Visa ditt rambrott
Måla över med ett lackstift. Går det upp igen så kan det vara en spricka, annars bara en repa. ?Jag gissar på en repa ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Måla över med ett lackstift. Går det upp igen så kan det vara en spricka, annars bara en repa. ?Jag gissar på en repa ?
Ok, har du tips på ett bra spackel?Måla över med ett lackstift. Går det upp igen så kan det vara en spricka, annars bara en repa. ?
Biltema har både spackel och epoxy! Vad kan gå fel?Ok, har du tips på ett bra spackel?
Jag gissar på en repa ?
Generellt sett följer inga garantier med till andra ägaren någonsin i cykelindustrin. Undantag finns, men en hel del av dessa verkar bara gälla i USA (typ Rovals hjul).En av (få) fördelar (men en ganska stor) med att köpa nytt är väl att det oftast blir mindre tjafs efter just rambrott. Köper man begagnat är det väl inte alltid ramgaranti följer med till den nya ägaren, eller hur? På min Merckx racer jag köpte begagnad är jag tex ytterst tveksam över om deras livstids ramgaranti verkligen följer med eller inte, efter att läst det finstilta så tror jag inte det. Så något att tänka på när man köper hoj även om rambrott kanske inte är jättevanligt.
Generellt sett följer inga garantier med till andra ägaren någonsin i cykelindustrin. Undantag finns, men en hel del av dessa verkar bara gälla i USA (typ Rovals hjul).
Kan inte tex kid1000 laga den? (Om det är CF)Trodde det fan inte kunde bli värre.
Dom kan inte fixa fram en ram.
Så dom kommer återbetala mig.
?
Visst, kul med pengar till ny.
Men hur fan ska man få tag på en XL hoj nu?
Trodde det fan inte kunde bli värre.
?
what? Canyon har flera månaders väntetid på nya cyklar, varför skulle de ha eller ens bry sig om att tappa kunder?Skulle tror att Canyon har reservramar på lager. Annars tappar dom inte bara en kund, men troligtvis flera pga dåligt publicitet.
Nu är ramarna på väg! Dom släppte ju Ever-Given!what? Canyon har flera månaders väntetid på nya cyklar, varför skulle de ha eller ens bry sig om att tappa kunder?![]()
Jobbigt när geometrin hunnit bli omodern under frakten? :PNu är ramarna på väg! Dom släppte ju Ever-Given!
Det kanske finns någon trevlig hardtail i stål på Köp & Sälj?Trodde det fan inte kunde bli värre.
?
Sämsta året att vara med i den här tråden.
Kände mig inte på humör, och tog det lite lugnt.
Rullade ner för en liten sten och hörde nått.
StenenVisa bilaga 491644
Brottet
Visa bilaga 491645
Visa bilaga 491646
Min ram har spruckit på samma ställe. Inte gått av helt. Upptäckte det inför dh i Åre och hade tur att jag inte åkt upp och tänkt åka utför. Det var i lördags. Jag vet inte när sprickan uppstod. Har Fujis återförsäljare här i Östersund och ny ram skickades i förgårr. Inga konstigheter för dem att ge mig ny och jag anade att det kanske var ett känt fel, detta bekräftar detta.:(
Enligt en annan Fuji-ägare är det tydligen ganska vanligt att ramen spricker på det här stället. Han har knäckt två, den andra 3 månader efter att han fick den ersatt. Ska vara åtgärdat på 2021 ramarna.
Wiggle har varit snabba att hämta ramen, men sen är det tyst.
Har mailat Fuji, och det är som att prata med en stenvägg, fram tills i går.
Fuji i Europa har inte fått in något ärende i från Wiggle, och då har Wiggle haft ramen hos sig i snart 3 veckor.
Fuji vägra svara på hur lång tid det kan ta att få fram en ram, men lyckades få dom att iaf säga att det tar mer än två veckor.
Fuji erbjöd sig även att prata med sin kontakt på Wiggle och se vad det är som tar tid.
Vilket jag sa att dom gärna får göra.
Om mindre än två veckor startar semestern.
Ingen mountain bike i sommar dvs.
Min ram har spruckit på samma ställe. Inte gått av helt. Upptäckte det inför dh i Åre och hade tur att jag inte åkt upp och tänkt åka utför. Det var i lördags. Jag vet inte när sprickan uppstod. Har Fujis återförsäljare här i Östersund och ny ram skickades i förgårr. Inga konstigheter för dem att ge mig ny och jag anade att det kanske var ett känt fel, detta bekräftar detta.
Jag fick samma ram som jag hade innan.....kändes väl så där. :-( Men går den sönder får de helt enkelt ordna en ny igen.Se till att det är en 2021 och inte en ny-gammal 2019 eller 2020 ram.
Fuji/Advancedsports/BikeCo vägrar ju säga nått.
Kul att den lokala handlarn kan fixa fram en ram snabbt, men den globala stora handlarn, inte ens orkar eller kan.
Jag fick samma ram som jag hade innan.....kändes väl så där. :-( Men går den sönder får de helt enkelt ordna en ny igen.
Jag hoppas det! Lite nervös över att det ska hända igen är jag. Men jag är ändå glad att jag faktiskt har cykel igen. Kunde ha tagit lång tid.Gött iaf!
Om den går sönder igen kanske du får den nya :)
Nån som har ett kedjestag som kan tänkas passa en 2014 Spectral till övers?
Jag cyklar inte ”lite”. ?Prova att knacka med nåt?
Klart det inte hjälper hållfastheten men lite kan man nog/kanske cykla?
Du hittar inte spricker i alu genom att knacka.Prova att knacka med nåt?
Klart det inte hjälper hållfastheten men lite kan man nog/kanske cykla?
De har crash replacement. 50% rabatt på ramar.Tror man att det har imploderat så det väl fritt att be tillverkaren göra en analys. För en lekman ser det ut som buckla. Sen kanske de har crash replacement...
Jag har använt min hemförsäkring en gång på 15 år, så den kategorin hamnar jag inte inom. Har ingen aning om hur detta hänt eller hur liknande händer. Skulle kunna vara någon typ av sidokraft kanske? Eller så har jag bonkat i den hårt som satan.Hur skulle det där inte kunna vara yttre påverkan? Jag dummar mig inte, tar gärna en (rimlig) förklaring för att lära mig.
Cykling är för mig en hobby som kostar pengar, mindre pengar än en del andra hobbys, men ändå. Blir alltid lika förvånad när folk ska använda tex försäkringar för att ersätta ett par trasiga shorts efter en krasch. Säkert helt rätt, men det är främmande för mig.
Hur skulle det där inte kunna vara yttre påverkan? Jag dummar mig inte, tar gärna en (rimlig) förklaring för att lära mig.
Cykling är för mig en hobby som kostar pengar, mindre pengar än en del andra hobbys, men ändå. Blir alltid lika förvånad när folk ska använda tex försäkringar för att ersätta ett par trasiga shorts efter en krasch. Säkert helt rätt, men det är främmande för mig.
De har crash replacement. 50% rabatt på ramar.
”However parts that are damaged due to crashing, throwing the bike or casing jumps will not be replaced. Damage resulting from this kind of total overload can be replaced under the Crash Replacement policy. In other words, we will warranty most cracks in products for a one year period in case of all NS hardtail frames/components and for a period of 3 years in case of all full suspension and steel enduro hardtails. We will not warranty bends, dents or parts that are ripped apart.”
- Så inte bucklor tydligen.
Jag har använt min hemförsäkring en gång på 15 år, så den kategorin hamnar jag inte inom. Har ingen aning om hur detta hänt eller hur liknande händer. Skulle kunna vara någon typ av sidokraft kanske? Eller så har jag bonkat i den hårt som satan.
Jag är rätt säker på att inte hemförsäkringen tar skadad cykel. Slog sönder en vevarm nyligen och det ville de inte pröjsa för.Kolla vad NS säger och få kostnad.
Be butik ge utlåtande.
Ring försäkringsbolaget.
Få hem en ny och betala självrisk.