Visa ditt rambrott
Det är väl just kedjestagen som sprack på dessa? :)Är det någon med en sprucken Spectral som råkar ha ett intakt kedjetag att sälja till mig? ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är väl just kedjestagen som sprack på dessa? :)Är det någon med en sprucken Spectral som råkar ha ett intakt kedjetag att sälja till mig? ?
Speciellt på spectral! Jag förstärkte mitt innan det gick av?Tänk vilken marknad det borde finnas för eftermarknads-kedjestag...
En bild ifrån dagens runda. Det verkar som jag skulle behöva en ny CX-ram. Synd att julen redan är över. Var en trevlig hoj så länge den höll i alla fall.
Riktigt surt. Vad är det för cykel?
Service avslöjade en svag spricka och läskigt svaj i kedjestaget när hjulet var borta....rena turen innan en långtur och mången ilskna ord som resultat. Inväntar svar från tillverkare med rekommendation för reparation.....tur man har anammat cykelregel no 1: n+1
God fortsättning!
/C
CykelCity är helt klart den butiken i Stockholm jag helst handlar hos, alltid bra service!Santa Cruz Hightower
Visa bilaga 460927
Spricka i sadelröret under överröret. Ramen utbytt på garanti med god hjälp av Cykel City på Folkungagatan. Fick en V2 utan dämpare med CC röt ifrån (innan de så något till mig om saken) så SC skickade en dämpare också. Kan inte klaga oavsett!
Vinterdäck som skavt, men det är gammalt och har inte haft betydelse då det är ett hål i andra motstående staget som är intakt och styvt fortfarande.Surt!
Ser ut som det är något skav där sprickan startade. Typ en skärm eller däck som nött lite?
Nej det där är kontrollerat... bara smuts! Skulle tvättat av ramen innan jag tog kort..Om inte annat har du en begynnande spricka i svetsen mot sadelröret. Alltså högst upp i mitten i bild. ?
Jag blir inte klok på det hela... Får fortsätta köra på cykeln och hålla koll! Undviker gärna att cykeln går i två delar när man minst anar det...Serut som repa. BB röret spricker inte i första taget. Men du lär förmodligen märka om den går av i framtiden ??![]()
Visa bilaga 478275
9 månader gammal Canyon endurance 8...
inga höga förhoppningar på att Canyon snabbt och smidigt hjälper till.
Får nog bli att köpa ny ram och flytta över allt så jag inte står utan hoj 2021
Ja, jag får hoppas på det bästaSkulle tror att Canyon har reservramar på lager. Annars tappar dom inte bara en kund, men troligtvis flera pga dåligt publicitet.
Måla över området med vitt lackstift. Spricker det upp i nya färgen är det en spricka. Förblir färgen intakt är det en repa.Jag blir inte klok på det hela... Får fortsätta köra på cykeln och hålla koll! Undviker gärna att cykeln går i två delar när man minst anar det...
Jag har dragit barnen i cykelkärra en del och kan tänka mig att detta skulle kunna belasta ramen fel precis där.
Tackar för tipset!Måla över området med vitt lackstift. Spricker det upp i nya färgen är det en spricka. Förblir färgen intakt är det en repa.
Måla över området med vitt lackstift. Spricker det upp i nya färgen är det en spricka. Förblir färgen intakt är det en repa.
Skönt ändå när man inte behöver fundera på om det verkligen är en spricka.Jag som precis byggt nytt bakhjul till cykeln. ? Hade två år kvar på garantin. Så jag hoppas det löser sig smidigt.
Så sant. Blir ju inte fråga om ramen är trasig eller inte. ???Skönt ändå när man inte behöver fundera på om det verkligen är en spricka.
Positivt var att de svarade snabbt och de skall skicka en ny ram. ??? Men är ju samma problem som för alla andra som letar ram i dessa tider ALLA ÄR SLUT I LAGER. ?? Är bara vänta.Jag som precis byggt nytt bakhjul till cykeln. ? Hade två år kvar på garantin. Så jag hoppas det löser sig smidigt.
Självförvållat eller hårdhuckat?
Ja det är nog hål på fel ställe å så lite klent med förstärkningar för mig. Å jag har hård testat den...Självförvållat eller hårdhuckat?
Skulle ju kunna hoppas på det. Får hålla lite koll på det, vill ju inte gärna abrupt ha en cykel i två delar.Lackspricka skulle jag gissa på
Gissar på repa men svårt att veta säkert.. konstigt ställe annars. Hur ser det ut på baksidan?Fraktur eller repa? Ser ut som spricka tycker jag, men svårt att avgöra. Konstigt ställe isf tycker jag.
Usch vad trist! Hoppas det går på nån ramgaranti, men annars är det 100% lagningsbart.Sämsta året att vara med i den här tråden.
Kände mig inte på humör, och tog det lite lugnt.
Rullade ner för en liten sten och hörde nått.
StenenVisa bilaga 491644
Brottet
Visa bilaga 491645
Visa bilaga 491646
Usch vad trist! Hoppas det går på nån ramgaranti, men annars är det 100% lagningsbart.
Tror jag kan utesluta repa. Svårt att se insidan, är inte så lätt att få bra ljus. Spricka i bara lacken eller om något håller på att hända därunder är svårt att bedöma. Överväger att lämna in warranty claim hos YT, men gissar att det blir en utdragen process. Tog två veckor att få svar på mail nu.Gissar på repa men svårt att veta säkert.. konstigt ställe annars. Hur ser det ut på baksidan?
5 år enligt Fuji. Köpte hojjen från Wiggle förra året i februari.
Har mailat alla jag kan just nu. Så nu får man väl bara vänta.
Så vi får se.
Supertråkigt och just nu :-(Sämsta året att vara med i den här tråden.
StenenVisa bilaga 491644
Brottet
Visa bilaga 491645
Visa bilaga 491646
Supertråkigt och just nu :-(
Är inte hela konstruktionen från Fuji märklig? Känns inte så konstigt att det går sönder där...
Känns som något jag skulle velat visa min mekaniklärare med 40 års jobberfarenhet och fått höra hans rant om allt som är fel med den konstruktionen ?
Jag gissar på en repa ?Sämsta året att vara med i den här tråden.
StenenVisa bilaga 491644
Brottet
Visa bilaga 491645
Visa bilaga 491646