Visa ditt rambrott

Maakus

Aktiv medlem
Visa ditt rambrott
:(

Enligt en annan Fuji-ägare är det tydligen ganska vanligt att ramen spricker på det här stället. Han har knäckt två, den andra 3 månader efter att han fick den ersatt. Ska vara åtgärdat på 2021 ramarna.

Wiggle har varit snabba att hämta ramen, men sen är det tyst.

Har mailat Fuji, och det är som att prata med en stenvägg, fram tills i går.
Fuji i Europa har inte fått in något ärende i från Wiggle, och då har Wiggle haft ramen hos sig i snart 3 veckor.

Fuji vägra svara på hur lång tid det kan ta att få fram en ram, men lyckades få dom att iaf säga att det tar mer än två veckor.

Fuji erbjöd sig även att prata med sin kontakt på Wiggle och se vad det är som tar tid.
Vilket jag sa att dom gärna får göra.

Om mindre än två veckor startar semestern.
Ingen mountain bike i sommar dvs.

Senast ändrad:

MrSthlm

Aktiv medlem
Visa ditt rambrott
En av (få) fördelar (men en ganska stor) med att köpa nytt är väl att det oftast blir mindre tjafs efter just rambrott. Köper man begagnat är det väl inte alltid ramgaranti följer med till den nya ägaren, eller hur? På min Merckx racer jag köpte begagnad är jag tex ytterst tveksam över om deras livstids ramgaranti verkligen följer med eller inte, efter att läst det finstilta så tror jag inte det. Så något att tänka på när man köper hoj även om rambrott kanske inte är jättevanligt.

tmalm

Aktiv medlem
Visa ditt rambrott
Om någon har en trasig och eller billig fs-kolram är jag intresserad av den, tänkte försöka göra barncykel av den så ska ändå kapas ner...

/T

AX3L

Aktiv medlem
Visa ditt rambrott
En av (få) fördelar (men en ganska stor) med att köpa nytt är väl att det oftast blir mindre tjafs efter just rambrott. Köper man begagnat är det väl inte alltid ramgaranti följer med till den nya ägaren, eller hur? På min Merckx racer jag köpte begagnad är jag tex ytterst tveksam över om deras livstids ramgaranti verkligen följer med eller inte, efter att läst det finstilta så tror jag inte det. Så något att tänka på när man köper hoj även om rambrott kanske inte är jättevanligt.
Generellt sett följer inga garantier med till andra ägaren någonsin i cykelindustrin. Undantag finns, men en hel del av dessa verkar bara gälla i USA (typ Rovals hjul).

FredriCX

Aktiv medlem
Visa ditt rambrott
Trodde det fan inte kunde bli värre.

Dom kan inte fixa fram en ram.
Så dom kommer återbetala mig.

😶

Visst, kul med pengar till ny.
Men hur fan ska man få tag på en XL hoj nu?

Eller 27.5

Senast ändrad:

Maakus

Aktiv medlem
Visa ditt rambrott
Skapar en "Hjälp mig"/"Förslag"-tråd istället.

HelenaE

Medlem
Visa ditt rambrott
:(

Enligt en annan Fuji-ägare är det tydligen ganska vanligt att ramen spricker på det här stället. Han har knäckt två, den andra 3 månader efter att han fick den ersatt. Ska vara åtgärdat på 2021 ramarna.

Wiggle har varit snabba att hämta ramen, men sen är det tyst.

Har mailat Fuji, och det är som att prata med en stenvägg, fram tills i går.
Fuji i Europa har inte fått in något ärende i från Wiggle, och då har Wiggle haft ramen hos sig i snart 3 veckor.

Fuji vägra svara på hur lång tid det kan ta att få fram en ram, men lyckades få dom att iaf säga att det tar mer än två veckor.

Fuji erbjöd sig även att prata med sin kontakt på Wiggle och se vad det är som tar tid.
Vilket jag sa att dom gärna får göra.

Om mindre än två veckor startar semestern.
Ingen mountain bike i sommar dvs.
Min ram har spruckit på samma ställe. Inte gått av helt. Upptäckte det inför dh i Åre och hade tur att jag inte åkt upp och tänkt åka utför. Det var i lördags. Jag vet inte när sprickan uppstod. Har Fujis återförsäljare här i Östersund och ny ram skickades i förgårr. Inga konstigheter för dem att ge mig ny och jag anade att det kanske var ett känt fel, detta bekräftar detta.

Maakus

Aktiv medlem
Visa ditt rambrott
Min ram har spruckit på samma ställe. Inte gått av helt. Upptäckte det inför dh i Åre och hade tur att jag inte åkt upp och tänkt åka utför. Det var i lördags. Jag vet inte när sprickan uppstod. Har Fujis återförsäljare här i Östersund och ny ram skickades i förgårr. Inga konstigheter för dem att ge mig ny och jag anade att det kanske var ett känt fel, detta bekräftar detta.

Se till att det är en 2021 och inte en ny-gammal 2019 eller 2020 ram.
Fuji/Advancedsports/BikeCo vägrar ju säga nått.

Kul att den lokala handlarn kan fixa fram en ram snabbt, men den globala stora handlarn, inte ens orkar eller kan.

HelenaE

Medlem
Visa ditt rambrott
Se till att det är en 2021 och inte en ny-gammal 2019 eller 2020 ram.
Fuji/Advancedsports/BikeCo vägrar ju säga nått.

Kul att den lokala handlarn kan fixa fram en ram snabbt, men den globala stora handlarn, inte ens orkar eller kan.
Jag fick samma ram som jag hade innan.....kändes väl så där. :-( Men går den sönder får de helt enkelt ordna en ny igen.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer