Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
chrhar sa:Max-tjuga från förra helgen. Lite helgtung så någonstans 5,6w/kg.
geologen sa:Emma Johansson väger förmodligen ca 52-53 kg i tävlingsform.
Det är nog ingen motsägelse. Det är ju trots allt lite skillnad på män och kvinnor.geologen sa:Fyrorna är nog inte fyror som vi menar. För jag har svårt att tro att hon kör 4x4-intensitet på så lite som 275-280 W. I W/kg är det bara ungefär vad jag kör 4x4 på.
Ivar sa:Man får dock inte heller glömma att rutin, mod, teknik, tur och tajming ofta övertrumfar de mäktigaste av alla den här trådens watt ute i verkligheten.
eketjall sa:Det är nog ingen motsägelse. Det är ju trots allt lite skillnad på män och kvinnor.geologen sa:Fyrorna är nog inte fyror som vi menar. För jag har svårt att tro att hon kör 4x4-intensitet på så lite som 275-280 W. I W/kg är det bara ungefär vad jag kör 4x4 på.
PRAOcyklist sa:Som tjej blir man lätt lite mörkrädd av era brutalt fina siffror så en vidare uppdelning dam/herr vore ju på sin plats också.
geologen sa:PRAOcyklist sa:Som tjej blir man lätt lite mörkrädd av era brutalt fina siffror så en vidare uppdelning dam/herr vore ju på sin plats också.
Du skrev själv siffror tidigare i tråden, och även om vi räknar bort lite till från den där FTP:n eftersom den var beräknad på fel sätt, så är det ju ändå riktigt bra siffror för kvinnor. Nu känner vi förstås inte till din vikt, så W/kg vet vi inte, men 250-255 W på tröskeln är ändå rejält över vad de flesta där ute i landet presterar. Hur mätte du effekten? För du har ingen egen effektmätare, va?
PRAOcyklist sa:Mäter med Power2Max S, väger 60-61. Vet inte hur fel den där förra mätningen var, jag uppskattar ändå min tröskel till strax över 260 nånstans. Med tanke på att jag inte cyklat så länge så tror jag att det är rätt ok siffror :)
Supertramp sa:PRAOcyklist sa:Mäter med Power2Max S, väger 60-61. Vet inte hur fel den där förra mätningen var, jag uppskattar ändå min tröskel till strax över 260 nånstans. Med tanke på att jag inte cyklat så länge så tror jag att det är rätt ok siffror :)
Helt fantastiskt bra ju!
Du har nog en fin karriär att se fram emot! Hur gammal är du?
Supertramp sa:chrhar sa:Max-tjuga från förra helgen. Lite helgtung så någonstans 5,6w/kg.
Fan va stark du är alltså!
Hur ser det ur om du jämför med samma tid förra året?
Ja och motsatt ser man ju att skillnaderna är relativt små när det kommer till rena uthållighetsgrejer som långa ultramarathon tex.Supertramp sa:Genetellt sett har nog killar högre anaerob kapacitet (relativt VO2) än tjejer vilket borde innebära att killar kan klämma ut några % högre Watt (relativt FTP) när man kör fyraminuters-intervaller.
PRAOcyklist sa:Supertramp sa:PRAOcyklist sa:Mäter med Power2Max S, väger 60-61. Vet inte hur fel den där förra mätningen var, jag uppskattar ändå min tröskel till strax över 260 nånstans. Med tanke på att jag inte cyklat så länge så tror jag att det är rätt ok siffror :)
Helt fantastiskt bra ju!
Tack! :) Tyvärr är jag 20 år för gammal för att fundera på någon karriär över huvud taget...
geologen sa:PRAOcyklist sa:Supertramp sa:PRAOcyklist sa:Mäter med Power2Max S, väger 60-61. Vet inte hur fel den där förra mätningen var, jag uppskattar ändå min tröskel till strax över 260 nånstans. Med tanke på att jag inte cyklat så länge så tror jag att det är rätt ok siffror :)
Helt fantastiskt bra ju!
Tack! :) Tyvärr är jag 20 år för gammal för att fundera på någon karriär över huvud taget...
Jag gissar att du inte är 60-65 år. Därmed har du goda möjligheter att få en mångårig tävlingskarriär. Amatör, ja, men i alla fall.
chrhar sa:Blir faktiskt Stockholms CK - dom drar igång en spännande satsning som jag inte kunde tacka nej till.
Ska du våga dig på debut i år? :-)
Raggamuffin sa:Ivar sa:Man får dock inte heller glömma att rutin, mod, teknik, tur och tajming ofta övertrumfar de mäktigaste av alla den här trådens watt ute i verkligheten.
Ja på ett linjelopp är bara effekten en liten del. Men ändå intressant, fantasisiffror för mig med :)
geologen sa:Men ibland stämmer allt.
Botis sa:Inser dock att jag inte kan hålla på och köra mysfyror på 325-330W utan nog får plåga mig lite mer för bäst effekt.
Botis sa:Botis sa:Inser dock att jag inte kan hålla på och köra mysfyror på 325-330W utan nog får plåga mig lite mer för bäst effekt.
Mycket riktigt, gick ju fint att klämma av 4 st fyror på drygt 340 W. Och då fick jag gnaga lite extra linda för att orka.