Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Rattnalle sa:Begagnatköp så inga tillbehör. Vill ju välja färg själv också :-)
glitch sa:Tre veckor tog det innan halva sulan på mina Impact VXI släppt....
BjornR sa:Saknas klätterskorna! Five ten är ju trots allt 5.10 i svårighetsgrad på en klätterled ;)
Rattnalle sa:Funkar precis lika bra till stigcykling. Mest en smaksak vad som är bäst egentligen. Finns typ hundra jättelånga trådar på temat spd vs plattisar. Någon borde gå att söka rätt på.
marr sa:Dags o ta fram dessa.
Tror även jag ska köpa guide tennie mid gtx för den skånska vintern.
Pepperazzi sa:marr sa:Dags o ta fram dessa.
Tror även jag ska köpa guide tennie mid gtx för den skånska vintern.
Några erfarenheter om hur dom där Camp Four står mot väta och slask?
BjornR sa:Saknas klätterskorna! Five ten är ju trots allt 5.10 i svårighetsgrad på en klätterled ;)
Offpistian sa:Camp four funkar hur bra som helst, kört icke Gore tex varianten senaste året både i slask och fint väder och aldrig blivit blött, kall eller för varm. Skyddar anklarna och är riktigt sköna att glida runt i, Sjukt nöjd helt enkelt.
De rear ut dem till bra pris på Addnature...
Rattnalle sa:Ni som har både Freerider och Freerider Elements. Skiljer de sig något i storlek, mängd stoppning och så eller är det bara ytskiktet?
Hur mycket töjer de sig efter att de är incyklade?
PatrikHA sa:Rattnalle sa:Ni som har både Freerider och Freerider Elements. Skiljer de sig något i storlek, mängd stoppning och så eller är det bara ytskiktet?
Köpte nyss ett par Freerider Eps High, de känns som vanliga i strl, som även mina gamla Impact gör.
Tänker du frågar för kommande köp, varför just de modellerna?
Mina Impact har efter 4 år gett upp, sulan lossat från skon, så behöver nya inför sommaren, men tittade då på Freerider Pro eller Impact igen
Har Freerider Elements men funderar på ett par billiga vanliga Freerider på rea för sommarbruk.PatrikHA sa:Rattnalle sa:Ni som har både Freerider och Freerider Elements. Skiljer de sig något i storlek, mängd stoppning och så eller är det bara ytskiktet?
Köpte nyss ett par Freerider Eps High, de känns som vanliga i strl, som även mina gamla Impact gör.
Mina Impact har efter 4 år gett upp, sulan lossat från skon, så behöver nya inför sommaren, men tittade då på Freerider Pro eller Impact igen
Impact Pro är inte aktuell. Skulle vara Freerider Pro då men då sticker priset lite också. Sulan på Freerider Elements känns ungefär som på mina Shimanoskor tycker jag och där lider jag inte av att den skulle vara för mjuk.BjornR sa:PatrikHA sa:Rattnalle sa:Ni som har både Freerider och Freerider Elements. Skiljer de sig något i storlek, mängd stoppning och så eller är det bara ytskiktet?
Impact pro kommer till våren.
https://www.singletracks.com/blog/mtb-gear/five-tens-new-impact-pro-dh-shoe/
Behöver också nya skor till sommaren men väntar på att klämma på impact pro då jag vägrar vanliga freerider (utan pro) igen då sulan är för mjuk och gjord i kartong. När jag tittat på både freerider pro och impact pro i butik så ska jag besluta mig.
N_sandstrom sa:Nog för att det var svart som beställdes. Men vetefan om dom skickade rätt modell..
PatrikHA sa:Alla dessa val, det var enklare förr ;-)
Hittar nuvarande Impact för under 1000kr, kanske bör gå för den igen, hmmm.
Tänker Freerider Pro är mindre krallig? Har dock kört Impact i 4 år och det har ju funkat bra
Tyvärr inget av paren jag spanat på som är med där. Fast Shimanos i det testet låter rätt lika de gamla jag har med ny styling. De nya som kommer nu har ju nytt gummi från Michelin. Det känns egentligen som en vinnare men som helt ny grej lär de ju ta betalt därefter..Sixten Fors sa:Enduro Mag #31 test av skor, ladda hem app och läs gratis
Sixten Fors sa:Enduro Mag #31 test av skor, ladda hem app och läs gratis
Fast egentligen är just den biten skit samma. Mängden vatten de sugit åt sig mätte de ju och det styr torktiden relativt de andra skorna oavsett hur kass man är på att torka skor :-)rayy sa:Sixten Fors sa:Enduro Mag #31 test av skor, ladda hem app och läs gratis
Gött med lite info! Måste dock såga testet vid fotknölarna. Vilken vettig människa slänger inte in gammalt tidningspapper i skorna efter en blöt tur, alternativt använder skotork, och får skorna torra efter ett dygn? Jag kör båda ovan nämnda metoder på mina Hellcats, torra blir dom till dagen efter (i fallet med papper, om man byter tidningspapper 1-2 gånger).
Rattnalle sa:Fast egentligen är just den biten skit samma. Mängden vatten de sugit åt sig mätte de ju och det styr torktiden relativt de andra skorna oavsett hur kass man är på att torka skor :-)rayy sa:Sixten Fors sa:Enduro Mag #31 test av skor, ladda hem app och läs gratis
Gött med lite info! Måste dock såga testet vid fotknölarna. Vilken vettig människa slänger inte in gammalt tidningspapper i skorna efter en blöt tur, alternativt använder skotork, och får skorna torra efter ett dygn? Jag kör båda ovan nämnda metoder på mina Hellcats, torra blir dom till dagen efter (i fallet med papper, om man byter tidningspapper 1-2 gånger).
rayy sa:Rattnalle sa:Fast egentligen är just den biten skit samma. Mängden vatten de sugit åt sig mätte de ju och det styr torktiden relativt de andra skorna oavsett hur kass man är på att torka skor :-)rayy sa:Sixten Fors sa:Enduro Mag #31 test av skor, ladda hem app och läs gratis
Tror min poäng i förra inlägget inte framgick riktigt. Om skorna blir torra over night för att man gör ett aktivt val att torka dom med papper (eller skotork) spelar det ingen roll hur blöta dom var innan. Det som kan spela roll är hur mycket vikt skorna drar åt sig när man hojjar, eller att man blir kallare för att man är blötare om fötterna. Sistnämnda (att vara kall eller inte) påverkas ju också av hur mycket stoppning skon har (mer stoppning => varmare skor). Skor som har mindre stoppning (Spec. exempelvis) drar ju naturligtvis åt sig mindre fukt, så att jämföra bara på hur mycket fukt skorna drar åt sig säger inte mycket om det är en bra eller dålig sko.
Men ja, lämnar det OT-snacket nu och låter tråden återgå till five-ten snack :)
Apropå five ten så tycker jag många verkar ha cheapo-modellen freerider (med pappinnersula) som referens fortfarande. Hellcat eller Freerider pro är ju väsensskiljda skor i jämförelse. Hellcat håller ihop något sjukt bra, allt från sula till sömmar. Min personliga upplevelse apropå fukt är att de inte drar åt sig så mycket fukt heller. Då har jag Shimanoskor, Northwaves XC-raceskor och Five Ten Kestrel Lace (sistnämnda med noll stoppning, drar inte åt sig fukt alls) som referens.
Precis. Ibland är förutsättningarna sådana att skotork knappt räcker ens, åtminstone inte nån smidig resevariant.Erik O sa:rayy sa:Rattnalle sa:Fast egentligen är just den biten skit samma. Mängden vatten de sugit åt sig mätte de ju och det styr torktiden relativt de andra skorna oavsett hur kass man är på att torka skor :-)rayy sa:Sixten Fors sa:Enduro Mag #31 test av skor, ladda hem app och läs gratis
Tror min poäng i förra inlägget inte framgick riktigt. Om skorna blir torra over night för att man gör ett aktivt val att torka dom med papper (eller skotork) spelar det ingen roll hur blöta dom var innan. Det som kan spela roll är hur mycket vikt skorna drar åt sig när man hojjar, eller att man blir kallare för att man är blötare om fötterna. Sistnämnda (att vara kall eller inte) påverkas ju också av hur mycket stoppning skon har (mer stoppning => varmare skor). Skor som har mindre stoppning (Spec. exempelvis) drar ju naturligtvis åt sig mindre fukt, så att jämföra bara på hur mycket fukt skorna drar åt sig säger inte mycket om det är en bra eller dålig sko.
Men ja, lämnar det OT-snacket nu och låter tråden återgå till five-ten snack :)
Apropå five ten så tycker jag många verkar ha cheapo-modellen freerider (med pappinnersula) som referens fortfarande. Hellcat eller Freerider pro är ju väsensskiljda skor i jämförelse. Hellcat håller ihop något sjukt bra, allt från sula till sömmar. Min personliga upplevelse apropå fukt är att de inte drar åt sig så mycket fukt heller. Då har jag Shimanoskor, Northwaves XC-raceskor och Five Ten Kestrel Lace (sistnämnda med noll stoppning, drar inte åt sig fukt alls) som referens.
Fast testet som sådant var ju ändå intressant för att få något slags jämförvärde.
Sen kan det ju vara skönt att slippa ägna kvällen efter cykling åt att krångla med tidningspapper. Har man tillgång till skotork är det skit samma.