Visa ditt rambrott
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Stånkan sa:Tack för alla svar!
Jag har varit i kontakt med On-One och visat bilder. Jag fick svaret "I would not ride the bike with a crack on the weld like that there would be to much stress on it". Då ramen är ca 3.5 år finns inte heller någon giltig garanti. Så det är antingen fixa eller skaffa nytt. Någon som vet någon som kan svetsa aluminium i Uppsala? Eller Falun? Eller Västerås? Eller kanske Stockholm?
Stånkan sa:Tack för alla svar!
Jag har varit i kontakt med On-One och visat bilder. Jag fick svaret "I would not ride the bike with a crack on the weld like that there would be to much stress on it". Då ramen är ca 3.5 år finns inte heller någon giltig garanti. Så det är antingen fixa eller skaffa nytt. Någon som vet någon som kan svetsa aluminium i Uppsala? Eller Falun? Eller Västerås? Eller kanske Stockholm?
ESTs lagningar med ditsvetsad förstärkning verkar hålla rätt hyfsat. De borde inte hålla alls med tanke på vad han gör med cyklarna :)singletrack sa:Jag vill inte strö salt i några sår, men... Svetsa i aluminium brukar gå bra, men ... Ramen brukar spricka brevid den gamla sprickan... Hoppas det går bra i alla fall, lycka till.
Rattnalle sa:ESTs lagningar med ditsvetsad förstärkning verkar hålla rätt hyfsat. De borde inte hålla alls med tanke på vad han gör med cyklarna :)singletrack sa:Jag vill inte strö salt i några sår, men... Svetsa i aluminium brukar gå bra, men ... Ramen brukar spricka brevid den gamla sprickan... Hoppas det går bra i alla fall, lycka till.
Vernersson sa:Bara välj Starter, Medium eller Large Kit :-D
https://www.fiberfix.com/
desmo sa:Vernersson sa:Bara välj Starter, Medium eller Large Kit :-D
https://www.fiberfix.com/
Någon som testat? Eller är det kladd med epoxy och väv som gäller? Kanske blir "klumpigt" med fiberfix?
Dubbdäck sa:Canyon nerve xc-2008
Bara fincyklad.
singletrack sa:Jag vill inte strö salt i några sår, men... Svetsa i aluminium brukar gå bra, men ... Ramen brukar spricka brevid den gamla sprickan... Hoppas det går bra i alla fall, lycka till.
darkforce sa:singletrack sa:Jag vill inte strö salt i några sår, men... Svetsa i aluminium brukar gå bra, men ... Ramen brukar spricka brevid den gamla sprickan... Hoppas det går bra i alla fall, lycka till.
e inga problem o svetsa i alu om man vet vad man pysslar med ;) e ju inte så att aluramar magiskt sammanfogar sig vid tillverkningen ;)
jomper sa:Känner man bara en pizzabagare så löser det sig..
Bengt-re sa:darkforce sa:singletrack sa:Jag vill inte strö salt i några sår, men... Svetsa i aluminium brukar gå bra, men ... Ramen brukar spricka brevid den gamla sprickan... Hoppas det går bra i alla fall, lycka till.
e inga problem o svetsa i alu om man vet vad man pysslar med ;) e ju inte så att aluramar magiskt sammanfogar sig vid tillverkningen ;)
Det jobbiga är ju bara värmebehandlingen efter svetsningen. En cykelram är så pass stor så svårt att få plats med den i hobbyugnar.
Ja, inte ens gamla räkor sprider bakterier efter det!jomper sa:300 grader i fyra minuter så ger de flesta med sig?
rekrevs sa:Får se vad Transition säger det här gången...
rekrevs sa:rekrevs sa:Får se vad Transition säger det här gången...
Verkar som att jag får en helt ny ram :)
rekrevs sa:När man hittat sprickor en gång så bli man lite paranoid och letar mer noga :)
Färgen på ramen gör det dessutom väldigt lätt att se små sprickor, hade ramen varit svart hade jag aldrig sett dem.
...
ceel sa:rekrevs sa:När man hittat sprickor en gång så bli man lite paranoid och letar mer noga :)
Färgen på ramen gör det dessutom väldigt lätt att se små sprickor, hade ramen varit svart hade jag aldrig sett dem.
...
Skönt att jag har en svart Canyon då... eller hur var det nu? ;)
Har de lovat det?rekrevs sa:I.o.m att jag får en ny ram så får jag även ny garanti tid så nu är man safe i 2 år till :)
Fältprästen sa:Har de lovat det?rekrevs sa:I.o.m att jag får en ny ram så får jag även ny garanti tid så nu är man safe i 2 år till :)
Garantin brukar väl inte förlängas i och med nya delar på garantin?
Ja, säger de det så. Verkar ju vara ett bra företag att ha att göra med vid garantiärenden. Men man önskar ju att man inte skulle behöva gå så långt i första hand.rekrevs sa:I mitt fall så var det ju inte en ny del utan en helt ny ram och ja, jag har mail där de säger att jag har två års garanti från den dagen jag får den nya ramen.
mikipedia_ sa:Ruttet!
Är det på Epicen?
Rompa sa:mikipedia_ sa:Ruttet!
Är det på Epicen?
Nej, jag kör ju Kolfiber på min epic :)
Det här är min transition Bandit 29 som pajat.
mikipedia_ sa:Rompa sa:mikipedia_ sa:Ruttet!
Är det på Epicen?
Nej, jag kör ju Kolfiber på min epic :)
Det här är min transition Bandit 29 som pajat.
Tråkigt hur som, men Transition verkar ju bra på sånna här bekymmer.
ceel sa:Nu är det dags att stänga denna tråden. :)
ceel sa:Nu är det dags att stänga denna tråden. :)
42Hz sa:ceel sa:Nu är det dags att stänga denna tråden. :)
Vore ju synd att använda hjälm!
42Hz sa:ceel sa:Nu är det dags att stänga denna tråden. :)
Vore ju synd att använda hjälm!