Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Konkret sa:Saker går sönder. Alla världens ting kan inte gå på garanti. Bit i äpplet och köp ett annat märke om du inte är nöjd med det nuvarande.
theBrand sa:Jag hade nog försökt få någon respons från Fox, ganska allvarligt haveri tycker jag och jag tycker att de själva borde vara intresserade av att få gräva lite i det. Helt utan att förvänta sig någon form av garanti.
(Sen är det ju extremt billig PR att skicka Jenny ett par nya underben)
NickPick sa:theBrand sa:Jag hade nog försökt få någon respons från Fox, ganska allvarligt haveri tycker jag och jag tycker att de själva borde vara intresserade av att få gräva lite i det. Helt utan att förvänta sig någon form av garanti.
En begagnad cykel med en skada som verkar ha varit där ett tag, samt en kram med ett trä.
Nä nån måtta får det vara.
Curlingsverige :D inte konstigt att ungdomarna inte ens kan navigera hem med hjälp av GPS eller karta.
Konkret sa:Läskigt ställe att få ett brott på, rostat inifrån?
Johan Falk sa:Jenny W sa:Det hade så klart varit bra om jag hade kunnat få ny gaffel på garanti men jag tror nog att det är för mycket att hoppas på. Jag tänkte att FOX kanske hade varit intresserade av att kolla på brottet, i rent produktions- och utvecklingssyfte. Vad vet jag?... Kanske kunde de erbjuda mig en gaffel av liknande kvalisort till ett förmånligt pris, för besväret...
Eller så struntar jag i det hela och cyklar monark och lvg ist.
En ny gaffel (eller reservdel http://www.mojostore.co.uk/fork-lower-legs-c102x2890855 ) är inte så dyrt. Ställt i relation till annat.
Alu och kolfiber korroderar gärna iofs.PerM sa:Konkret sa:Läskigt ställe att få ett brott på, rostat inifrån?
Nej, det är en Carrera Hercules RC, Aluminum U2. Så ingen rost.
theBrand sa:NickPick sa:theBrand sa:Jag hade nog försökt få någon respons från Fox, ganska allvarligt haveri tycker jag och jag tycker att de själva borde vara intresserade av att få gräva lite i det. Helt utan att förvänta sig någon form av garanti.
En begagnad cykel med en skada som verkar ha varit där ett tag, samt en kram med ett trä.
Curlingsverige :D inte konstigt att ungdomarna inte ens kan navigera hem med hjälp av GPS eller karta.
Alltså som jag skrev ovan, jag hade nog inte varit så intresserad av "garanti" som att Fox tog notis. Jag har då inte sett något liknande haveri på en gaffel som endast kört XC, gaffeln är ju inte lastgammal precis. För min egen del blir jag rätt osugen på en Foxgaffel om de kan haverera i bryggan så där utan direkt anledning (närkontakten med trädet verkade ju inte varit speciellt våldsam). (Fox nonchiga respons gör ju att det inte verkar helt ovanligt dock...)
Sen är det ju ganska korkat av fox att inte erbjuda Jenny ett par nya underben. Hade jag jag varit Fox hade jag nog svarat något i stil med "Oj, det var allvarligt, kan du tänka dig att skicka in de trasiga underbenen i utbyte mot ett par nya? Vi vill gärna gå till botten med det här." (oavsett om de hade tänkt slänga delen när de fick den eller inte.)
Vad det hela har med Curling att göra förstår jag inte?
PerM sa:Vi fick ju några år tillsammans men nu blir det begravning.
Bengt-re sa:Alu och kolfiber korroderar gärna iofs.PerM sa:Konkret sa:Läskigt ställe att få ett brott på, rostat inifrån?
Konkret sa:Bengt-re sa:Alu och kolfiber korroderar gärna iofs.PerM sa:Konkret sa:Läskigt ställe att få ett brott på, rostat inifrån?
Om man bara solskenscyklar då?
Jenny W sa:theBrand sa:NickPick sa:theBrand sa:Jag hade nog försökt få någon respons från Fox, ganska allvarligt haveri tycker jag och jag tycker att de själva borde vara intresserade av att få gräva lite i det. Helt utan att förvänta sig någon form av garanti.
Alltså som jag skrev ovan, jag hade nog inte varit så intresserad av "garanti" som att Fox tog notis. Jag har då inte sett något liknande haveri på en gaffel som endast kört XC, gaffeln är ju inte lastgammal precis. För min egen del blir jag rätt osugen på en Foxgaffel om de kan haverera i bryggan så där utan direkt anledning (närkontakten med trädet verkade ju inte varit speciellt våldsam). (Fox nonchiga respons gör ju att det inte verkar helt ovanligt dock...)
Sen är det ju ganska korkat av fox att inte erbjuda Jenny ett par nya underben. Hade jag jag varit Fox hade jag nog svarat något i stil med "Oj, det var allvarligt, kan du tänka dig att skicka in de trasiga underbenen i utbyte mot ett par nya? Vi vill gärna gå till botten med det här." (oavsett om de hade tänkt slänga delen när de fick den eller inte.)
På pricken. Tack för att du förstår :)
Paco sa:Ni som snackar om curlande, har ni ens läst vad Jenny har skrivit?
"Ni" är säkert jag. Det med curling var nog egentligen en känga till nutidens föräldrar som curlar sina barn, det hörde egentligen inte ens hemma här när jag tänker efter.Paco sa:Jenny W sa:theBrand sa:NickPick sa:theBrand sa:Jag hade nog försökt få någon respons från Fox, ganska allvarligt haveri tycker jag och jag tycker att de själva borde vara intresserade av att få gräva lite i det. Helt utan att förvänta sig någon form av garanti.
På pricken. Tack för att du förstår :)
Eftersom gaffeln inte verkar ha levt ett speciellt hårt liv så tycker jag att Fox borde haft ett intresse av att undersöka brottet och kanske komma med ett "erbjudande".
Ni som snackar om curlande, har ni ens läst vad Jenny har skrivit?
Jag hade nog i vanliga fall hållit med. Jag blir också förvånad när folk t.ex. plockar ut delar på diverse försäkringar av olika anledningar (egen förskyllan).marr sa:Har man bland annat kört in i ett träd och sen tycker att det är garanti? På sin begagnatköpta pryl. Dagens curlade samhälle.
Saker går sönder, köp nya. Gnäll inte för allt, blir så patetiskt bara.
Fältprästen sa:Jag hade nog i vanliga fall hållit med. Jag blir också förvånad när folk t.ex. plockar ut delar på diverse försäkringar av olika anledningar (egen förskyllan).marr sa:Har man bland annat kört in i ett träd och sen tycker att det är garanti? På sin begagnatköpta pryl. Dagens curlade samhälle.
Men i detta fall är det intressant att veta om den initiala skadan varit där från början (ex.vis ett tillverkningsfel). Har den det borde Fox stå för ett nytt underben åtminstone av rena goodwillskäl.
Att köra in försiktigt i ett träd är ju ingenting i jämförelse med mycket annat en gaffel utsätts för. Tänk bara tvärstopp med vridet hjul och en OTB på det t.ex. Ett under att gafflarna håller så bra som det gör.
marr sa:Har man bland annat kört in i ett träd och sen tycker att det är garanti? På sin begagnatköpta pryl. Dagens curlade samhälle.
Det lär vara en ganska lätt sak för de som sysslar med sådant (kristallstrukturer mm.). Blir till att slänga in brottytorna i mikroskåpet tror jag.marr sa:Jo men, hur ska man kunna hävda tillvdrkningsfel på en flera år gammal gaffel? Köpt i andra hand. Ingen kan svara för vad den råkat ut för.
Ursus sa:marr sa:Har man bland annat kört in i ett träd och sen tycker att det är garanti? På sin begagnatköpta pryl. Dagens curlade samhälle.
+1
I måndags kom det in en kund med en cykel där pedalen på vänster vevarm hade åkt in i en stubbe. Han hävdade garantiärende för det blev sallad av gängorna när pedalen slets ur vevarmen. Det var en billigt FC-M3000 vev dessutom, sjukt mjukt aluminium. Blev väldigt trött. Nu är min kollega så fruktansvärt snäll så han byter säkert ut vevarna utan kostnad. Jag hade aldrig gjort det.
Man kan inte reklamera något man haft sönder själv.
Ursus sa:marr sa:Har man bland annat kört in i ett träd och sen tycker att det är garanti? På sin begagnatköpta pryl. Dagens curlade samhälle.
+1
I måndags kom det in en kund med en cykel där pedalen på vänster vevarm hade åkt in i en stubbe. Han hävdade garantiärende för det blev sallad av gängorna när pedalen slets ur vevarmen. Det var en billigt FC-M3000 vev dessutom, sjukt mjukt aluminium. Blev väldigt trött. Nu är min kollega så fruktansvärt snäll så han byter säkert ut vevarna utan kostnad. Jag hade aldrig gjort det.
glitch sa:Ursus sa:marr sa:Har man bland annat kört in i ett träd och sen tycker att det är garanti? På sin begagnatköpta pryl. Dagens curlade samhälle.
+1
Skulle handlat hos er. Jag hade ett Shimano SLX vevparti som monterats enligt konstens alla regler. På andra turen utan att jag slagit i eller kraschat hade jag plötsligt en lös pedal under foten.
Hela gängbiten på vevarmen var blank.
Det klassades som självförvållat :(
sobrius sa:Om jag kör av dörrhandtaget på min Jeep mot ett träd. Är det reklamation?
sobrius sa:Om jag kör av dörrhandtaget på min Jeep mot ett träd. Är det reklamation?
Jag slår i stenar med pedalerna lite titt som tätt, så för min del, och för cykeln, normalt. Hade något (ram, vevarm, pedal etc.) gått av då hade i alla fall jag inte tänkt på att utnyttja någon försäkring. Så, ja, självförvållat.AX3L sa:Slå i en stubbe med pedalen är väl lite på gränsen till vad som är normalt för MTB?
Fältprästen sa:Jag slår i stenar med pedalerna lite titt som tätt, så för min del, och för cykeln, normalt. Hade något (ram, vevarm, pedal etc.) gått av då hade i alla fall jag inte tänkt på att utnyttja någon försäkring. Så, ja, självförvållat.AX3L sa:Slå i en stubbe med pedalen är väl lite på gränsen till vad som är normalt för MTB?
Mashimaro sa:YT Tues DH 2010. Svetsen på undersidan av överröret där det går ihop med diagonalröret, nära styrröret. Hoppas att ni fattar. Hjälp mig avgöra vad detta är. Jag vet ju vad det ser ut som.
jofahjalm sa:Jo, jag fick min framtriangel utbytt.
Det är absolut värt att kolla om man inte kan få typ crash replacement eller något deal. Men om man ska vara realistisk så är en DH från 2010 väl utom reklamationsrätten, YTs garanti och den förväntade livslängden av en downhillcykel.
Mashimaro sa:Ingen crash replacement från YT. Den gäller bara i tre år.
Är det idiotiskt att ens överväga att svetsa den?
Mashimaro sa:Ingen crash replacement från YT. Den gäller bara i tre år.
Är det idiotiskt att ens överväga att svetsa den?