Gött! Jag börjar också komma igång efter att ha tampats med utbrändhet på jobbet och en bebis sömnvanor nu under vintern. Va rätt knäckt ett tag där när ingenting funkade träningsmässigt och man bara blev sämre hela tiden. Största insikten från sämre återhämtning (stress och sömnbrist) är att dra ner på volymen rejält så nu blir det färre pass i veckan och fokus på att försöka få kvalité på passen. Jag fick kassera mitt träningsschema med bestämda dagar och fick helt enkelt träna baserat på hur återhämtningen gått. Bara en sån sak som att inte behöva bryta passen var och varannan gång för att man är så trött i kroppen/skallen gör att man blir motiverad inför nästa pass.
60 minuter sweetspot på 4,35w/kg som kändes förvånansvärt lätt:
En lite hårdare intervall på Hallandsåsen på 5,4w/kg:
Har inga mål med säsongen egentligen utan blir väl att köra H30 landsväg och något motionslopp om det inte är allt för långt bort från GBG. Något långlopp i MTB vore kul att testa och så blir det väl CX till hösten. Körde CX i Slottskogen i höstas och det va riktigt kul men sinnesjukt jobbigt. Snittade 90% av maxpuls i +50 minuter vilket jag aldrig gjort tidigare. Inte ens i värme och med koffein i kroppen.