Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Dave1979 sa:Någon dom kör med 5.10 och SPD som kan säga hur det upplevs jämfört med mer traditionella cykelskor?
Skönare för bredare fötter? Hur är det på långlopp? Har 5.10 till plattisar idag och vanliga cykelskor till SPD. Gillar känslan med 5.10 men misstänker att 5.10 och SPD kanske inte är lika effektiva då man inte har foten fixerad i ett par 5.10.
marr sa:Stealth sulan är fan inte anpassad för bilkörning när det är snö ute. Den blir så jävelens hal på pedalerna. Svårt att slå lös snön från sulan.
BjornR sa:Dave1979 sa:Någon dom kör med 5.10 och SPD som kan säga hur det upplevs jämfört med mer traditionella cykelskor?
Skönare för bredare fötter? Hur är det på långlopp? Har 5.10 till plattisar idag och vanliga cykelskor till SPD. Gillar känslan med 5.10 men misstänker att 5.10 och SPD kanske inte är lika effektiva då man inte har foten fixerad i ett par 5.10.
Efter jag kört 12h stig med bindningar så insåg jag i slutet att jag inte klarade det tekniska och ramlade rejält många gånger på loppet av en timme på rötter på skrå och annat tekniskt som är lätt när man är pigg. För vanliga långlopp på grus i någon timme så spelar det ingen roll. Bindningar är trevligare då man bara kan trampa utan att bry sig. Min pedalteknik med bindningar är hopplös, otroligt ojämnt driv med inslag av landsväg där man bara står och trampar på. Plattisar så måste man trampa bra.
marr sa:Stealth sulan är fan inte anpassad för bilkörning när det är snö ute. Den blir så jävelens hal på pedalerna. Svårt att slå lös snön från sulan.
Kört växlad bil med pjäxor någon gång? Det är ännu värre, full gas varje gång man växlar :D
BjornR sa:Addnature finns väl i sthlm?
För mig mäter Fiveten precis som alla andra, rätt storlek dvs. Mina 25,5-26cm fötter går in i 42 eller 41,5 om det finns från fiveten. Lite bredare än shimano, gissar väl på ~100mm läst från kartong och sträcker sig några mm till.
Jag kommer köpa Shimano med nya Michelinsulan när det är dags nästa gång. Bara för att vara annorlunda.MickeMud sa:Märkligt, hela MTB kollektivet tycks för en gångs skull eniga att det är Fiveten man ska ha på fötterna om man ska köra plattisar. Ändå är det ingen LBS i Stockholm som säljer skorna.
Närmaste man kommer är Addnaturebutiken i sth, som inte har på lager och webbshopen har slut på i princip allt.
Det måste va internets fel, kan inte vara människans fel.
CosmicGirl sa:Ser fram emot att lera ner dem!
En halv storlek större än vanligt eftersom den vänstra skon var aningen mindre än den högra, enligt min kvalificerade bedömning... Det finns absolut inget fel på mina fötter ;P
Jag tycker dock att snörena är tråkiga och funderar på att byta ut dem mot något roligare... men samtidigt vill jag inte förlora nån viktig egenskap eller "förolämpa" skorna på något sätt :)
Här inte bestämt mig än...
mikipedia_ sa:CosmicGirl sa:Ser fram emot att lera ner dem!
En halv storlek större än vanligt eftersom den vänstra skon var aningen mindre än den högra, enligt min kvalificerade bedömning... Det finns absolut inget fel på mina fötter ;P
Jag tycker dock att snörena är tråkiga och funderar på att byta ut dem mot något roligare... men samtidigt vill jag inte förlora nån viktig egenskap eller "förolämpa" skorna på något sätt :)
Tjusigt?
Sisst jag köpte 510 så fick jag två olika färger på snörena, fick inte du det??
CosmicGirl sa:mikipedia_ sa:CosmicGirl sa:Ser fram emot att lera ner dem!
Tjusigt?
Nä :'(
Vore schysst att få ett par röda snören. Jag befinner mig tyvärr 50 mil från butiken nu....
CosmicGirl sa:Ser fram emot att lera ner dem!
Avsevärt styvare sula. Vanliga Freerider är jättemjuka. Vilket inte gör nåt när man trampar runt hemma men mina fötter hade nog dött av en liftdag i dem.itisasitis sa:Vad skulle ni experter säga är skillnaden mellan freerider och freerider pro, alltså rent konkret och inte "specmässigt"? Värt att betala merpris för pro?
Smaksak och beroende på hur du tänkt cykla. Heldagar utför skulle jag inte orka med den mjuka sulan. Trampa runt på stig hemma lider jag inte av den.itisasitis sa:Och styvare är odelat bättre, eller smaksak?
daikai1 sa:CosmicGirl sa:mikipedia_ sa:CosmicGirl sa:Ser fram emot att lera ner dem!
Tjusigt?
Vore schysst att få ett par röda snören. Jag befinner mig tyvärr 50 mil från butiken nu....
Synd, jag fick förutom röda snören till mina frerider beige och blå snören till mina freerider pro, svarta snören.
Vilken butik hittade du dessa i? Såg inte om du skrev der i tråden du frågade i
Rattnalle sa:Freerider Contact var väldigt trevliga att cykla i men de ser ut så här efter sex turer. Får väl se hur länge de håller och om priset per cyklad tur är bra :)
CosmicGirl sa:Jag tycker dock att snörena är tråkiga och funderar på att byta ut dem mot något roligare... men samtidigt vill jag inte förlora nån viktig egenskap eller "förolämpa" skorna på något sätt :)
Mina håller sig.N_sandstrom sa:CosmicGirl sa:Jag tycker dock att snörena är tråkiga och funderar på att byta ut dem mot något roligare... men samtidigt vill jag inte förlora nån viktig egenskap eller "förolämpa" skorna på något sätt :)
Byt ut dom. Jag vet inte vad som är fel på mina likadana, men snörena vill verkligen inte hålla sig knutna. Får knyta om dom ett par gånger varje tur.
Och ja, jag har andra snörskor som jag lyckas hålla knutna utan problem :p
Rattnalle sa:Mina håller sig.
Knyter du åt rätt håll? Det finns ju två håll att knyta en rosett åt, det ena håller avsevärt bättre.
Det håll som ger sneda knutar håller sämre. De som håller sig snyggt rakt över skon bättre. Om det är begripligt...N_sandstrom sa:Rattnalle sa:Mina håller sig.
Knyter du åt rätt håll? Det finns ju två håll att knyta en rosett åt, det ena håller avsevärt bättre.
Jag har hört talas om att det finns olika håll, men aldrig funderat djupare på det än, vilket jag nog borde.
CosmicGirl sa:daikai1 sa:CosmicGirl sa:mikipedia_ sa:CosmicGirl sa:Ser fram emot att lera ner dem!
Tjusigt?
Synd, jag fick förutom röda snören till mina frerider beige och blå snören till mina freerider pro, svarta snören.
Det var MTB store i Gbg, jag ska ringa dem imorn, just in case...
Rattnalle sa:Det håll som ger sneda knutar håller sämre. De som håller sig snyggt rakt över skon bättre. Om det är begripligt...N_sandstrom sa:Rattnalle sa:Mina håller sig.
Jag har hört talas om att det finns olika håll, men aldrig funderat djupare på det än, vilket jag nog borde.
Till mina Five Ten Freerider Contact ingick inte extra snöre men till mina Five Ten Impact VXi ingick det olika i matchande färg!CosmicGirl sa:CosmicGirl sa:daikai1 sa:CosmicGirl sa:mikipedia_ sa:CosmicGirl sa:Ser fram emot att lera ner dem!
Tjusigt?
Det var MTB store i Gbg, jag ska ringa dem imorn, just in case...
Jag har dubbelkollat nu. Röda snören ingick tyvärr inte :(
Rattnalle sa:Freerider Contact var väldigt trevliga att cykla i men de ser ut så här efter sex turer. Får väl se hur länge de håller och om priset per cyklad tur är bra :)
Jag har studerat det lite mer idag och det är skruven på pedalens ytterkant som ger störst åverkan. Jag står uppenbarligen med mer vikt på utsidan av foten eller nåt sånt. Kanske inte helt orimligt med tanke på att det inte sitter en hålfot på den sidan.. Men det borde inte ha någon större betydelse för prestandan så länge resten är OK.kimkimano sa:What!!
Jag använde sånna när jag tävlade i Downhill skateboard, höll mint en säsong..
Rattnalle sa:Det håll som ger sneda knutar håller sämre. De som håller sig snyggt rakt över skon bättre. Om det är begripligt...
CosmicGirl sa:Nu har jag trollat fram några alternativ till de svarta skosnören. Eftersom jag har en tendens att överanalysera så får mina Happy-medmänniskor hjälpa till med detta val.
OBS! Detta gäller utseende i första hand. Funktion kommer att utvärderas sen.
a) Svarta
b) Röda
c) Blommiga
d) Vet ej
mikipedia_ sa:Haha va tjusigt med blommiga?
Vill inte du ha dom kan jag köpa dom?
DarthVidar sa:CosmicGirl sa:Nu har jag trollat fram några alternativ till de svarta skosnören. Eftersom jag har en tendens att överanalysera så får mina Happy-medmänniskor hjälpa till med detta val.
OBS! Detta gäller utseende i första hand. Funktion kommer att utvärderas sen.
a) Svarta
b) Röda
c) Blommiga
d) Vet ej
Helt klart röda! :-)
CosmicGirl sa:mikipedia_ sa:Haha va tjusigt med blommiga?
Vill inte du ha dom kan jag köpa dom?
Ha, tack! Det finns tyvärr ett par Converse som står i kö efter mina fivetens men du får en länk istället :)
http://theshoelacebrand.com/
//L