Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Schreddan sa:Dagen då världen rasade...
Ska bli intressant och se hur Scott hanterar detta! ;)
mikipedia_ sa:Nä men seriöst så, fan va pissigt shreddan!
Schreddan sa:mikipedia_ sa:Nä men seriöst så, fan va pissigt shreddan!
Haha! Ramen är 14 år..... det känns rätt ok faktiskt! :-)
Men tack för medkänslan!
Vernersson sa:Schreddan sa:mikipedia_ sa:Nä men seriöst så, fan va pissigt shreddan!
Men tack för medkänslan!
14 år gammal... Känns som att avskrivningstiden för den ramen är förbi sedan ett bra tag va? ;)
Beklagar sorgen men gratulerar till kommande nyanskaffning =)
Hasse#7 sa:Vernersson sa:Schreddan sa:mikipedia_ sa:Nä men seriöst så, fan va pissigt shreddan!
Men tack för medkänslan!
14 år gammal... Känns som att avskrivningstiden för den ramen är förbi sedan ett bra tag va? ;)
Beklagar sorgen men gratulerar till kommande nyanskaffning =)
Det är väl den världsberömda "känd från happy", Scott Racing USA-lånecykeln som brukar användas kollektivt när allt dyrt och hållbart har gått sönder. All cred till Scott den här gången. Den höll minst 10 år för länge.
Gemon sa:Det ser helt klart ut så. Och det gick av när jag tryckte till lite i en kurva, så det måste ha varit försvagat innan.
Makten sa:Gemon sa:Det ser helt klart ut så. Och det gick av när jag tryckte till lite i en kurva, så det måste ha varit försvagat innan.
Utmattningsbrott funkar på det viset. Det blir en liiiiiten anvisning till spricka som växer mer och mer över tid. Det är inte så att ramen plötsligt bara går av, sånt händer inte om man inte huckar 10 meter till platt eller så.
Gemon sa:Makten sa:Gemon sa:Det ser helt klart ut så. Och det gick av när jag tryckte till lite i en kurva, så det måste ha varit försvagat innan.
Utmattningsbrott funkar på det viset. Det blir en liiiiiten anvisning till spricka som växer mer och mer över tid. Det är inte så att ramen plötsligt bara går av, sånt händer inte om man inte huckar 10 meter till platt eller så.
Ja. Märkligt nog höll den för DÖDS-droppet på Dead End-rallyt härom veckan =)
Gemon sa:Klart frustrerande. Hoppas på snabb garantihantering av Rose.
Smörgås sa:Gemon sa:Klart frustrerande. Hoppas på snabb garantihantering av Rose.
Exakt samma fel på min Root Miller, exakt!
Snabb garantihantering?! Jag önskar dig lycka till.
H. sa:Gemon sa:Makten sa:Gemon sa:Det ser helt klart ut så. Och det gick av när jag tryckte till lite i en kurva, så det måste ha varit försvagat innan.
Jaså, är det du? Då har 50% av de Root Millers i Sverige som jag känner till gått sönder. Det var ju trist. Fast som sagt, 5 års ramgaranit... :)
Gemon sa:H. sa:Gemon sa:Makten sa:Gemon sa:Det ser helt klart ut så. Och det gick av när jag tryckte till lite i en kurva, så det måste ha varit försvagat innan.
Jaså, är det du? Då har 50% av de Root Millers i Sverige som jag känner till gått sönder. Det var ju trist. Fast som sagt, 5 års ramgaranit... :)
Japp, det är jag! Lite nyfiken på hur många procent jag utgör =)
H. sa:Gemon sa:H. sa:Gemon sa:Makten sa:Gemon sa:Det ser helt klart ut så. Och det gick av när jag tryckte till lite i en kurva, så det måste ha varit försvagat innan.
Japp, det är jag! Lite nyfiken på hur många procent jag utgör =)
När jag skrev mitt inlägg utgjorde du 50%, men med Smörgås intåg i tråden är du nere på 33%. Fast jag fattade inte riktigt om Smörgås cykel hade gått sönder eller ej, så jag vet inte om det är bra eller dåligt. Eventuellt innebär det att min hoj är den enda jag känner till i sverige som inte gått sönder, och det är ju typ som att få en dödsdom. Med garanterad uppståndelse.
Foxis sa:Vernersson sa:Foxis sa:Är det inte spesh som har skum rambeottsgaranti - ingen garanti på swingen? Så kan ju hoppas att de inte skiljer på motionsbruk/tävling eller annat trams... Klart en Enduro ska hålla får några meter till platt. :)
Tävling kan det inte klassas som.
Den är ju inte förrän imorron ;)
Nä såklart. :)
Desto mer jag funderar desto konstigare tycker jag det är. Den är ju duktigt av, och 80cm är inte jättehögt.
Hoppas han inte stöter på några problem. Känns som om Spesh borde kompensera honom ordentligt samt skämmas tamejfan.
Gemon sa:Klart frustrerande. Hoppas på snabb garantihantering av Rose.
SalkinL sa:Gemon sa:Klart frustrerande. Hoppas på snabb garantihantering av Rose.
Min erfarenhet av Rose är att dom ersätter utan att krångla. MEN det bästa är att övertala dom att skicka en ny sving istället för att du skickar cykeln. Det tar tid och strular om du skickar cykeln och dom byter delen. Verkstaden i Tyskland verkar ha dålig ordning och reda och är helkass på kommunikation.
H. sa:Hinner du få hem svingen innan Flottsbrotävlingen?
Gemon sa:H. sa:Hinner du få hem svingen innan Flottsbrotävlingen?
Nä, det tror jag är kört. Var tydligen någon helgdag i Tyskland nu i slutet på veckan, så jag har inte fått något besked därifrån. Skulle bli mycket imponerad om de fick iväg en baktriangel på så kort varsel. Men blir förstås gärna positivt överraskad.
Vita Canyon verkar vara känsliga (precis som svarta Canyon...)Mathias B sa:Gissa märket...
H. sa:Gemon sa:H. sa:Hinner du få hem svingen innan Flottsbrotävlingen?
Nä, det tror jag är kört. Var tydligen någon helgdag i Tyskland nu i slutet på veckan, så jag har inte fått något besked därifrån. Skulle bli mycket imponerad om de fick iväg en baktriangel på så kort varsel. Men blir förstås gärna positivt överraskad.
Hur har det gått?
Mathias B sa:Får hoppas att det blir smidigt, jag har iaf en lång promenad framför mig.