jingleyschmidt
Aktiv medlem
Visa dina FiveTen
Hur är fivetens i storlekarna generellt? Vet ingen butik som säljer dom här i stan. Beställa skor online är ju alltid lite risky.
Senast ändrad:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
jingleyschmidt sa:Hur är fivetens i storlekarna generellt? Vet ingen butik som säljer dom här i stan. Beställa skor online är ju alltid lite risky.
Jo. Shimano, specialized, Ion m fl. FiveTen är störst och lättast att få tag i. Bland det klibbigaste gummit också.jingleyschmidt sa:Tack för svar! Normala till ½-storlek större! Jag har normalt 44 i skor, ibland 44½ beroende lite på, så ett par 44 i Five Ten kanske är vad jag ska gå på helt enkelt.
Vad är det som gör just Five Ten's så bra? Finns det inga andra märken som gör vettiga MTB-skor för platta pedaler?
Tycker snararare att de var ngr mm kortare men mina fötter är inte speciellt breda så du har säkert rätt. Har du smala till normal breda fötter så skulle jag inte säga att lästen är ngr problem på freerider pro. Tycker snarare de nya sitter bättee.Rattnalle sa:Freerider Pro var iaf förra året markant smalare. Om det är den lästen som ska gälla de andra skorna också får jag byta märke.
Från 2018 som var bra till 2019 som satt bajs.Rattnalle sa:Sen när? De jag köpte förra året var ju jättebra i lästen. Kasst i så fall för jag gillar dem. Bortsett från att de är obekväma i värme eftersom det är för mycket tät plast runt foten.unsuspected sa:Jaha nu när Adidas har köpt upp Five Ten har de dessutom gjort om lästen på Freeride Contact. Från en hyfsat bred till tryckande trång.
Vad finns det för andra mtb skor för plattisar som är breda i lästen?
Tidigare var Shimanos plattisskor oväntat breda, bredare än Freerider Pro t ex. Vet inte hur de nya är.
Pga Adidas? Jag har ett par adidas som var trånga som fasen i början men efter lagom användning breddade det ut sig & gav plats, likt ett rövhålunsuspected sa:Från 2018 som var bra till 2019 som satt bajs.Rattnalle sa:Sen när? De jag köpte förra året var ju jättebra i lästen. Kasst i så fall för jag gillar dem. Bortsett från att de är obekväma i värme eftersom det är för mycket tät plast runt foten.unsuspected sa:Jaha nu när Adidas har köpt upp Five Ten har de dessutom gjort om lästen på Freeride Contact. Från en hyfsat bred till tryckande trång.
Tidigare var Shimanos plattisskor oväntat breda, bredare än Freerider Pro t ex. Vet inte hur de nya är.
Vet inte om det var just Adidas fel men 2019s läst är bajs för mig. De flesta av deras sportskor är smala även om det finns undantag som jag dessutom äger och snowboardbootsen har bland de bredaste lästerna jag någonsin provat. Att ha en bred läst från början är inte samma sak som att skon töjer sig.JesperA sa:Pga Adidas? Jag har ett par adidas som var trånga som fasen i början men efter lagom användning breddade det ut sig & gav plats, likt ett rövhålunsuspected sa:Från 2018 som var bra till 2019 som satt bajs.Rattnalle sa:Sen när? De jag köpte förra året var ju jättebra i lästen. Kasst i så fall för jag gillar dem. Bortsett från att de är obekväma i värme eftersom det är för mycket tät plast runt foten.unsuspected sa:Jaha nu när Adidas har köpt upp Five Ten har de dessutom gjort om lästen på Freeride Contact. Från en hyfsat bred till tryckande trång.
Fan, då blir det att hitta något nytt när det är dags att byta, jag tycker mina 2018 är lite för breda för att sitta perfekt.Rattnalle sa:Freerider Pro var iaf förra året markant smalare. Om det är den lästen som ska gälla de andra skorna också får jag byta märke.
jingleyschmidt sa:Jag köpte dessa som jag hämtade idag: https://www.wiggle.se/five-ten-sleuth-mtb-shoes-2019/
Då det är mocca, skulle man egentligen behöva impregnera dom innan användning?
jingleyschmidt sa:Jag köpte dessa som jag hämtade idag: https://www.wiggle.se/five-ten-sleuth-mtb-shoes-2019/
Då det är mocca, skulle man egentligen behöva impregnera dom innan användning?
Tandtroll sa:Jag gillar den modellen! Du skulle inte kunna posta några bilder?
King_Lake sa:Nya skor ny storlek. Körde 42.5 förra året men tycker dom töjt ut sig väldigt mycket, så denna gång fick det bli 42 ?