BJS
Aktiv medlem
Visa dina Watt
Spacekitty sa:Jag verkar klara mig med 200watt även på kuperad rundslinga för 34ish.
Luften gillar dig....
Småfeta gubbar utan tempopinnar får bråka mer för att ta sig framåt.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Spacekitty sa:Jag verkar klara mig med 200watt även på kuperad rundslinga för 34ish.
fredrick sa:Dagens distans bjöd på en riktigt kort spurt med ganska höga siffror.
eiskall sa:Long time no see, bomauritz :)
Skönt att baselinen är gjord, då är det bara att köra!
Hur har säsongen varit?
För egen del började det bra med ett antal race i maj med hygglig placering, och även nån pallplats. Sen några veckor in i juni, strax innan SM i Båstad, så kändes något fel. Ur form, men kunde inte sätta fingret på det. Sen nån vecka innan SM så fick jag 39,5 graders feber. Njurbäckeninflammation konstaterades, och jag hade tydligen haft det i flera veckor. Har aldrig blivit så "utskälld" av nån läkare, som menade att jag borde ha sökt vård mycket tidigare. Först ville dom lägga in mig så att jag kunde få antibiotika intravenöst, vilket tydligen är standardproceduren vid njurbäckeninflammation. Men jag lyckades övertyga dom om att jag klarade mig med tablettform. Sen åt jag en hästkur i två veckor, och sen var det hela över.
Väl tillbaka i sadeln så var ju formen som den var. Jag påbörjade återuppbyggnaden, men att komma tillbaka mitt i säsongen när alla var i full gång, bli avhängd på klubbträningar osv. Det är bara att erkänna att pannbenet för att ta mig tillbaka ordentligt inte fanns där just då.
Så juli och augusti, när man borde vara som bäst, spenderades med en del nöjescykling, lite mtb osv, men mest med andra saker.
Men den här tråden ska ju handla om watt :)
I september så kom äntligen motivationen tillbaka och återuppbyggnaden började så smått. Började köra rätt hårt med crossen på grus, och fann nån glädje i det. Sen förra veckan så klarade jag oväntat 2x20 min på 350 W, vilket kändes skönt och gav mersmak.
Så igår tog jag en runda i det härliga vädret. Både luften och benen kändes bra, så jag bestämde mig för att köra en tjuga. Och tamejfan, PB! Lite oförtjänt, efter denna säsongen. Men väldigt viktigt inför vintersäsongen att känna sig stark, så att man inte tappar motivationen.
Så målet till April 2019 är ganska självklart, 21 watt upp! :)
Ja den är i alla fall inte platt när man cyklar typ 2,5 min uppför ;-)landen sa:Har U6 en backprolog ;)?
\"Munken\" sa:Nu är säsongen slut och man mins tillbaka på vad man är mest nöjd med. För mig blir det prologen på U6 den 9 juli.
Körde på 4,48 min på 539 watt vilket räckte till vinst i seniorklass. NP blev 570 watt.
Fast mest nöjd med avslutningen upp för backen, sista 2,14 min kör jag på 651 watt och vill minnas att jag var 4 sekunder från KOMet. Då är det ju rätt så duktiga förare som kört där genom åren i elitklass och vinden låg sida mot upp för backen.
Kul att en fullvuxen kille får vinna backprologer tycker jag.
NLC sa:Drygt 11 W/kg i en halvminut är väl så illa pinkat heller! Håll ut lika långt till och du hamnar högst på Dr Coggans Power Profile-tabell
lundatok sa:1 min rejält över, sen 4 min på sweetspot
Tog bra!