weldion
Aktiv medlem
Visa ditt avslut på styrlinda
Kan du få en ny linda på garanti?Trek visar linda medsols. Min Trek från Sportson är lindad motsols.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kan du få en ny linda på garanti?Trek visar linda medsols. Min Trek från Sportson är lindad motsols.
Reklamera kanske?Kan du få en ny linda på garanti?
Fast man lindar tydligen åt olika håll beroende på om lindan har klister eller inte. https://www.cykloteket.se/sv/guide-..._uwNk64oD2bS0x7MUTvfz1OZlfKFtyLXx9-Ebud8B0H6h
Mm yes, the Devil is in the details.Vilket avslut! ?
Utifrån och in säger texten , men bilden på den röda lindan är tvärtom, eller?Fast man lindar tydligen åt olika håll beroende på om lindan har klister eller inte. https://www.cykloteket.se/sv/guide-..._uwNk64oD2bS0x7MUTvfz1OZlfKFtyLXx9-Ebud8B0H6h
Jaa, bara den som ska använda cykeln är nöjd så! ?Äh, på med lite tejp bara
Visa bilaga 722132
Har du ruvat på den i 4 år?4 år senare. Samma skit. Fast andra sidan...![]()
Fegisarna ja!Nu lindar väl de flesta nerifrån och upp men förr var det väl tvärtom att man började uppe och slapp den här extratejpen?
Lindar man uppifrån och ner, så tenderar den att flika upp sig där man håller.Nu lindar väl de flesta nerifrån och upp men förr var det väl tvärtom att man började uppe och slapp den här extratejpen?
Fegisar? Kanske det haha, innan jag skrev så kollade jag Colnagos gamla kataloger och där var det lindat uppifrån och ned, samma på en gammal Miyata jag har med originallindning.Fegisarna ja!![]()
Benägen att hålla med. Kanske får göra om med eltejp först och sen lägga styrlindtejpen ovanpå så man får loggan.Skulle vilja ha tejpen ovanför skarven, så den täcker och styrlindans kant inte syns.
Den cykel som jag också haft själv och upplever jag sett mest av på annons i originalutförande (anekdotisk bevisföring), med linda från fabrik, är röd miyata 712. Och den är som du säger lindad uppifrån och ner. Det verkar ha hållit för väldigt många användare, i väldigt många år.Fegisar? Kanske det haha, innan jag skrev så kollade jag Colnagos gamla kataloger och där var det lindat uppifrån och ned, samma på en gammal Miyata jag har med originallindning.
Förlåt, det var snyggt och väldigt snyggt i övrigt. - Gillar skinnfärgen! Jag var grinig som bara pekade på det jag inte tyckte stämde.Benägen att hålla med. Kanske får göra om med eltejp först och sen lägga styrlindtejpen ovanpå så man får loggan.
Det är en röd 712 jag också har och originallindan sitter perfekt fast cykeln är väldigt lite använd så det säger kanske inte så mycket just på min cykel :)Den cykel som jag också haft själv och upplever jag sett mest av på annons i originalutförande (anekdotisk bevisföring), med linda från fabrik, är röd miyata 712. Och den är som du säger lindad uppifrån och ner. Det verkar ha hållit för väldigt många användare, i väldigt många år.
Jag gillar tejpen drar gärna några varv extra också. Gillar inte bara en remsas bredd utan gärna en bit in på det olindade styret med med tejp.Nu lindar väl de flesta nerifrån och upp men förr var det väl tvärtom att man började uppe och slapp den här extratejpen?
Är det sådan där väldigt tunn plastig styrlinda? Ju tjockare desto större risk att den fläks upp resp samlar vatten och smuts i skarvarna.Det är en röd 712 jag också har och originallindan sitter perfekt fast cykeln är väldigt lite använd så det säger kanske inte så mycket just på min cykel :)
En sharpie löser det..Skulle vilja ha tejpen ovanför skarven, så den täcker och styrlindans kant inte syns.
Nej, en vanlig och ganska standard tjocklek.Är det sådan där väldigt tunn plastig styrlinda? Ju tjockare desto större risk att den fläks upp resp samlar vatten och smuts i skarvarna.
Det är ju en lite detalj som tillhör själva cyklingen. Att linda själv. Tycker jag.4 år in i tråden, vad har det kommit för tekniska innovationer* sedan dess så att man slipper tejpa? Lock-ons, elastiska buntband etc?
*Såklart då enbart för gravelbikes, alla förstår ju att det inte kommer innovationer på lvg-sidan
Linda ja. Men sen att det efter 100+ år av cykling inte finns nåt sätt att hålla kvar den på är ju tragiskt.Det är ju en lite detalj som tillhör själva cyklingen. Att linda själv. Tycker jag.
Testa att lägga en remsa dubbelhäftande på längden under i böjen, jag gjorde så innan och då gled det inte även med återanvänd linda, nu har jag gått över till hela skumgummigrepp så har inte det problemet längre.Linda ja. Men sen att det efter 100+ år av cykling inte finns nåt sätt att hålla kvar den på är ju tragiskt.
("T" i "tejp" står för "tillfällig")
Ta i lite då!Jag har aldrig varit med om att en linda har släppt.
Inte enbart för gruscyklar utan för all lindade styren, åtminstone innan reglage träs på och de lindas:4 år in i tråden, vad har det kommit för tekniska innovationer* sedan dess så att man slipper tejpa? Lock-ons, elastiska buntband etc?
*Såklart då enbart för gravelbikes, alla förstår ju att det inte kommer innovationer på lvg-sidan
Linda ja. Men sen att det efter 100+ år av cykling inte finns nåt sätt att hålla kvar den på är ju tragiskt.
("T" i "tejp" står för "tillfällig")
Fubb.Inte enbart för gruscyklar utan för all lindade styren, åtminstone innan reglage träs på och de lindas:
![]()
(Den finns inte i lager nu. Slutsåld pga popularitet, eller?![]()
Shop Rose silicone end ring for handlebar tape now | Rose Bikes
Rose silicone end ring for handlebar tape at Rose Bikes. • 30 days free returns in EU • Fast delivery • Many items directly availablewww.rosebikes.se