag har bara säkrat upp dom lite extra.

/Mattias
Aha okej, ville fråga för har sett en del som har så nu, använder du inte minolinken då? Går ju använda loctite om du vill låsa fast, Fuel EX 8 to the people!
Jag vänder inte minolinken, har den i konstant högläge. Men jag gillar att det går lätt att demontera (inget lim mao) ett buntband är ju rätt billigt och lätt att klippa.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer