Visa din vintage MTB

Carl Edfeldt

Aktiv medlem
Visa din vintage MTB
Det finns tydligen ingen visa din vintage mtb tråd. Så skapar en tråd där vi som älskar mtb:s guldera kan visa upp våra klenoder.

här är min cannondale m700 från 1993.
Visa bilaga 433954
Får börja med en Super V1000 då. Renoverad med ny gaffel, styrlager, cockpit, sadelstolpe, sadel, däck och ny dämpare bak. Den har egentligen tåkorgar med bruna christophe remmar men sonen gillar inte det. Vidare sitter det ett Abus Bordo centium på med brun läderrem så det lirar med Brooks sadeln och handtagen. Nu sitter det Tabel top på den också. Coda nav fram, lx bak med med mavic fälgar.
Bakväxel är Xt och fram lx med lx vevar. V-bromsar.
Snygg att se på men inget vidare att cykla på :)
0FAFBE4D-FC81-4B66-9E4E-ABF237208D0D.png

Martinmat

Aktiv medlem
Visa din vintage MTB
uppenbarligen kan jag ej söka... 🤣

innan jag startade sökte jag på rubrikerna ”vintage” och ”retro” utan resultat..,

sedan är väl de där två trådarna inte exakt ”visa din...” trådar. (Vet att du är ts till en av dem) mkt av inläggen handlar om vad man en gång hade etc inte vad man idag har så anser väl att en ”visa din” tråd är på sin plats 😄

Senast ändrad:

rödblå

Aktiv medlem
Visa din vintage MTB
Får börja med en Super V1000 då.
Snygg att se på men inget vidare att cykla på :)
Spegelblankt! Själv får jag nog dra någon slags gräns vid att cykeln ska vara OK att cykla på.

Ska posta min nyinköpta Merida Matts Alu så fort den fått sig en ordentlig genomgång. Är född 91 så jag har ingen nostalgi för retro MTBs. Började med att jag köpte en billig pendlarcykel, sedan märkte jag hur kul det var att plocka isär, rengöra och bygga ihop något fint att cykla på! Lärorik och "billig" hobby.

rödblå

Aktiv medlem
Visa din vintage MTB
Får ingen ordning på Alivio 7-speed reglaget på min Merida. Har en m737 XT 8-speed bak på 7-delad kassett och v-bromsar. Vad rekommenderar ni för reglage? Behöver inte vara tidskorrekt.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer