Mycketvillhamer
Aktiv medlem
Visa ditt rambrott
Imponerande att det under tio års tid har knäcks ramar motsvarande 52 happysidor.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
SvenC sa:Det är en Ti-Arow ram. Hoppas att jag hittar någon som kan svetsa i hop den.Jag har svårt att förstå att den sprack, det var under den dagliga pendlarturen. Vad jag vet så har jag inte kört på något.
Mycketvillhamer sa:Imponerande att det under tio års tid har knäcks ramar motsvarande 52 happysidor.
SvenC sa:Det är en Ti-Arow ram. Hoppas att jag hittar någon som kan svetsa i hop den.Jag har svårt att förstå att den sprack, det var under den dagliga pendlarturen. Vad jag vet så har jag inte kört på något.
Makten sa:SvenC sa:Det är en Ti-Arow ram. Hoppas att jag hittar någon som kan svetsa i hop den.Jag har svårt att förstå att den sprack, det var under den dagliga pendlarturen. Vad jag vet så har jag inte kört på något.
I princip alla rambrott är utmattningsbrott, så det är inget som bara sker hipp som happ. Däremot kan det vara svårt att se sprickorna innan ramen till slut inte orkar hålla emot med det lilla som sitter ihop.
Märkligt att titan mattas ut sådär, kan det ha funnits fukt i ramen som bidragit?Makten sa:SvenC sa:Det är en Ti-Arow ram. Hoppas att jag hittar någon som kan svetsa i hop den.Jag har svårt att förstå att den sprack, det var under den dagliga pendlarturen. Vad jag vet så har jag inte kört på något.
I princip alla rambrott är utmattningsbrott, så det är inget som bara sker hipp som happ. Däremot kan det vara svårt att se sprickorna innan ramen till slut inte orkar hålla emot med det lilla som sitter ihop.
Konkret sa:Märkligt att titan mattas ut sådär, kan det ha funnits fukt i ramen som bidragit?Makten sa:SvenC sa:Det är en Ti-Arow ram. Hoppas att jag hittar någon som kan svetsa i hop den.Jag har svårt att förstå att den sprack, det var under den dagliga pendlarturen. Vad jag vet så har jag inte kört på något.
(Do) not dissassemble står det ju. :)SvenC sa:Jag tog i på väg till jobbet i morse och kände att något gick sönder.
Konkret sa:Märkligt att titan mattas ut sådär, kan det ha funnits fukt i ramen som bidragit?
Konkret sa:Märkligt att titan mattas ut sådär, kan det ha funnits fukt i ramen som bidragit?Makten sa:SvenC sa:Det är en Ti-Arow ram. Hoppas att jag hittar någon som kan svetsa i hop den.Jag har svårt att förstå att den sprack, det var under den dagliga pendlarturen. Vad jag vet så har jag inte kört på något.
Leffe sa:Men stödet då?
Det där är ju allt annat än röta...42Hz sa:Titanröta är ett känt fenomen! ;)
BjornR sa:Då var det min tur efter 2,5år på NS Snabb E :(
En sten som kommit i kläm?BjornR sa:Då var det min tur efter 2,5år på NS Snabb E :(
Fältprästen sa:En sten som kommit i kläm?BjornR sa:Då var det min tur efter 2,5år på NS Snabb E :(
Hur många stag har du förbrukat?stenmark sa:Det hände igen.
Transitions kedjestag från dom förta årgångarna av Giddy Up länkaget verkar vara en svag punkt.
Men jag har ett nytt kedjestag på väg, no questions asked. Trots att garantin har gått ut. Så dom sköter ju sig bra när det väl går av...
Transition Scout 2015
stenmark sa:2 transition kedjestag och 1 Trek kedjestag har jag på mitt samvete...
BjornR sa:Garanti 3år så hoppas på ny ram eller nån lösning. Ville pröva MM 2,6 bak nu i snön, men verkar som att det däcket får leka i lera istället nu när allt kommer smälta bort. Bra tajming till slaskperioden :P
Orwar sa:BjornR sa:Garanti 3år så hoppas på ny ram eller nån lösning. Ville pröva MM 2,6 bak nu i snön, men verkar som att det däcket får leka i lera istället nu när allt kommer smälta bort. Bra tajming till slaskperioden :P
Är det nån gång man ska vara utan cykel så är det väl nu, typ. Bara äcklig omfrusen geggsnö överallt.
Hoppas det löser sig på ett schysst vis.
Scott_Blackstone sa:Dagens konstruktörer är "ute och cyklar"
trycket kommer uppifrån , vilken kostruktion tror ni håller bäst? Vilken konstruktion är stabilast?
Kör på en cykel från 98 utan rambrott
Scott_Blackstone sa:Dagens konstruktörer är "ute och cyklar"
trycket kommer uppifrån , vilken kostruktion tror ni håller bäst? Vilken konstruktion är stabilast?
Kör på en cykel från 98 utan rambrott
Martinmat sa:Nakamura karma fatbike, dålig karma... ?
Crossmax sa:Är det verkligen rimligt att inga ramar knäckts sedan 22 mars? Kom igen nu...
Jimel sa:Knäcktes väl en på ett ESS i år?
Dave1979 sa:Har något som ser ut som en spricka precis innanför vevpartiet. Jag kan inte komma på något sim sliter eller repar ramen på detta ställe? Vad tror happyexpertisen innan man tar det vidare?
Cykeln är en knappt ett år gammal Canyon Neuron AL 9.9