Visa ditt rambrott

Rattnalle

Aktiv medlem
Visa ditt rambrott
Tomcaten sa:
Ingen aning att de ens kan torka ur. Ptja då kramade jag ur den ordenligt då.

Bra för då skickar jag inte skiten till Tf tune för att få ännu ett mejl som börjar "Dear Tomcaten we have some very bad news...." haha
Luftburken blir tom på smörja efter ett tag som allt annat. Det behöver göras rent och fyllas på åtminstone någon gång per säsong.

Tomcaten

Aktiv medlem
Visa ditt rambrott
Det förklarar det för jag hann inte använda den ens en säsong. Antar att jag hade behövt ha ett mycket kortare service-intervall.

NickPick

Aktiv medlem
Visa ditt rambrott
Tomcaten sa:
Det förklarar det för jag hann inte använda den ens en säsong. Antar att jag hade behövt ha ett mycket kortare service-intervall.
Enklaste för din del är nog att du börjar lära dig vad underhåll och service innebär. No offence men verkar ju vara sanningen.

Tomcaten

Aktiv medlem
Visa ditt rambrott
Om det är som Rattnalle skrev att service minst måste göras en gång per säsong så betyder det att det intervallet är för långt för mig.
Jag har tänkt att skicka grejerna på service tills på vintern men det överlever inte så länge. Dålig kvalitet=inte Mercedes mao.

marr

Aktiv medlem
Visa ditt rambrott
Tomcaten sa:
Om det är som Rattnalle skrev att service minst måste göras en gång per säsong så betyder det att det intervallet är för långt för mig.
Jag har tänkt att skicka grejerna på service tills på vintern men det överlever inte så länge. Dålig kvalitet=inte Mercedes mao.
Men den var väl billig?

NickPick

Aktiv medlem
Visa ditt rambrott
Tomcaten sa:
Tyvärr får man inte med en servicebok på en bakdämpare, men ingen finns på tillverkarens hemsida. Ett annat alternativ är ju att börja lämna in cyklarna för all service i sann stockholmsanda så tar butiken hand om totalentreprenaden.

Jag har svårt för att skylla ifrån sig när det gäller slarv.

Tomcaten

Aktiv medlem
Visa ditt rambrott
Servicen?

Nej eller ett av korten för att köpa Manitou var för att en herre i syd-sverige lovade att ställa upp när det var dags!

"Inga problem säg bara till så skickar jag en fraktsedel"

Precis så lät det och det är fan så surt att när jag hörde av mig i våras till honom med lång framförhållning men sen när jag börjar mejla mitt i sommaren så jag hör jag ingenting från honom. Jävla sopa.

Dr. Spoke fick just konkurrens om bottenplatsen.

Så det närmsta alternativet i skrivande stund för fackmannamässiga arbeten för Manitou blir TF Tuned England.

marr

Aktiv medlem
Visa ditt rambrott
Luftburksservice är rätt bra att lära sig själv. Rätt enkelt, samt man kan göra det för tidigt hellre än för sent isåfall.

Tomcaten

Aktiv medlem
Visa ditt rambrott
NickPick sa:
Tomcaten sa:
Tyvärr får man inte med en servicebok på en bakdämpare, men ingen finns på tillverkarens hemsida. Ett annat alternativ är ju att börja lämna in cyklarna för all service i sann stockholmsanda så tar butiken hand om totalentreprenaden.

Det går inte fram det jag säger märker jag.

Jag hann inte fast jag hade tänkt att göra det. H-A-N-N X I-N-T-E

marr

Aktiv medlem
Visa ditt rambrott
Tomcaten sa:
NickPick sa:
Tomcaten sa:

Det går inte fram det jag säger märker jag.

Jag hann inte fast jag hade tänkt att göra det. H-A-N-N X I-N-T-E
Jamendåså. Jävla dåligt att dämparen valde att gå sönder när du ändå tänkte fixa den. Riktig skitdämpare helt enkelt.

Valhalla_

Aktiv medlem
Visa ditt rambrott
Valhalla_ sa:
Och två dagar senare går länkaget åt helvete på min lapierre spicy. Vaffan! Trodde denna hoj var för enduro. Pallade inte ens en dag i flottsbro när dh hojen väntar på att få svingen svetsad.. Kanske case:ade onödigt mycket idag men ändå.
Före:
20190801_142911.jpg

Eftersom man är f*cked när det kommer till reservdelar till Lapierre tog jag saken i egna händer:

Riktade oket. Blev nog rakare än när det var nytt.
20190801_233849.jpg

Och tillverkade en ny länk av 10 mm aluminium 6082-T6. Nu lär den väl ändå hålla.. :-D
20190804_230230.jpg

Valhalla_

Aktiv medlem
Visa ditt rambrott
Och makalöst nog ökade vikten på länken bara från 120 till 230 gram. Trodde den skulle bli supermycket tyngre :-D

En fråga också - måla svart eller behålla som den är?

Visa ditt rambrott
Det ser ju onekligen ut som om den gått av där skruven sitter, det känns som ett konstruktionsfel. Dvs garanti. Crash replacement är väl för när man kör sönder saker på vettigt sätt?

H.

Aktiv medlem
Visa ditt rambrott

Valhalla_

Aktiv medlem
Visa ditt rambrott
Örjan Lax sa:
Cube är det extremt sällan man ser i rambrottstråden. Högsta kvalitet från BMW-regionen. ?
Japp de verkar göra bra grejer. Har kört cube sedan 2006 (inne på min tredje) och inte haft ett enda problem med tillförlitligheten.

Att jag nu börjar knäcka ramar på löpande band beror nog till viss del på min utveckling som cyklist. Ska bli intressant att se hur min nuvarande cube hanterar detta..

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer