Visa ditt rambrott

Visa ditt rambrott
Typ så ja... :/

Men men, Transition skall ändå ha lite cred för att dom hörde av sig 2h efter jag anmält skadan så nu är en warrenty claim inskickad.

Lyckades även ta en bättre bild på det hela
crack_2.JPG

To be continued...

Visa ditt rambrott
Rattnalle sa:
rekrevs sa:
Nu är kedjestaget av på riktigt... :)
Lekt med Morgans rälskap? :-)

Vilken del var det som gick av senast, samma?

Nope, senast var det sadelstaget så snart har jag bytt hela baklänkaget...

Det kan ha varit en bågfil iblandat i bilden ovan. Transition ville ha bildbevis på att det gamla var förstört innan de skickar ett nytt.

Än så länge så får man väl säga att de skött sig helt ok. Tog kontakt med dem i fredags kl. 20, fick en warranty claim att fylla i 2h senare. Idag kl. 19 fick jag en update på ärendet och kompletterade med leveransadress och bild på förstörandet. Så om allt går enligt plan så borde den nya delen skeppas inom 24h.

Enda som jag egentligen kan klaga på (bortsett från att det gick av) är att jag får betala några hundringar för att få det skeppat med expressfrakt istället för ordinarie frakt. Men jag orkade inte käfta med dem om det och om det betyder att jag får grejerna på max 5 dagar istället för uppemot 10 dagar så kan jag leva med det.

Visa ditt rambrott
Å då lägger jag till mitt rambrott. På en helt ocyklad hoj dessutom. Får se hur leverantören sköter det här.

Bilagor

• 20160405_210635.jpg
    20160405_210635.jpg
    66.1 KB · Besök: 69
Visa ditt rambrott
Rambrott är nog att ta i. Förmodligen är det bara lacken som spruckit för att det varit för stor skillnad mellan innerdiametern på sadelröret och ytterdiametern på sadelstolpen. Eller att du dragit sadelklämman för hårt.

Visa ditt rambrott
Crossmax sa:
Hur långt är ett snöre?

Jag skulle tro att din bästa chans är att kontakta tillverkaren och fråga. Vad är det för ram?

Det är en Corratec Opiate.

Jag har kikat i dräneringshålen, och det ser ut att vara hyfsat grovt jämfört med slitaget. Jag har bytt till smalare bakdäck, så det kommer inte slitas mer iaf, men jag får se till att hålla koll på om det börjar spricka

Visa ditt rambrott
Blir ju mörkrädd av tråden. Letar ni aktivt efter sprickorna eller råkar ni se i samband med tvätt/mek? Vet inte hur uppmärksam man bör vara på sådant...Det hoppas ju en del och man kör en Snappierre, så... :)

Visa ditt rambrott
Foxis sa:
Blir ju mörkrädd av tråden. Letar ni aktivt efter sprickorna eller råkar ni se i samband med tvätt/mek? Vet inte hur uppmärksam man bör vara på sådant...Det hoppas ju en del och man kör en Snappierre, så... :)

På en snapierre så skulle man kanske titta noga med jofas åkstil? Annars brukar det märkas ganska tydligt om nått är av, typ vingligt konstig känsla i cykeln.

Visa ditt rambrott
Visa ditt rambrott
Är det inte spesh som har skum rambeottsgaranti - ingen garanti på swingen? Så kan ju hoppas att de inte skiljer på motionsbruk/tävling eller annat trams... Klart en Enduro ska hålla får några meter till platt. :)

Visa ditt rambrott
Foxis sa:
Är det inte spesh som har skum rambeottsgaranti - ingen garanti på swingen? Så kan ju hoppas att de inte skiljer på motionsbruk/tävling eller annat trams... Klart en Enduro ska hålla får några meter till platt. :)

Tävling kan det inte klassas som.
Den är ju inte förrän imorron ;)

Visa ditt rambrott
Vernersson sa:
Foxis sa:

Nä såklart. :)

Desto mer jag funderar desto konstigare tycker jag det är. Den är ju duktigt av, och 80cm är inte jättehögt.
Hoppas han inte stöter på några problem. Känns som om Spesh borde kompensera honom ordentligt samt skämmas tamejfan.

Visa ditt rambrott
Foxis sa:

Jag hade inga bekymmer å få ett nytt kedjestag till min enduro och en kompis fick nyss sadelstag till sin Stumpjumper.

Visa ditt rambrott
mikipedia_ sa:
Foxis sa:

Jag hade inga bekymmer å få ett nytt kedjestag till min enduro och en kompis fick nyss sadelstag till sin Stumpjumper.

Läste på. Verkar som om det officiellt är (edit) fem år på länkagedelar, men oftast bättre pga goodwill.

Senast ändrad:
Visa ditt rambrott
Foxis sa:
Vernersson sa:
Foxis sa:

Desto mer jag funderar desto konstigare tycker jag det är. Den är ju duktigt av, och 80cm är inte jättehögt.
Hoppas han inte stöter på några problem. Känns som om Spesh borde kompensera honom ordentligt samt skämmas tamejfan.

Ähhh, skit händer & fötter =)
Även om det är olyckligt när så sker kan vilken tillverkare som helst råka ut för saker som dessa, oavsett hur rigorös kvalitetskontroll de har.

Skämmes tycker jag inte att de ska behöva om de bara hanterar detta på en bra sätt :-)

Visa ditt rambrott
Vernersson sa:
Foxis sa:
Vernersson sa:
Foxis sa:

Även om det är olyckligt när så sker kan vilken tillverkare som helst råka ut för saker som dessa, oavsett hur rigorös kvalitetskontroll de har.

Skämmes tycker jag inte att de ska behöva om de bara hanterar detta på en bra sätt :-)

Tänker väl mest att det kunnat gå riktigt illa för piloten. Det var ju liksom ingen liten spricka... :)

Visa ditt rambrott
Foxis sa:
Vernersson sa:
Foxis sa:
Vernersson sa:
Foxis sa:

Tänker väl mest att det kunnat gå riktigt illa för piloten. Det var ju liksom ingen liten spricka... :)

Njo. Det har du ju rätt i förståss.
Men som sagt, skit händer & fötter. Svårt att garantera sig emot liksom.

Visa ditt rambrott
Så var det dags igen, andra kedjestaget på 2 år, hoppas att Devinci är lika bra att ha och göra med denna gången, fick nytt stag utan problem förra gången. Funderar dock på att skaffa en ny ram av annat märke för att pröva något nytt.

Bilagor

• IMG_0302.JPG
    IMG_0302.JPG
    193 KB · Besök: 47
  • IMG_0313.JPG
    IMG_0313.JPG
    171.9 KB · Besök: 42
Tillbaka
Topp